Jany @ work met nek ring 2e x

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammert

Jany @ work met nek ring 2e x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 16:09

Hallo,

Ik ging vandaag voor de 2e keer met een nek ring rijden met Jany.
Hiervoor reed ik wel vaker met een halster touwtje om de nek.. maar dit vond ik toch best vervelend rijden.

De 1e keer was ze onwijs braaf.. maar vandaag kwam er opeens een bok partij uit. Of ze dit nou deed omdat ze het zo leuk vind ( ze bokt soms wel is uit vreugde ) of dat ze het deed vanwege het weer.. nogal onrustig weer. Ik zou het niet weten.

Maar ondanks alles was mevrouw hartstikke braaf.

Naam: Jany
Ouders: onbekend
Ras: NRPS
Leeftijd: 18
Geslacht : merrie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bokkerdebok
Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk heb ik ook gestapt.

Wees lief :)

ladyx5

Re: Jany @ work met nek ring 2e x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:13

Ziet er leuk uit hoor sam!;)

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:15

leuk hoor,
maar wat ik me afvraag,.
ik heb dit natuurlijk ook gedaan, lekker door de bak heencrossen , lol met je knol..
maar je noemt het @work.
rijd je ook figuren enzo?
gewoon een vraagje!

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:16

Haha nou knap dat je zo goed blijft zitten als ze bokt!
Interessant, zo'n nekring, had er nog niet eerder van gehoord...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:19

Ik kan niet zoveel zien aan de foto's om commentaar te geven, en dat moet wel bij HAW, misschien kan je je topic beter laten verplaatsen naar ITP?
Om je dan toch een tip mee te geven, je zit op de achterkant van je bovenbeen, in plaats van op de binnenkant. De spier die achter je been hoort te lopen daar zit je op. Hierdoor ga je in stoelzit zitten, en steek je je knieën en vooral tenen af. Probeer eens je hele been zo ver mogelijk naar achteren te leggen en dan langs je paard af naar voren te wrijven, je zult voelen dat die spier dan mooi achter je been ligt ipv er onder, en ligt ook je onderbeen beter en gaan je tenen naar binnen :)

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 16:21

X_Linz_X schreef:
leuk hoor,
maar wat ik me afvraag,.
ik heb dit natuurlijk ook gedaan, lekker door de bak heencrossen , lol met je knol..
maar je noemt het @work.
gewoon een vraagje!

Er bestaan ook mensen die bijv in een archief "werken"... dat noemen ze ook werk... ;)
Je hoeft niet te zweten of toch flink gewerkt te hebben... Maar goed dat is mijn bevinding...

Het vraagt best veel concentratie de eerste paar keer met alleen een touwtje om de nek, voor zowel ruiter als paard als je altijd gewend bent geweest met hoofdstel en zadel.. dus ja, ik zou dit best werken durven noemen...

@TS: haha, die derde foto is echt gaaf... :)

veel plezier samen gewenst!

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 16:45

rhian schreef:
X_Linz_X schreef:
leuk hoor,
maar wat ik me afvraag,.
maar je noemt het @work.
gewoon een vraagje!

Er bestaan ook mensen die bijv in een archief "werken"... dat noemen ze ook werk... ;)
Je hoeft niet te zweten of toch flink gewerkt te hebben... Maar goed dat is mijn bevinding...

Het vraagt best veel concentratie de eerste paar keer met alleen een touwtje om de nek, voor zowel ruiter als paard als je altijd gewend bent geweest met hoofdstel en zadel.. dus ja, ik zou dit best werken durven noemen...

@TS: haha, die derde foto is echt gaaf... :)

veel plezier samen gewenst!

Het vraag inderdaad veel concentratie & veel vertrouwen. Je doet het niet even zomaar. En je moet vooral goed letten op hoe je zit. En zoals hier boven is gezegt dat ik op me verkeerde spier zit, zit wel wat in ja. Zal er op letten! En ik rij anders altijd gewoon met hoofdstel en zadel.. maar vind dit geweldig en wil dit erbij oppakken . :)

Ook rijd ik gewoon figuren , maar omdat ze vrij heet was.. heb ik niet te veel figuren gereden om val partijen te voorkomen!

Panimra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:27

leuuk:D
alleen de volgende keer minder met kapstokjes rijden;)

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 17:30

Panimra schreef:

Ik wil graag mijn jassen ophangen!
Maar klopt inderdaad, Weet je nog een manier hoe je dat het beste kan afleren ?:P

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:35

Knap! Ik vind het leuk om te zien hoe mens en paard elkaar dan zo vertrouwen. :)

Je zou trouwens echt niet zien dat je paard al 18 is..ziet er goed uit nog. Ben je er nog afgevallen met je bokpartij? Of heb je inmiddels het juiste evenwicht om te blijven zitten?

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:39

Vind het knap dat je dit doet hoor! Ik probeer zoiets wel over een aantal jaar, wanneer mijn paard iets ouder is hihi.
Probeer je wat uit te strekken, en je bovenbenen losjes om je paard zijn buik te houden, vooral op de eerste foto zie je dat je wat meer mag strekken. En hoe je tenen naar binnen? Draai je enkels naar binnen, zo zullen je voeten ook netter naar binnen hangen ;).
Verder wens ik je veel plezier, wat dit lijkt me wel heerlijk paardrijden!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:41

Na overleg met TS: HAW-RIJ-ITP

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 17:45

Mir_horses schreef:
Vind het knap dat je dit doet hoor! Ik probeer zoiets wel over een aantal jaar, wanneer mijn paard iets ouder is hihi.
Probeer je wat uit te strekken, en je bovenbenen losjes om je paard zijn buik te houden, vooral op de eerste foto zie je dat je wat meer mag strekken. En hoe je tenen naar binnen? Draai je enkels naar binnen, zo zullen je voeten ook netter naar binnen hangen ;).
Verder wens ik je veel plezier, wat dit lijkt me wel heerlijk paardrijden!

Anniekkkk @ Ik heb ondertussen het juiste evenwicht! En ben er op blijven zitten , na meerdere keren dat ze het in haar hoofd haalde! haha.
Ze ziet er inderdaad nog goed uit voor haar leeftijd , maar ze is nog springlevend je zult het met rijden ook absoluut niet merken. Ik rij haar nu 2 jaartjes . Ik moest dit vorig jaar absoluut niet proberen , toen kon ik amper aan draven zonder zadel, want dan flipte mevrouw.

Mir_horses@ Bedankt voor de tip! Zal er aan gaan werken. :D En dit is zeker heerlijk paardrijden en lekker ontspannen. Pure vertrouwen :).

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 17:46

Ik vind foto 3 echt zo gaaf! :)

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 19:06

Cchanny schreef:
Ik vind foto 3 echt zo gaaf! :)

Dankje!:D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:16

Zeker voor pas een tweede keer met de halsring zou ik er zelf nog wel een halster met teugels bijhouden, om bij eventuele bewuste ongehoorzaamheid de 'open deur' even 'dicht' te kunnen doen. Daarmee voorkóm je een succeservaring van je paard waar je die niet wil hebben. De tip van Blijheid is ook een hele goede. :)

Verder een erg leuk paard om te zien. :j

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 19:22

Elanor schreef:
Zeker voor pas een tweede keer met de halsring zou ik er zelf nog wel een halster met teugels bijhouden, om bij eventuele bewuste ongehoorzaamheid de 'open deur' even 'dicht' te kunnen doen. Daarmee voorkóm je een succeservaring van je paard waar je die niet wil hebben. De tip van Blijheid is ook een hele goede. :)

Verder een erg leuk paard om te zien. :j

Klopt hoor, maar heb hiervoor al wel wat keertjes met halstertouw gereden, maar dit werkte niet fijn. Dus het was niet helemaal onbekend ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:35

complimenten dat je je cap wél ophebt :j

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:00

Sammert schreef:
Panimra schreef:

Ik wil graag mijn jassen ophangen!
Maar klopt inderdaad, Weet je nog een manier hoe je dat het beste kan afleren ?:P

Knieeen aangesloten houden, dan zal sneller je mooie kapstokjes verdwijnen. En jezelf er veel aan herinneren, ik had eerst ook dat probleem :o

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 20:11

Oke, maar eventjes aan werken dan :y