Gouden Mabrouk en 'black beauty' Darius

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zitouna

Gouden Mabrouk en 'black beauty' Darius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 13:32

Omdat Mabrouk en Darius al een poosje niet meer aan de beurt zijn geweest, hier zijn ze weer een keertje :) Mabrouk is de wildkleur bruine, Darius het zwartje :) Het zijn allebei 3 jarige Berber hengsten met een vleugje Arabisch bloed erdoor.

Hier eerst een filmpje:

En hier dan de foto's :)

Eerst even warmrennen :+
Afbeelding

Dan de tackle tactieken uitproberen :j
Afbeelding

Afbeelding

Wroaarrr.. Imitatie van een leeuw?
Afbeelding

Jihaaa..
Afbeelding

Ai ai..
Afbeelding

Oeff het is eigenlijk best vermoeiend...
Afbeelding

Even ademhalen.. Zweet er van!
Afbeelding

Knap ventje!
Afbeelding

Wapenstilstand..
Afbeelding

Darius begint ook een beetje op een paard te lijken, niet meer zo heel erg overbouwd :')
Afbeelding

Hapje!
Afbeelding

En weer even lief doen..
Afbeelding

Doeidoei :evaw:
Afbeelding

Anoniem

Re: Gouden Mabrouk en 'black beauty' Darius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:37

ooh, wat leuk! die hebben het er wel naar hun zin zo te zien! erg mooi daar!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:42

Mooie paarden zeg!! :D

De hengsten van mijn zus bijten elkaar ook altijd >;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 13:45

Jeetje, hoe warm is het wel niet bij jullie zeg?
Dat ze nog zin hebben in al die kunsten :P
Wel fijn dat ze zo mooi samen kunnen lopen, takelen ze elkaar erg toe? Ze lijken op de foto's nog aardig ongeschonden.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 13:57

Thanks allemaal!

Het is nu overdag een graad of 30-35, maar we laten ze enkel 's ochtends en in de namiddag zo samen, ze zweten al genoeg zo... Hoewel ze niet erg lang doorgaan, het is maar een minuut of 10-15 echt gek doen, daarna staan ze meestal een beetje naast elkaar te neuzen. Gelukkig valt het erg mee hoe ze elkaar toetakelen, ze bijten dus wel een beetje, maar het is meer dreigend dan dat ze doorbijten. Zwartje zit wel aardig onder de kleine kale plekjes, maar dat groeit steeds wel weer aan. Het zijn ook geen wedstrijdpaarden, dus een lelijk plekje hier en daar maakt ook niet zoveel uit. Een enkele keer geeft er een wel een rotschop aan een ander, de melktanden zijn ze ook wel zo kwijtgeraakt en Mabrouk is afgelopen winter een paar weken kreupel geweest door een trap op zijn schouder, maar verder valt het allemaal erg mee :) tsja zulke dingen kunnen ook in een merrie/ruinen/gemengde groep voorkomen, dus zolang het binnen de perken blijft mogen ze van mij lekker samen spelen :)

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:03

ik vind het echt heel goed dat jou hengsten bij elkaar staan! Een paar plekjes krijg je altijd, zelf bij mijn 2 ruintjes..
Helaas zie je maar al te vaak hengsten de hele dag op stal of alleen in de paddock, super dat ze lekker samenzijn!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:11

lakshmi schreef:
tsja zulke dingen kunnen ook in een merrie/ruinen/gemengde groep voorkomen, dus zolang het binnen de perken blijft mogen ze van mij lekker samen spelen :)

Ja hoor daar heb je gelijk in, maar ruinen spelen over het algemeen niet zo fanatiek als hengsten.
Het valt mij vanaf de foto's iig mee, ik heb ook een tijd een hengst en een superspeelse ruin samen gehad maar die zaten altijd onder de krassen, butsen en bulten. Dat was ook het enige hoor, gewoon haar eraf of een bult waar wat te hard gebeten was, maar dat viel veel meer op dan bij die van jou.
Dat vond ik ook het enige jammere eraan, gelukkig waren het ook geen wedstrijdpaarden dus dan mag het allemaal, beter een paar schrammen dan een paard wat altijd alleen staat.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-11 20:21

Horse_driver ja zolang het goed gaat, laat ze lekker spelen :D

anneliesdj ja daar heb je gelijk in.. Hmm wij hebben er ook wel een paar staan die wel zo heftig zouden spelen, meer vechten, die combinaties zetten we dan ook niet samen en onze arabier kan ook niet goed met anderen helaas. Tsja als het goed gaat mag het, een paar schrammetjes ok, maar als ze elkaar helemaal verrot zouden trappen zouden we het ook niet doen natuurlijk. Jouw hengst en ruin gingen op zich wel goed, ook langere tijd, op de krassen en bulten na?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 23:48

Het is heel lang goed gegaan maar uiteindelijk hebben we ze toch uit elkaar gehaald, op een gegeven moment heb ik de ruin in nogal angstige toestand uit de weide gehaald en de hengst stond nogal beteuterd op een afstandje te kijken. We hebben ze daarna nog wel weer bij elkaar gehad maar de ruin was toch wat te bang geworden waardoor de hengst dus wat te opdringerig werd.
Hoe het is gekomen weten we dus niet, maar de hengst was toen al 8 en dekte ook, de ruin was net 4 dus wellicht een combinatie van.
Daarvoor gaf de ruin altijd keurig aan wanneer hij het zat was en de hengst accepteerde dat ook, als hij toch eens doordramde had hij ook zo een lel te pakken. Maar ik denk dat hij toch te opgewonden is geweest en dat de ruin niet snel genoeg afgekapt heeft en dat het elkaar heeft versterkt.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 01:26

Jaa daar zijn ze weer!!!

En wat valt er eigenlijk nou meer over te zeggen dan : <3 ?

Ze zijn zooo leuk! :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 16:29

anneliesdj jammer dat het uiteindelijk niet meer ging, tja die kans heb je inderdaad helaas.. Daarom zeg ik ook altijd, zolang het goed gaat mogen ze lekker samen maar als het niet gaat, gaat het niet he..

Talsha dank je weeeel :D :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:18

Maar in mijn geval was het wel 8 jarige dekkende hengst versus 4 jarige jong gecastreerde hengst-ruin.
Dat is tegenover de ruin ook niet zo eerlijk, ruinen zijn vaak onder de indruk als een hengst zich eens groot maakt en dat moet juist niet wil je ze succesvol samen houden.
Hengsten onderling zijn er niet van onder de indruk en doen het gewoon terug dus dat is vaak een beter combi dan met een ruin.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 17:23

Hmm ja een dekhengst is ook nog wel weer even wat anders inderdaad.. De meeste van onze hengsten verdedigen zich inderdaad gewoon, alleen Kalife en Mouza staan nogal laag in de rangorde vergeleken met de anderen, door Mabrouk en Flavio laten zij zich dus echt te veel opjagen en bangmaken. Die combi's (als ze met z'n tweeen staan) lopen gewoon niet lekker, proberen we dus ook iig voorlopig niet meer...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:25

Bokshoefschoenen? :D
Vind het beide heerlijke dieren.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:25

Haha lekker etteren... :') Vind het heerlijk ze zo te mogen zien!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:39

Mabrouk is echt wel vol van zichzelf hé? :D Denk je bij 1.10 dat ze nou eindelijk eens even gezellig gaan kriebelen, staan ze nóg alleen maar naar elkaar te happen. Mannen.... :roll:

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:43

Weer schitterende foto's!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:43

wat een gave dieren zeg :+:
2 hengsten naar mijn hart!

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 15:45

Wow die zwarte is echt pikzwart! En dat terwijl de zon aardig fel lijkt te schijnen daar bij jullie.
Mooie foto's hoor.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 15:46

Darius wordt echt een beauty!!
Ik blijf erbij dat het heel goed is dat je op deze manier laat zien dat het juist wél kan om hengsten bij elkaar te laten, ook als ze al ouder dan 3 zijn (zoals veel mensen denken dat het na de opfok periode hoe dan ook fout gaat als een hengst samen staat met een andere hengst)

Je moet het er alleen natuurlijk wel voor over hebben om de boel wat strikter in de gaten te houden, omdat het nu eenmaal geen stabiele merrie of ruinengroep betreft. Hebben ze trouwens al kennis gemaakt met jullie nieuwste 'aanwinst'? ;)

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:18

heerlijk om te zien 2 van die spelende ventjes!!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:12

ontzettende gave foto's!! Vooral de 4e en de 5e.
Ik ben helemaal verliefd op mabroek, dus ik zou willen voorstellen om hem een enkeltje Nederland te geven :D

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 11:35

Bedankt nog allemaal voor de comments, beetje laat sorry!

Elanor ja het zijn ze echt machootjes :')

Jorieke ja Darius is volwassen aan het worden he! Of, het begint er op te lijken iig ;) en ja Kalife speelt ook wel eens samen ja :j hier in wat oudere topics al:
[ITP] Kalife, Darius, Mouza, Flavio en Mabrouk; onze berberventjes
[ITP] Onze stoere ventjes in het Tunesische zonnetje
[ITP] valk en palomino Berberhengsten voor het eerst samen
Probleem is alleen dat hij erg onderdanig is, alleen met Mouza gaat het wel aardig maar de rest is iets te heftig voor hem en dan heeft hij er snel genoeg van en gaat hij bij het hek staan.. Met de anderen proberen we het dus ook maar niet meer, het moet wel leuk blijven voor henzelf natuurlijk.