Vegs @ vrijheidsdressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vegs @ vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:34

Vegs en ik hebben vandaag onze eerste les vrijheidsdressuur gehad :D

We zijn begonnen met de jambette aan te leren, eerst snapte ze niet zo goed wat de bedoeling was, maar na een keer helpen was het duidelijk :j
Dan moet ze een voorbeen optillen, en niet zoals met voetje geven, maar echt naar voren, zoals een Spaanse pas. Ze legde gelijk ook de link met het andere voorbeen, slim paard B-) Volgens mij vindt ze de jambette erg leuk, ze doet hem steeds :D

Toen leerde ze kusje geven, wat ze heel snel snapte, echt wel heel knap :D En ze gaf al een kusje op mijn wang :+:

Toen een beginnetje gemaakt met "chase the tiger" moest ze een plastic zakje met haar neus aanraken. Zakje was helemaal niet eng, (te danken aan kai-training, wat zoiets is als schriktraining, maar omdat honden en Vegs een soort Kai! geluid maken als ze schrikken heet het tegenwoordig bij ons Kai-training). Dat snapte ze ook best snel, ik had al wat targettraining gedaan met haar, dat ze mijn hand moet aanraken met haar neus, en die hand kan overal zijn, dus hand op zakje, hand aanraken (knap! snoepje erin) zakje aanraken (knap!) toen snapte ze dat ze het zakje moest aanraken. Commando touch aan gegeven.

Oh, en flemen hebben we ook gedaan, dat snapte ze ook snel :j

Ik vind haar knap. 4 kunstjes leren bij je eerste vrijheidsdressuurles, en de jambette doet ze ook al als je het voobeen aantikt met een zweep :D Maar die is haar favoriet, geloof ik :D

M_adelon1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:38

Wat leuk!! Ik denk als ik dat bij mijn paard zou moeten leren, dat we nog heel lang bezig zijn :P

knap hoor :-)

Captain

Re: Vegs @ vrijheidsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:39

Hihi, leuk dat je een topic geopend hebt. :D
Ze deed het inderdaad érg snel en erg goed! Knap paard. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:41

Vegs is wel slim, dat is leuk, ze leert snel, en ze onthoudt alles heel goed :j

Ik wist al wel dat ze slim was, maar stond vandaag toch wel te kijken van haar :j knap paard B-)

Ja, echt superleuk, ze vond het zelf helemaal geweldig, dat was het coolste :D

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 07:56

Wat leuk! :D Zo te horen kan je er nog eens ver mee komen! :)

nanoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:00

Gaaf dat je paard het zo snel leert (kben jaloers, wil ook vd les :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 08:35

Nou, ik ben wel van plan ermee door te gaan. Het idee was toen om het voor een keertje te doen, maar als ik zie hoe leuk ze het vindt en hoe snel ze het oppakt, is het wel de moeite waard om het vaker Ye doen :D

Ik vond haar gisteren wel heel knap, ze maakt onderscheid tussen kusje en 'touch'. Dan ben je echt wel slim als paard :))

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:04

Aaah geweldig, penny yamcha helemaal in de wolken. :D
Het gaat dus goed met de paardjes begrijp ik hieruit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:20

Yup :j
Dan mag een beetje penny wel toch? :D