Sinds kort rijd ik de 5-jarige ulsblakke fjord Heino. De eigenaar (heino2006 op bokt) rijd met Heino L2 dressuur. Afgelopen zomer is Heino op de keuring ster ruin geworden. Om hem prestatieruin te laten worden, voor Heino het hoogst haalbare voor het stamboek, moet hij nog een springparcours met goed resulaat afleggen. Omdat de eigenaar dat niet zo ziet zitten, kwam de vraag of ik dat niet wilde doen. Dat leek me uiteraard ontzettend leuk!
Ik heb nu 2x met Heino gesprongen en dat ging erg goed. De klik met Heino is er en hij spring echt super fijn. Hij is mooi voor mekaar qua dressuur en dat is goed te merken tijdens het springen. Omdat het zo goed gaat met oefenen en ik het ook erg leuk vind, kwam het idee dat ik met Heino vast mag blijven springen en FNRS springwedstrijden mag rijden. Met mijn eigen fjord Tarja deed ik regelmatig springwedstrijden, maar Tarja heeft al enige tijd een peesblessure, dus komende maanden kan ik hier niet mee springen.
Vond het aanbod om met hem te springen echt super leuk en heb het aabod ook aangenomen! Bedankt Wen!
Omdat we natuurlijk ook netjes moeten dressuren, voor het springen en ook voor het stamboek nog een dressuurproef af moeten leggen, hebben we van de week ook wat dressuur gereden en foto's gemaakt.
Wendy is als eerste er op gegaan en daarna ik zelf. Rijden gaat erg goed, maar qua hulpen is het nog even wennen aan elkaar, maar dat ging al gauw beter! Wendy heeft hem heel goed voor elkaar.
Hier de foto's. Eerst Wendy met Heino:
1) Mooie middendraf

2)

3) Galopje

4)

5)

6) Knapperd!

7)

En toen ging ik er zelf op

8) Drafje

9)

10) galopje

11)

12)

13)

14)

En nog 1 springfoto van vorige week, toen sprong ik voor het eerst wat hindernissen achter elkaar, uiteindelijk 70 cm

Heb mijn bruine springtuig van Tarja op Heino gelegd, vind het erg sjiek staan

15)

gr Chantal