Patrice op het HE met Annemarie van der Toorn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

chantalhaf

Patrice op het HE met Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 07:48

Hier mijn verslagje ( nou ja denk dat het wel een VERSLAG wordt en respect voor de mensen die het helemaal lezen _/-\o_ ) van Patrice op het horse event bij Annemarie van der Toorn.

Ik heb Patrice als ‘probleem’ paard opgegeven omdat ze ontzettend bang is voor bijna alles! Veel soorten geluiden, bewegingen op voorwerpen kunnen haar helemaal in paniek laten raken. In mijn ogen kleine veranderingen zijn voor Patrice ontzettend groot en hier kan ze helemaal van uit haar doen raken.

Op donderdag kwamen Esther en Marieke Patrice met de trailer ophalen. Ik had Patrice niet echt opgegeven als moeilijk laadbaar maar wel in mijn mail gezet dat ze oa ook voor trailers bang is! In de 3 jaar dat ik Patrice heb, heb ik haar 3x moeten laden en ik kan jullie verzekeren dat was voor haar geen pretje maar ook zeker niet voor mij! Waar ik er gemiddeld 1.5 uur over deed om haar zover te krijgen in de trailer te gaan, lukte het Esther en Marieke in 15 minuten. Met behulp van een paar hekken laadde 2 mensen mijn pony in 15 minuten waar wij soms met 6 mensen 1.5uur bezig waren haar erin proberen te krijgen 8)7 ! Alles ging zo ontzettend rustig en kalm. Wat me toen vooral heel erg opviel is dat Patrice zich toch heel snel ‘overgaf’ ze kwam 2 keer omhoog en probeerde achteruit te lopen, maar zodra ze 2x de hekken achter haar gevoelt had en ze eigenlijk besefte dat ze niet meer achteruit kon liep ze er gewoon op. Ik weet dat ik dit veel vaker met haar moet gaan oefenen en dat ben ik ook zeker van plan. Helaas beschik ik niet zelf over een trailer, maar ga mn best doen om iemand zo ‘gek’ te krijgen om toch zeker 2x per maand even langs te komen met een trailer zodat ik met haar kan oefenen.

ZATERDAG DE DAG, jeetje denk dat ik nog nerveuzer was dan wat Patrice ooit geweest is hahaha. In de showhal werd dmv hekken een soort roundpen gemaakt. Ik zat heerlijk veilig op de tribune totdat Esther mij kwam halen “kom je bij ons staan” Ja hoor geen probleem ( had stiekum gehoopt dat ik veilig uit het zicht kon blijven!) Phoe toen ik in die bak stond zag ik ineens dat er toch wel erg veel mensen zaten! Patrice kwam binnen……..en ik voelde me zo ontzettend trots!!! Misschien super raar maar daar kwam MIJN mooie vriendinnetje binnen, MIJN pony op zo’n event! Ik had een glimlach van oor tot oor TOTDAT………………….. ik een microfoon in mn handen kreeg en Annemarie vroeg of ik even wat over Patrice wilde zeggen. Ik had hier van te voren een klein beetje overnagedacht van ow jee ik zal toch niet voor iedereen hoeven te spreken, ik heb ontzettende plankenkoorts :roll: ! Maar……… gelijk dacht ik bij mijzelf: Patrice staat ook hier voor al die mensen dus moet ik ook deze drempel over en heb mij best gedaan om voor het publiek te spreken.

Annemarie begon met een paraplu die ze uitklapte, en ja hoor Patrice schrok daar behoorlijk van. Ergens was ik hier wel blij om O:) want voor hetzelfde geld reageerde ze nergens op en hadden jullie niet kunnen zien hoe wij Patrice thuis ervaren. Door met de ingeklapte paraplu rustig over Patrice haar lichaam te aaien ( beide kanten ) accepteerde Patrice de paraplu na een tijdje. Annemarie bleef het herhalen: naar Patrice lopen, even aaien met de paraplu en weer weglopen. Steeds ging de paraplu een stukje verder open tot op een gegeven moment Patrice een open paraplu boven haar lijf accepteerde :j !!!

Hierna gingen ze met een zeiltje aan de slag. Dit heb ik vaker met Patrice geoefend thuis dus dat ging eigenlijk wel goed. De eerste keer wilde ze er niet overheen dus lieten ze haar eerst over een opgevouwen zeil stappen, net of ze over een balk moest stappen. Ik zag aan Patrice dat ze dit toch wat vreemder vond, maar ze deed het perfect!

Annemarie vroeg aan mij waar Patrice nog meer bang van was……… GELUIDEN. Ze kwam toen op het idee om de zaal te laten klappen, het eerste wat ik bij mezelf dacht was: Gelukkig sta ik niet in die kraal hihi en volgens mij dacht Karel er net zo over want die ging ook even uit de weg :') ! Het publiek begon te klappen en ja hoor, daar ging Patrice. Met de paraplu vertoonde ze een schrikreactie, maar dit was de reactie waar ik haar voor had opgegeven, dit was de Patrice die ik zo goed ken. Paniek paniek paniek en keihard de andere kant oprennen.

Natuurlijk zullen 9 van de 10 paarden schrikken van zo een applaus, maar bij de nabespreking stelde iemand ook de vraag: Is het niet zielig voor dit paard om zo’n reactie uit te lokken. Annemarie vertelde dat als je een probleem op wil lossen je wel eerst moet weten wat de reactie is, wat het paard ervaart op dat moment en hoe het reageert. Pas dan kan je het paard helpen. Ik was zo blij met dit antwoord, want wat heb ik getwijfeld zeg. Moet ik Patrice dit wel aandoen, in mijn ogen nog de enige oplossing om haar te kunnen helpen. Mijzelf lukte het gewoon niet.

Iedereen heeft super voor Patrice gezorgd en ik vond haar ook echt heel relaxed op het terrein! Ik heb de weg van de showhal naar de stallen gelopen en vol verbazing zitten kijken dat Patrice dit stuk ook gelopen heeft zonder zich los te rukken en nonstop naar Haarlem te zijn gerent :evaw:( en reken maar dat ze hard gaat dan :') ) ! Langs trailers, langs hekken, langs sulky’s!

Ik ben me er absoluut van bewust dat ik ook veel training nodig heb. In mijn ogen kan ik nu met Patrice haar angsten handelen in de zin van: Ik weet hoe ik gebroken tenen, schouder uit de kom en een pony bovenop me moet voorkomen #) . Maar ik kan haar niet helpen en dat is wat ik hieruit hoop te leren!

Einde van de dag, mn taxitrailer was er en ja dan moet ze op de trailer. Hekjes weer geïnstalleerd langs de trailer en echt waar, op vreemd terrein naast allemaal auto’s hinnekende paarden, veel mensen die langs liepen en weet ik veel wat, reden we dankzij het geweldig team van Annemarie na 10 minuten weg!

Annemarie heeft voorgesteld om mij met Patrice bij ons op stal te komen helpen. Op vreemd terrein is ze toch iets meer van alles onder de indruk dan op haar eigen terrein. Op deze manier kan ik goed aangeven waar onze problemen liggen en kunnen ze mij hier goed in begeleiden! Een oplossing waar ik ontzettend blij mee ben!

Ik heb zoveel genoten van deze dag en echt vol ongeloof zitten kijken wat Annemarie en haar hele team voor elkaar kan krijgen! Annemarie vond Patrice een bijzonder paard een heel leuk om mee te werken. Ik zal heel eerlijk zijn: soms vergeet ik wel eens wat ik heb, wat voor prachtige pony ik heb en hoe erg ik om haar kan lachen. Soms als ik thuis kwam kon ik ontzettend boos worden op mijzelf: ze is 10 dagen achter elkaar langs een bloempot gelopen en de 11e dag kreeg ik haar er niet langs. Annemarie kon dit heel mooi uitleggen:
Bij een paardentraining bouw je een lange rits domino steentjes op. Voor elke overwinning wordt de rij langer totdat……. Iemand snachts die hele rits omgooit en je weer van voor af aan moet beginnen. Dit ga ik ook zeker doen! Ik ga niet meer blijven hangen in de dag ervoor dat ze weer een actie had, ik begin gewoon met een glimlach op mn gezicht opnieuw hihi.

Annemarie en je super team ONTZETTEND BEDANKT VOOR ALLES +:)+ +:)+ !!!!En natuurlijk alle bokkers die op Patrice gestemd hebben heeeel erg bedankt!!!! De foto's volgen nog en als bokkers nog foto's van Patrice hebben zou ik het heel leuk vinden als ik deze ook zou mogen krijgen *-:)

GROETJES!!!

Captain

Re: Patrice op het HE met Annemarie van der Toorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 07:56

Heb het helemaal gelezen!! :D Is goed te doen hoor.

Maar wat een gave ervaring en wat fijn dat het zo goed ging! :j Zijn er ook foto's gemaakt?
Hopenlijk kunnen jullie met behulp van Annemarie weer verder komen, maar dat gaat vast wel lukken!

Lauralco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:09

Mooi verslag, heel positief! :j
Wat zul jij trots zijn op Patrice!

Wat fijn ook dat Annemarie aan huis komt trainen, lijkt mij de ideale situatie.
Hou je ons daarvan ook op de hoogte?

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 08:15

Jaaa ik hou jullie er zeker van op de hoogte, hoe het gaat als Annemarie bij ons komt! Er zijn behoorlijk wat foto's gemaakt maar die moeten nog even op de comp gezet worden!!! Dus die houden jullie tegoed!

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:16

Chantal! Super dat het zo lekker ging met dr. Heb het hele verhaal gelezen en geweldig gewoon. De foto van patrice in de "roundpen" is ook echt een patrice-foto.
Ook erg fijn dat Annemarie lekker bij jou op stal komt!
Jij en patrice zijn 2 toppers, dus moet helemaal goed komen!

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 08:25

knuffelpoesz schreef:
Chantal! Super dat het zo lekker ging met dr. Heb het hele verhaal gelezen en geweldig gewoon. De foto van patrice in de "roundpen" is ook echt een patrice-foto.
Ook erg fijn dat Annemarie lekker bij jou op stal komt!
Jij en patrice zijn 2 toppers, dus moet helemaal goed komen!

:o Thnks meis, super jammer dat je niet mee kon!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:00

mooi verslagje! hoop dat het helemaal goed komt met patrice :))

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:36

mooi verslag.
Ik vind het ook zo mooi om te lezen dat jij weer helemaal je motivatie en plezier hebt gevonden om weer met haar aan de slag te gaan, SUPER!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:01

Nou , mooi zo !

Beestje zal vast wel afgepeigerd thuis gekomen zijn , wat een ervaring zeg :)

Heel erg tof dat ze je thuis wil helpen , dat is toch altijd anders inderdaad :j

Maar al met al is dit een hele positieve ervaring geweest die je weer vernieuwde energie heeft gegeven +:)+

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:40

Wat een mooi verslag!
En wat super dat ze je thuis ook gaat helpen en dat het maar helemaal goed mag komen met Patrice

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 11:14

Dank jullie wel!!! Nogmaals als er mensen zijn met foto's van Patrice.............. PLEASEEEEEEE PB ZE HIHI

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:32

Mooi verslag,ben benieuwd naar de foto's.
Hopelijk gaat het helemaal goed komen met Patrice! :j

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:13

Leuk verslag, ook goed geschreven. ik ben blij voor je dat jij en je paard zou goed geholpen zijn. Ik hoop dat het straks beter gaat na de hulp van Annemarie. Blijf het positief bekijken. het gaat gewoon helemaal goed komen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:24

Wat jou paard heeft komt mij ook redelijk bekend voor, al is het niet zo erg als met de jouwe. Ga van de week je verhaal nog eens lezen, want het is zeker ook iets voor mij om mee te nemen,

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 20:26

Dank jullie wel!!!! En idd ik ben er helemaal van overtuig dat we er gaan komen!

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:10

Het was zo'n ontzettend gave ervaring! Ik was heel opgelucht dat Patrice zich van haar
echte kant liet zien. Chan, ik vind het nog steeds heel stoer dat je gewoon die microfoon
pakte en het publiek 'even' vertelde wat het probleem was. Net als bij de Bokt-lounge!
Het sterk reageren op dingen zal nooit helemaal weggaan, maar hopelijk zetten we op
een nacht een schuifje tussen de dominostenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:56

wow super verslag :D ben stiekem ook wel benieuwd naar wat foto's

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:58

Ik was degene die de vraag stelde over het uitlokken. Ik was hier echt heel oprecht benieuwd naar en heb een super antwoord gekregen van annemarie!
Sorry als dit bij jou verkeerd is overgekomen, het was echt niet gemeen bedoeld.
Ik vroeg het mij gewoon af hoe zij daarover denkt... je lokt tóch iets uit bij een paard wat je eigenlijk juist wil voorkomen.. :)

Wat een paard zeg, wat een prachtige demonstratie...!
Ik heb als het goed is filmmateriaal van je gemaakt. :)

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 01:32

Zo jammer dat ik het niet gezien heb, ben reuze benieuwd naar foto's en filmpjes. :)

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 06:21

Jolliegirl: ik was echt ontzettend blij met je vraag!!! Vatte het echt totaal niet verkeerd op!!! Wat ik al schreef heb ik hier ook echt vaak aangedacht! Maar ben er nu echt helemaal van overtuigd dat we verderr gaan komen! Owwww en filmpjes..... Hoe gaaf!!!!!

Eva: super leuk dat je mee was!!! En damn hahah wat vond ik het eng om daar wat te gaan vertellen haha
De foto's ben ik nog aan het verzamelen zodra ik ze heb zet ik ze erop!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:44

Wat een mooi verslag :-) Ik hoop dat Annemarie je inderdaad verder kan helpen, wat een mooi aanbod om je thuis te assisteren :-)

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:22

Wat een goed verslagje Chantal, geweldig! Patrice heeft het super gedaan zaterdag, voor ons zijn dit de leukste paarden om mee te werken. Je kan absoluut trots op haar zijn. Op Annemarie haar Facebook staan trouwens een aantal filmpjes van de training.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:24

Wat ontzettend gaaf zeg!
Een superervaring!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:42

VVDD > HE

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 13:04

Farah_ schreef:
Wat een goed verslagje Chantal, geweldig! Patrice heeft het super gedaan zaterdag, voor ons zijn dit de leukste paarden om mee te werken. Je kan absoluut trots op haar zijn. Op Annemarie haar Facebook staan trouwens een aantal filmpjes van de training.

Dank je wel!!!!! Ik ben ook super trots op haar!! Ik had de filmpjes gezien! Zo gaaf!!!! Moet nog steeds even bij komen hahah was echt zo geweldig allemaal! :D