het besluit om alles om te gooien.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flooooo

het besluit om alles om te gooien.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 11:27

Hoi,

Afgelopen vrijdag ben ik weer eens wezen kijken bij een nieuw paard om te gaan bijrijden. Het was een vijfjarige ruin en hij zou de basis beheersen. Hij stond op een pensionstal in mijn buurt met binnen en buiten bak dus dat sprak mij allemaal wel aan. Daarom ben ik daar vrijdag heen gegaan om eens een kijkje te nemen en te gaan rijden. Het leek leuk te klikken tussen mij en de eigenaar dus stapte ik er naar even longeren op. Al gauw kwam ik erachter dat het stuur nog niet super bevestigd was. Maar ben wel wat gewend dus daar gewoon doorheen gereden en mee geoefend. Alleen ging het met de galop fout. Hij schrok en schoot ervandoor. Ik had niks meer te zeggen en het zadel begon ook nog scheef te zakken. Daarom besloten me maar te laten vallen want het leek er niet op dat hij nog ging stoppen.

In eerste instantie leek het mee te vallen. Een beetje hoofdpijn ondanks mijn cap maar dat is nog niet zo erg. Paar blauwe plekken maar daar valt ook mee te leven. :)
Alleen werd de pijn in het weekend alleen maar erger. We dachten aan een hersenschudding. Nou ja dan maar even rust houden en maandag weer gaan werken. Wat me niet meeviel (ik werk in de zorg). Dinsdag maar een bezoekje gebracht aan de dokter die constanteerde dat mijn rug niet was gebroken en ik geen whiplash (als ik het goed schrijf) had. Even dacht ik huh maar zou het zo iets ergs kunnen zijn geweest? Het bleek dat mijn spieren in de nek en rug helemaal vast zaten. Ik kreeg pijnstillers mee maar die sloegen niet aan. De pijn werd erger. Daarom weer naar de dokter gebeld en zware spierverslappers meegekregen. En ja nu wordt het iets beter. De hoofdpijn gaat weg. (spieren van mijn nek die mijn hoofdspieren laten verkrampen) Nog wel erg veel last van mijn rug spieren maar dat zal ook minder worden door de spierverslappers en pijnstillers.

Maar nu is er wel een groot risico aanwezig dat als ik nog een keer val ik er wel wat ergs aan over houdt. Daarom heb ik toch het drastische besluit genomen geen bijrijd of eigen paard meer te nemen voor de echte sport of recreatie. Het risico is te groot en veel paarden zijn toch niet zo lief en braaf als de eigenaren vaak beweren. Logisch ook met een vreemde ruiter op je rug.
Inmiddels heb ik besloten helemaal te stoppen met paardrijden. Ik ben gewoon te bang voor echt letsel als ik nog een keer val omdat ik daar wel gevoelig voor ben. En omdat ik weet dat het risico zo groot is zou het jammer zijn dat ik er toch wat aan over houdt.
Dus ik stop helemaal met de paardensport, tenzij me wordt gevraagd op totilas te rijden. :') hahah.

Omdat we thuis alle ruimte hebben om een paard te stallen, ik heb jarenlang een eigen paard gehad, het was ook de bedoeling er een weer te kopen, hebben we besloten wel weer een knoldier te kopen maar dan geen sportpaard maar een fokpaard. :) We wilden sowieso graag een merrie met papier omdat ik ook ben geintresseerd in fokken en afstammeling etc. hebben we dus besloten langzaamaan een keer uit te kijken naar iets heel anders namelijk een fokmerrie. Dan natuurlijk niet zomaar een papierloos dier voor broodfok maar gewoon hobbymatig een leuk paard met papier en mogelijkheden. Maar dat is een jarenplan. In ieder geval kan ik dan nog wel wat met de paarden doen. En ik hoop ook ooit nog de ORUN cursus te gaan volgen. Ik geef al les maar misschien dat ik dit zo een beetje kan gaan uitbreiden. Het is me altijd goed bevallen.

Gelukkig nog volop mogelijkheden in de paarden. Maar helaas niet meer erop. En dat zal nog wel eens flink gaan kriebelen.
Laatst bijgewerkt door flooooo op 01-09-11 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Almeetje

Re: het besluit om alles om te gooien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:34

Ik vind het jammer dat je door 1 val je hobby opgeeft, natuurlijk is paardrijden niet de meest veilige sport, ik ben er ook al enkele keren serieus afgevallen, maar leven is sterven, en aan alles zitten risico's vast... Je zou ook een eigen paard of een verzorgpaard kunnen nemen zonder te rijden? Voor je eigen plezier? Er zijn meerdere dingen dat je met een paard kan doen, denk aan grondwerk, vrijheidsdressuur, vrijspringen, longeren, mennen, lange lijnen, wandelen, fietsen,...

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:37

Wat zonde dat het zo moet eindigen! Heb je al nagedacht over andere opties waardoor je toch met de paardjes bezig kan blijven? Mennen bijvoorbeeld? Ik ben ook gestopt met paardrijden 3 jaar geleden, maar ik miste het zo ontzetend veel, en ik werd er zo depri van dat ik toch maar weer ben gaan rijden.
Als het te gevaarlijk is voor je zal ik er ook niet meer opstappen, maar ik zou er wel alles aan doen om met ze bezig te mogen blijven!

Wat misschien ook heel leuk is:
Neem een veulen, die kan je nog niet berijden maar moet je wel opvoeden en alles leren. Tegen de tijd dat hij beleerd moet worden kan je hem door een vriendin laten berijden misschien? Of je leert hem voor de kar te lopen. Op die manier kan je toch nog lekker bezig zijn en op een veiligere manier. Als je echt wedstrijden wil gaan rijden zijn er namelijk ook vele menwedstrijden.
Verdiep je eens in het aanleren van truckjes zoals op commando stijgeren, gaan liggen, buigingen, op een emmer gaan staan etc. Heel handig hoor een paard die op commando gaat liggen, uit eigen ervaring gesproken. ;)

Denk er nog even 3dubbel goed over na oke?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:41

tja.....ik heb een blessure in mijn nek (eigenlijk 3 zelfs), geen kracht in mijn armen, zwakke rug, en eigenlijk heb ik nog veel meer dingen.
Als ik van mijn paard val loop ik het risico zeker maanden compleet uit de running te raken.
Maar als ik de straat oversteek een een shauffeur let niet op dan is dat ook niet best :+
Ik ben blij dat ik rij......en als het dan toch fout mocht lopen dan heb ik wel veel om op terug te kijken ;)
Allemaal geweldige dingen die ik anders misgelopen was.

Maar ik begrijp ook wel dat er mensen zijn die er anders voor kiezen.
succes met alles

nenab8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:46

wat zonde dat je zo moet eindigen !!!.
mischien als je het een tijdje laat rusten en later weer rustig oppakt dat het voor je gevoel beter is ..

heel veel sterkte er mee

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:54

wat een leuk idee om te gaan fokken: ik wil dat in de toekomst ook een keer gaan doen met mijn merrie Venice (Osmium/Ferro x Jasper). Hoe wil je het gaan doen met de keuze van de hengst? Er zijn zoveel mogelijkheden? Hoe ga je aan informatie komen?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 12:02

Almeetje schreef:
Ik vind het jammer dat je door 1 val je hobby opgeeft, natuurlijk is paardrijden niet de meest veilige sport, ik ben er ook al enkele keren serieus afgevallen, maar leven is sterven, en aan alles zitten risico's vast... Je zou ook een eigen paard of een verzorgpaard kunnen nemen zonder te rijden? Voor je eigen plezier? Er zijn meerdere dingen dat je met een paard kan doen, denk aan grondwerk, vrijheidsdressuur, vrijspringen, longeren, mennen, lange lijnen, wandelen, fietsen,...

Dit gaat niet om een val maar meerdere vallen. Ik heb hierdoor meerdere keren mijn staartbeen gekneusd en als die nog een keer kneust kan hij breken waardoor ik een dwarslaesie oploop en in een rolstoel belandt. Omdat ik gewoon heel stijf ben door te korte spieren val ik vrijwel altijd als een zoutzak. En loop ik ook meestal wel schade op. Het wordt zo niet leuker voor mij om te rijden met deze risico's en bovendien heb ik ook een flinke angst opgebouwd door de jaren. Dat maakt het ook niet beter.
Ik ben geen type voor vrijheidsdressuur, longeren zie ik als training die bij de dresssuur hoort en de rest is niet wat voor mij. Het spreekt me aan doelgericht bezig te zijn met een paard en er echt wat mee te bereiken. Dat zit nou eenmaal in mij.

Leppie schreef:
Wat zonde dat het zo moet eindigen! Heb je al nagedacht over andere opties waardoor je toch met de paardjes bezig kan blijven? Mennen bijvoorbeeld? Ik ben ook gestopt met paardrijden 3 jaar geleden, maar ik miste het zo ontzetend veel, en ik werd er zo depri van dat ik toch maar weer ben gaan rijden.
Als het te gevaarlijk is voor je zal ik er ook niet meer opstappen, maar ik zou er wel alles aan doen om met ze bezig te mogen blijven!

Neem een veulen, die kan je nog niet berijden maar moet je wel opvoeden en alles leren. Tegen de tijd dat hij beleerd moet worden kan je hem door een vriendin laten berijden misschien? Of je leert hem voor de kar te lopen. Op die manier kan je toch nog lekker bezig zijn en op een veiligere manier. Als je echt wedstrijden wil gaan rijden zijn er namelijk ook vele menwedstrijden.
Verdiep je eens in het aanleren van truckjes zoals op commando stijgeren, gaan liggen, buigingen, op een emmer gaan staan etc. Heel handig hoor een paard die op commando gaat liggen, uit eigen ervaring gesproken. ;)

Het is ook echt dat gevaar dat ik het er niet voor over heb. Waar ik werk in de bejaardenzorg hebben we een meisje van begin twintig wat door een val van haar paard een dwarsleasie heeft en elke dag leeft in pijn en nooit meer beter zal worden. Ik weet dat ik een grote kans heb zo te eindigen als haar en dat risico neem ik gewoon niet.
Ik denk erover een fokmerrie te kopen. Voorkeur KWPN omdat ik dat gewoon ook een mooi onderdeel vindt. Veulen hoeft dan niet meteen weg maar zou eventueel wel een leuk nieuw baasje kunnen krijgen. Lijkt me super om me te verdiepen in de foklijnen en wat dan bij mijn merrie past etc.
Mijn neef heeft een hengstenstation (o.a. Oscar en Uphill zijn van hem. :D) dus die zou me daar evt. vast meer over kunnen vertellen. Lijkt me heel mooi om me daar op te focussen en goede fokproducten te leveren puur voor de hobby. Dan heb ik toch een paard maar dan zonder het rijden.

quartel schreef:
tja.....ik heb een blessure in mijn nek (eigenlijk 3 zelfs), geen kracht in mijn armen, zwakke rug, en eigenlijk heb ik nog veel meer dingen.
Als ik van mijn paard val loop ik het risico zeker maanden compleet uit de running te raken.
Maar als ik de straat oversteek een een shauffeur let niet op dan is dat ook niet best :+
Ik ben blij dat ik rij......en als het dan toch fout mocht lopen dan heb ik wel veel om op terug te kijken ;)

succes met alles

Diep respect voor jou. Maar je bent ook wel een beetje gek. :P
Nou ja ik heb nu ook een enorm angst opgebouwd hoor. En als ik weer val ben ik geen maanden maar mijn leven uit de running.
Dat heb ik er niet voor over. Ik heb meer hobby's en ik kan meer dingen met paarden doen zonder te rijden.
Ik heb een leven voor me. Wil later een goede baan heb een carriere plan en wil graag een man en kinderen. Dat gaat wat lastig als je een dwarslaesie of erger hebt. Nee dank je. Dan maar niet meer rijden en anders met de paarden bezig zijn en de carriere man en kinderen. :D

nenab8 schreef:
mischien als je het een tijdje laat rusten en later weer rustig oppakt dat het voor je gevoel beter is ..

heel veel sterkte er mee

Dank je! Ik ben bang dat het niet meer wat wordt. De angst is gewoon groot en ik ben heel stijf door te korte spieren dus is het risico ook veel groter. En dat met meerdere blessures die ik al heb gehad. Ik vind dit een heel moeilijk besluit maar ik ga me op andere dingen in de paarden focussen. Ze zijn zeker in de paarden wereld nog niet van mij af. :+

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 12:08

sanne1221 schreef:
wat een leuk idee om te gaan fokken: ik wil dat in de toekomst ook een keer gaan doen met mijn merrie Venice (Osmium/Ferro x Jasper). Hoe wil je het gaan doen met de keuze van de hengst? Er zijn zoveel mogelijkheden? Hoe ga je aan informatie komen?

Ja mijn vader vindt dat ook helemaal geweldig! We wilden bij mijn vorige paard ook een merrie maar ik werd verliefd op een ruin. :+ Dat fokte wat lastig dus wordt het nu dan maar wel een merrie.
Ik ga voor een KWPN omdat ik daar het meeste van weet en ik dat het interessants vindt qua lijnen en papier. Tja welke hengst dat moet ik eerst nog zien aan welke merrie. :') Maar je hebt gelijk er zijn heel veel mogelijkheden. Gelukkig heb ik familie in de paarden. Mijn neef (hengstenstationhouder) weet er veel meer over en die is vast niet te beroerd om even zijn mening te geven. :D
Jou merrie heeft ook een leuk papier om mee te gaan fokken!
Ga me verdiepen door heel veel te vragen, hier op bokt maar ook in de paardenwereld en door me er veel over in te lezen. En dan kijken wat het gaat worden. Maar dat is een plan op termijn hoor.

Denisedewith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:19

Wauw, wat dapper om zo'n drastisch besluit te nemen.

Maar stijfheid en korte spieren kun je trainen, fysiotherapeut, osteopaat, zwemmen, yoga, hardlopen. En 'goed' vallen kun je leren, er zijn tegen woordig zelf speciale cursussen op gericht op de ruitersport. Maar je kan ook gewoon een vecht of verdedigingssport gaan doen, daar leer je ook om je val te breken.

Ik heb vorig jaar (toevallig precies een jaar geleden) een ongeluk gehad. Ik reed op mijn scooter en wilde de bocht om gaan, dat auto achter mij had me niet gezien door de lage zon. Gevolg, zwaar gekneusde rus, 'bevangen' spieren, of staalkabels zoals mijn fysio ze noemde en in een nek wervel en een rug wervel een scheur. Ik kom nog steeds eens in de paar weken bij mijn fysio en bij mijn osteopaat om alles los en recht te houden. Daarnaast heb ik een tijdje yoga gedaan voor de stabiliteit in mijn lichaam en nu doe ik nog steeds de ene dag hardlopen en de andere zwemmen om je spieren sterk en soepel te maken en houden. En o ja, ik doe ook 's ochtende en 's avonds rek en strek oefeningen.
Het klinkt een heel gedoe allemaal maar op deze manier kan ik wel nog met heel veel plezier iedere dag paardrijden.

Denk er maar eens over na, baat het niet schaad het niet. Het is toch zonde om het paardrijden op te geven. Het bloed bij 'ons paardenmensen' stroomt toch waar het niet gaan kan...

Sterkte!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:33

waarom koop je dan niet een merrie die wat ouder is en de meeste knopjes opzitten in plaats van een 5 jarige die niks kent,er zijn zat leuke brave merrie's met goed papier te koop die al jaren onder het zadel zijn.
dan kun je fokken en lekker voor de hobby rijden.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 18:34

knooopje schreef:
waarom koop je dan niet een merrie die wat ouder is en de meeste knopjes opzitten in plaats van een 5 jarige die niks kent,er zijn zat leuke brave merrie's met goed papier te koop die al jaren onder het zadel zijn.
dan kun je fokken en lekker voor de hobby rijden.

Ook een wat ouder paard kan een keer schrikken, bokken of gewoon vallen. En als ik er dan naast belandt dan gaat dat gewoon fout. Bovendien heb ik ook angst opgebouwd wat zo'n paard niet ten goede komt. Ik wil ook graag een fokmerrie die dit wordt omdat ze niet anders kan door bijvoorbeeld een blessure ofzo. Wel met goed papier want ik ga niet zomaar wat fokken, ga me echt verdiepen maar ik stap er niet meer op. Een ouder paard is niet braver dan een 5 jarige. Dit paard was ook niet wild en verder braaf maar schrok en toen was het stuur helemaal kwijt. Ik ben inmiddels zo vaak hard gevallen en heb met mijn rug zoveel meegemaakt dat ik er beu van ben. Ik wil een toekomst en dat zie ik zo niet zitten. Al doet het ontzettend veel pijn.

@denisedewith: Dank je! Ik weet het. Ik liep bij een fysio maar die kan verder ook niet veel voor me betekenen behalve oefeningen om mijn spieren op te rekken. Doordat ik wel heel gespannen raak op een paard gaan mijn spieren nog meer verkrampen. Ik heb ook een aantal jaar judo gevolgd en karate lessen gehad. Wil je lachen? moet je dat een keer zien. :')
Ik ben niet lenig, echt niet en dat was gewoon niet te trainen. Door evenwichtsstoornissen in combinatie met mijn lichaam was een val breken wel heel letterlijk gebroken. :+
Nee dat is niet wat voor mij.
Jou verhaal klinkt echt heel heftig! :(:) Een ongeluk zit in een klein hoekje. Dat besef je je dan wel weer. Ik weet ook nog niet precies wat mijn spieren nu gaan doen. Eerst hopen op genezing. Door zware spierverslappers is de pijn in mijn nek en hoofd minder maar in de onderrug valt het nog niet mee.
En eigenlijk heb ik door mijn angst nu het er niet voor over om alles te proberen. Ik heb al zovaak in angst gereden en dan weer een tijdje dat het goed ging en dan weer met meer angst en ik wil gewoon graag dat echte sport rijden. Wordt niet gelukkig van door het bos hobbelen elke dag. Maar voor mij zit het er niet meer in denk ik. Het risico is wel heel groot geworden.

Eerst zien dat ik hier weer helemaal bovenop kom...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:25

Ik vind vind het als je het van de medische kant ziet een goede keus.

Als jij denkt dat dit goed voor je is... :)

Leppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:43

Ik ben blij dat je toch doorgaat met paarden, zoals eerder genoemd. Wij ruiters hebben bloed dat stroomt waar het niet gaan kan ;) Het is een ontzettend leuk idee om te gaan fokken!

Ik wist niet dat je ook les gaf? Heb je al eens les gegeven aan mensen met een beperking? Verstandelijk of lichamelijk? Dat is zo ontzettend leuk! Maargoed,
Veel succes en plezier met fokken!

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 15:20

Maaike, wat ontzettend naar voor je dat je angst de lol overheerst.
Maar......we kunnen dus wel een spetterend veulen van je verwachten :D

Succes in de toekomst meid :(:)

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:12

he Maaike wat ontzettend vervelend dat je deze keuze hebt moeten maken, aan de ene kant ben ik het met je eens aan de andere kant twijfel ik aan je keuze, maar goed als jij elke keer met angst op je paard moet zitten is dat ook geen pretje natuurlijk :n

wel leuk dat je nu je tijd en energie in iets heel anders kan gaan steken! ben benieuwd!

sterkte meid!

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 17:24

maai_ke schreef:
Almeetje schreef:

Dit gaat niet om een val maar meerdere vallen. Ik heb hierdoor meerdere keren mijn staartbeen gekneusd en als die nog een keer kneust kan hij breken waardoor ik een dwarslaesie oploop en in een rolstoel belandt. Omdat ik gewoon heel stijf ben door te korte spieren val ik vrijwel altijd als een zoutzak. En loop ik ook meestal wel schade op. Het wordt zo niet leuker voor mij om te rijden met deze risico's en bovendien heb ik ook een flinke angst opgebouwd door de jaren. Dat maakt het ook niet beter.
Ik ben geen type voor vrijheidsdressuur, longeren zie ik als training die bij de dresssuur hoort en de rest is niet wat voor mij. Het spreekt me aan doelgericht bezig te zijn met een paard en er echt wat mee te bereiken. Dat zit nou eenmaal in mij.

Leppie schreef:

Het is ook echt dat gevaar dat ik het er niet voor over heb. Waar ik werk in de bejaardenzorg hebben we een meisje van begin twintig wat door een val van haar paard een dwarsleasie heeft en elke dag leeft in pijn en nooit meer beter zal worden. Ik weet dat ik een grote kans heb zo te eindigen als haar en dat risico neem ik gewoon niet.
Ik denk erover een fokmerrie te kopen. Voorkeur KWPN omdat ik dat gewoon ook een mooi onderdeel vindt. Veulen hoeft dan niet meteen weg maar zou eventueel wel een leuk nieuw baasje kunnen krijgen. Lijkt me super om me te verdiepen in de foklijnen en wat dan bij mijn merrie past etc.
Mijn neef heeft een hengstenstation (o.a. Oscar en Uphill zijn van hem. :D) dus die zou me daar evt. vast meer over kunnen vertellen. Lijkt me heel mooi om me daar op te focussen en goede fokproducten te leveren puur voor de hobby. Dan heb ik toch een paard maar dan zonder het rijden.

quartel schreef:

succes met alles

Diep respect voor jou. Maar je bent ook wel een beetje gek. :P
Nou ja ik heb nu ook een enorm angst opgebouwd hoor. En als ik weer val ben ik geen maanden maar mijn leven uit de running.
Dat heb ik er niet voor over. Ik heb meer hobby's en ik kan meer dingen met paarden doen zonder te rijden.
Ik heb een leven voor me. Wil later een goede baan heb een carriere plan en wil graag een man en kinderen. Dat gaat wat lastig als je een dwarslaesie of erger hebt. Nee dank je. Dan maar niet meer rijden en anders met de paarden bezig zijn en de carriere man en kinderen. :D

nenab8 schreef:

heel veel sterkte er mee

Dank je! Ik ben bang dat het niet meer wat wordt. De angst is gewoon groot en ik ben heel stijf door te korte spieren dus is het risico ook veel groter. En dat met meerdere blessures die ik al heb gehad. Ik vind dit een heel moeilijk besluit maar ik ga me op andere dingen in de paarden focussen. Ze zijn zeker in de paarden wereld nog niet van mij af. :+

erg rot dat je zulke ervaringen hebt! dat gezegt te hebben wil ik je er toch even op wijzen dat je niet verlamd hoeft te raken van het breken van staartbeen
(stuitje). ik ben er het levende bewijs van. tijdens de bevalling van mijn oudste is het bij mij gebroken. ik loop, fiets, rij paard, doe alles gewoon. het geneest gewoon zonde dat je er voor in het gips hoeft. zelden moet je eraan geopereerd worden. mijn tante heeft het op dit moment gebroken door een val van de trap. heeft er eerst een tjd mee gelopen voor ze naar de dokter ging en uberhaubt wist dat het gebroken was. ze zit (wel pijnlijk), ligt loppt doet alles gewoon

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:16

Vervelend dat je deze beslissing moet maken, maar ergens begijp ik het wel. Lijkt me wel een onwijs lastige keuze..
Ik ben voor de zomervakantie ook hard van mijn paard gevallen. Daar heb ik ook een topic op bokt over geplaatst en mijn ouders wilden toen ook dat ik stopte. Maar ik kan en wil dat echt niet. Ik ben nu zo blij met wat ik heb en hoe lang ik daar op heb moeten wachten en wat ik er allemaal voor over heb gehad, dat wil ik niet in een keer kwijt zijn. Ik heb echt respect voor je beslissing en hoop dat je het het fokken van paarden en lesgeven ook ontzettend veel plezier gaat beleven. Succes!