Wat zijn "rustige" locaties winterseizoen groningen/drenthe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

Wat zijn "rustige" locaties winterseizoen groningen/drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 13:52

Het is alweer september dus het winterseizoen staat zo voor de deur. Nu ben ik vast aan het kijken waar ik komende winter mn wedstrijden ga rijden en ik ben op zoek naar locaties die zo weinig mogelijk hekjes, bordjes, griezels, monsters en andere enge spoken hebben in de regio (oost) groningen en drenthe.

Dit omdat mijn paard binnen nogal gespannen loopt en "iets" tegen ringen met mooie versierseltjes heeft. Uiteraard moet ze daar maar aan wennen uiteindelijk, maar ik wil komende winter vooral gebruiken om haar meer vertrouwd te maken met het feit "binnenbak" en "proefje" zonder dat al die toestanden er meteen bij komen.

Ik wil graag redelijk actief doorstarten van de winter (competities e.d. mogen dus ook wel), omdat ik in de zomer maar een paar keer heb gestart (alleen zandbanen, omdat "madame Ibbel" niet op ijzers kan door haar onberekenbare gedrag).

Zelf dacht ik aan:
Veendam (heeft volgens mij geen officiele binnenwedstrijden?)
Stadskanaal
Ter Apel
Onstwedde (was vroeger goed te doen, maar ik weet niet hoe het nu is met de nieuwe hal erbij?)
Toch maar Winschoten (was afgelopen binnenseizoen geen succes, maar tis wel heel dichtbij)
Blijham (hebben die nog officiele binnenwedstrijden?)
Vlagtwedde (doen ze dat nog steeds met de schuifwand, zodat je de proef in een afgesloten 20x 40 bak rijdt?)

Absoluut GEEN goed plan voor ons:
Oostwold (dat is echt een dra-ma als we daar moeten rijden. Geen idee waarom, maar zal met griezels en spoken te maken hebben).

Oh ja.. we starten in het L1, dus geen problemen met 20x40 bakken.

tips zijn welkom!

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:12

Stadskanaal had vroeger de beruchte blauwe deur waar veel paarden van schrokken.
Ik vind Annen, Roden, Warffum wel rustige bakken.

Muronia

Re: Wat zijn "rustige" locaties winterseizoen groningen/drenthe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 10:21

Dank je! Annen ligt in de regio waarin ik zoek, ik heb daar nog nooit binnen gestart, dus dat is wel een leuke tip :). Stadskaaal, ja ik weet, maar ik denk dat het alsnog beter is voor mijn paardje dan een rig met hekjes grinzz

arankie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:16

Bedum is meestal ook vrij rustig alleen de korte zijdes zijn afgesloten met hekjes maar mijn paard is ook altijd vrij schrikkerig van hekjes enzo maar hier nergens last van gehad!

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:16

Hoi.

Onstwedde is opzich ook wel rustig, geen hekjes of bloemen om de bak. Heb daar vorig jaar mee gereden aan de competitie.. Ze hebben wel dingen aan de plafond hangen, maar heb je totaal geen last van. Erg fijne bakken in Onstwedde! Ontzettend goed georganiseerd!

Oostwold is ook wel te doen, gewoon een ring verder niets bijzonders er om heen. Oostwold is wat minder goed geregeld dan Onstwedde.. Maar zeker te doen, kunt er 2 proeven rijden en gaat in groepjes van 3.. Omdat ze maar 1 binnenbak hebben voor wedstrijd, de andere bak is om los te rijden.. Misschien als je daar wat vaker komt dat de bakspookjes weg zijn? Ook kun je daar natuurlijk een keer gaan vrij rijden... Ook dan staat de ring er geloof ik..:)

Winschoten is ook wel te doen, heeft een nieuwe bodem gekregen in de grote binnenbak:). Wel staan daar altijd bloemen etc. langs de ring.. Je kunt natuurlijk ook mee doen aan een onderlinge, die is binnenkort.. Van Oldambt 24 september geloof ik!

Blijham weet ik niet of ze daar nog officiële binnenwedstrijden hebben, is net een nieuwe eigenaar op.. En naar wat ik gehoord heb gaat het daar niet echt soepeltjes.. Er zijn nu geloof ik al in totaal 8 paarden weg gegaan sinds de nieuwe mensen er op zitten. Ook omdat veel mensen er achter kwamen dat er soms niet eens gevoerd werd?!

Als ik hier in de buurt op wedstrijd kán, dan doe ik dat.. Als dit niet kan ga ik wat verder, vorig winter niet gehad.. Dus geen ervaring met concours die verder weg zijn :)

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:03

Je kunt in Vlagtwedde heel goed starten. Straks begint de dcv weer!! Jee kunt danook 2 proeven rijden.
Je mag ook vrij rijdenin Vlagtwedde! Wel tegen een vergoeding natuurlijk.Je kunt ook een bakkaart kopen. Zie de website voormeerinfo www.woudruiters.nl

Onstwedde h

eeft een 3e rijhal , benik nog niet geweest. Oostwold vind ik met inrijden een drama.Ik ga deze winter voor het eerst weer starten sinds 2 jaar. Mijn paard heeft al een jaar geen binnenbak meer gezien. Binnekort misschien toch maar weer eens heen.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:06

Ik heb vorig jaar de competitie in Onstwedde gereden.
Zijn 3 goede bakken, ik heb er altijd fijn in gereden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 13:22

Dank jullie voor de reacties!

Ik heb nu onstwedde ingeschreven de competitie. Verder ga ik nog een keer in stadskanaal rijden en misschien in ter apel en 1x winschoten. Dan heb ik 6 wedstrijden over de winter en 9 proefjes.. is al aardig wat vind ik. Ik wil niet elke week aan de start, daar heb ik de tijd niet voor. Oostwold gaan we dus niet doen, daar wil het echt niet met mn paard. Misschien over een jaar of 2, maar niet dit seizoen. De competitie van Vlagtwedde valt helaas net steeds in een verkeerd weekend, dan kan ik niet. Dat is jammer, maar helaas. Annen kan ik nog even naar kijken, maar Bedum is te ver uit mijn richting :)

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:34

Tja, wat het ene paard heel spannend vind, daar trekt een ander paard zich weer niets van aan. Jij zegt Ter Apel en Stadskanaal, nou, daar wou mijn paard dus echt niet lopen hè. Alles was eng. Mijn kijkerige paard voelde zich hier denk ik opgesloten, want in de "kijkerige" hal van Winschoten, liep hij altijd de sterren van de hemel. Dus 't is denk ik toch gewoon uitproberen !

KoenGeerts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 22:28

In Blijham (Hippisch Centrum Blijham) komen er ook weer officiele wedstrijden vanaf april, op de nieuwe zandbodem!!!
Dat er niet gevoerd zou worden is niet waar, er was juist gekozen voor een beleid van meerdere keren voeren per dag en dat de paarden dagelijks losgegooid worden en als het weer het toelaat buiten komen. Er word hard gewerkt aan verbeteringen van achterstallig onderhoud, zoals bv stallen conform de nieuwe wetgeving... :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:27

WD-V -> WD-K

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:24

Roden
Emmen
Noordsleen

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 00:27

arankie schreef:
Bedum is meestal ook vrij rustig alleen de korte zijdes zijn afgesloten met hekjes maar mijn paard is ook altijd vrij schrikkerig van hekjes enzo maar hier nergens last van gehad!

Bedum zou ik juist niet doen. Heel veel paarden vinden de lichtinval daar eng

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:57

Zuidlaren zijn paarden vaak ook niet kijkerig, of in de eswal in Vries

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 12:57

En Norg is zondag is ook geen kijkerige bak

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:04

Ter Apel heeft een hele kleine en donkere inrijhal met pilaren in de bak.. Ik vind het niet ideaal. Stadskanaal vind ik geen enge bak, en mijn dressuurpaard is ook overal bang voor. Bronneger vind ik ook fijn, wel hekjes maar een goed overzicht. Exloo heeft aanstaande vrijdag oefenavond tussen de hekjes. Misschien een optie om te proberen?

Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:06

nieuwe pekela is ook geen kijkerige bak(vind mijn paard tenminste :o ) en aan een kant maar afgesloten met hekjes

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:08

Mijn paard is in Exloo extreem kijkerig in die grote bak bij de kantine :+

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:56

HRE schreef:
Mijn paard is in Exloo extreem kijkerig in die grote bak bij de kantine :+

Klopt, ik ben er lid. Die van mij is er ook kijkerig. Daarom is het altijd handig om te oefenen met andere paarden in een ontspannen sfeer in een spannende bak.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:57

Ben je inmiddels al ergens gestart? :)