Normaal doet mijn lieve pony alles.. behalve trailerladen. Ze vind het eng, staat te rillen op haar benen en gaat er alleen met flinke druk van de longeerlijn in. Niet de manier om je paard op de trailer te krijgen maar af en toe ontkom je er niet aan.
Nu ben ik 3 weken terug van stal veranderd, een wereld van verschil voor mijn eigen gevoel.
Nu had ik nooit echt een trailer om mee te oefenen, en gezien we wel is 3 uur voor dat ding staan (met ophalen zelfs 4 uur bezig geweest..) was mij de moed aardig in mijn schoenen gezakt dat mijn pony ooit normaal de trailer op ging lopen.
Toen kwam horse event eraan, twijfel twijfel zal ik haar opgeven. Toch niet gedaan want ik vond het echt te lang rijden voor haar.
Maar natuurlijk wel even langs beide clinic's van Annemarie van Toorn op zaterdag.
Ik had bij de eerste clinic door dat ik ontzettend dubbele dingen doe bij het laden, wat het voor haar alleen maar moeilijker maakt.
Gisteren gingen kayleigh (capriootje @bokt) en ik aan de slag met mijn pony. Haar moeder was zo lief om de trailer voor mij klaar te zetten en daar gingen we. Het is mij met oefenen nog nooit gelukt om haar er zonder druk op te krijgen. De voorbenen zet ze er zo op, maar haar hoofd eenmaal in de trailer raakt ze in paniek.
Na een 3 kwartier waren we zo ver dat het een filmpje waard was, geniet mee van mijn trots! :
Het schot staat hier nog lekker aan de kant, maar dat geeft helemaal niks. We waren al blij met dit resultaat.
Later op de middag (na een lekker portie hooi om alles te laten bezinken) hebben we haar nog een keer gepakt, ditmaal zelfs met vaststaand tussenschot liep ze zo met mij mee. Wat een HEERLIJK gevoel

Ziet er goed uit! 
) Aangezien ze tortelduifjes zijn was dat geen probleem