knappe knul ITP, zouden we toch nog een team worden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

knappe knul ITP, zouden we toch nog een team worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 16:40

Vandaag even lekker wat fotootjes gemaakt van Florentino (v. Florencio) en hij verdient hier ook wel eens een plekje vond ik. Hij is ons eigen fokproduct, inmiddels 7 jaar en helaas hebben we onder het zadel 2 jaar geleden een valse start gemaakt samen. Ik was net bevallen van mijn dochter, hij was nog hengst en supergroen en ik dacht, dat fiks ik wel even. Nou ja, gevolg uiteraard valpartij en ik sindsdien doodsbenauwd voor hem.

In de tussentijd heeft hij tot vorig jaar zomer wel onder het zadel gelopen met een andere amazone, maar daarna is er (jammer genoeg voor hem) helemaal niks meer met hem gebeurd. Het heeft de hele tijd aan me lopen knagen en ik baal er ontzettend van dat het tussen ons zo moest lopen, want toen hij veulen was kon ik alles met hem.

Uiteindelijk heb ik nu besloten om eerst toch met grondwerk te gaan beginnen met hem. We hebben nu een aantal keren samen in de bak wat aangeklooid aan de longe om weer opnieuw vriendjes te worden om de vertrouwensband toch weer overeind te krijgen. Opstappen zie ik mezelf nog echt niet doen, hoewel ik hoop dat ik onder begeleiding toch ooit die stap weer durf te maken.

Anyway, dit is voor ons een nieuw begin en al een hele stap voor mij, dus hier istie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dit wastie als baby:
Afbeelding

Xiniee

Re: knappe knul ITP, zouden we toch nog een team worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:44

Mooi paard !

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:49

ik zeg wauw, een plaatje!
jammer dat jullie een verkeerde start hebben gehad.. maar op naar de toekomst en weer lekker vertrouwen in elkaar krijgen!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 19:43

dank je! Ik hoop het ook echt, het is een paard die supergraag wil werken en ook echt lopen kan. Hij is ook echt wel lief, maar wel heel fris altijd :$

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:46

leuk paard; ik zou het verleden laten rusten en lekker weer met hem gaan rijden; zoek een proffesionele instrructice die je goed kan helpen en begeleiden en dan komt het echt wel allemaal weer goed.
veel succes

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 20:54

Ja nou, dat wil ik wel, maar dat gaat niet zo makkelijk helaas ;). Hij voelt heel goed aan of ik bang ben of niet en dan gaat het weer fout. Ik moet echt eerst een aantal weken elke keer hulp hebben als ik er op zou gaan en ja dat is helaas niet echt betaalbaar helaas.

MyrtheFuego6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:58

Leuk beestje! Succes in de toekomst! :)

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:23

heb je niet iemand in je omgeving/van stal die je misschien zou willen helpen? het zou heel jammer zijn als de klik weg blijft tussen jullie.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 10:41

Leorah schreef:
Ja nou, dat wil ik wel, maar dat gaat niet zo makkelijk helaas ;). Hij voelt heel goed aan of ik bang ben of niet en dan gaat het weer fout. Ik moet echt eerst een aantal weken elke keer hulp hebben als ik er op zou gaan en ja dat is helaas niet echt betaalbaar helaas.

als je idd de komende tijd elke week een keer hulp als je erop gaat; desnoods in een afgezetten rijbak aan de longe zodat je je meer vertrouwd gaat voelen dan komt dat echt wel goed.
ik zag in je profiel dat je op flink niveau hebt gereden; laat je niet kisten door 1 klein ding wat niet goed is gegaan.
Ik kan er helaas wel over mee praten. Ik reed vroeger alle moeilijke en onhandelbare jonge paarden en viel er regelmatig af maar had nooit schrik. dat vond ik fantastisch om te doen en ik heb er veel van geleerd.
Totdat ik 8 jaar geleden met paarden zadelmak maken paar keer flink er afgedonderd ben en ineens ontzettend schrik kreeg; de paarden werden verkocht en ik stopte met de paarden ivm tijdsgebrek door werk; na 3 jaar kocht ik een eigen paard en toen ineens kwam daar die angst weer.
echt ongelovelijk maar met hulp en ff door de zure appel heen bijten kwam ik er helemaal van af. dat paard heb ik 3 jaar gehad en veel ellende mee gehad. nu sinds 1,5 jaar een nieuw jong groen pittig paard en de angst is helemaal weg. dat lef van vroeger zal ik nooit meer terugkrijgen maar ik heb nu ook geen angst meer

ook met jou komt het helemaal goed; ff door die zure appel heenbijten en hulp zoeken.
succes ermee

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 11:17

hij staat niet op een pensionstal maar gewoon aan huis, dat is wel een beetje een nadeel, want daar lopen verder geen andere mensen met paardenverstand, waar ik echt vertrouwen in heb. Ik heb wel les met mijn andere paard en ik heb net de stap maar eens gewaagd om haar het verhaal voor te leggen in de hoop dat ze mij een tijdje thuis met hem kan begeleiden. Is wel een opgave hoor, dan moet ze 3 of 4 keer per week bij ons komen, maar goed, kan het proberen.

tamaramt, fijn om te horen dat ik niet alleen ben met "mijn probleem". Ik ben nu met mn andere (brave) paardje ruim anderhalf jaar weer bezig en gelukkig heb ik dankzij haar een deel van mijn vertrouwen terug. Ook op een paard van anderen durf ik weer zonder trilbeen op te stappen, maar omdat ik met deze dat verleden heb blijft dit gewoon een heel moeilijk verhaal.

edit: kreeg net een smsje, mijn instructrice komt maandag bij ons thuis, krijg ik eerst met mn andere paard les en daarna gaan we flo bekijken aan de longe om te zien of ze iets met "ons" kan :D:D:D:D

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:38

helemaal top!
en nu volhouden; zoals ik eerder zei; ff door de zure appel heenbijten als je erop zit;heb ik ook moeten doen maar daarna voel je je zoveel beter en kun je alles aan. en misschien rijd je straks dan wel weer op je oude niveau want je vroegere prestaties zijn niet mis ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 18:08

pfff.. Dat niveau terugkrijgen durf ik niet eens te hopen eerlijk gezegd. 10 kg gewicht erbij helpt ook niet echt mee en idd mn hele lef is weg, hoe stom dat ook lijkt. Ik hoop dat we in ieder geval vriendjes kunnen worden en elkaar leren begrijpen en dan zijn we al een eind op weg. De rest is bijzaak, maar wat ook komt, zeker mooi meegenomen.

Dit is zijn vrij bewegen: http://www.youtube.com/watch?v=siBBxRvn ... re=related

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:34

heel leuk dier; kan leuk lopen!
zonda dat er nu niks mee gedaan word
ik weet zeker dat het allemaal weer helemaal goed komt; er zullen nog wel paar moeilijke momenten komen waar je doorheen moet maar daarna kun je alles weer aan ;)
succes ermee

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 08:37

Dank je, lief van je. Ik ga mijn best doen. Heb nu lang genoeg gewacht en getwijfeld. Denk dat ik er echt spijt van ga krijgen als ik hem zo zou verkopen zonder ons een tweede kans te hebben gegeven. Vanmiddag dus begeleiding, eerst maar gewoon vanaf de grond. Ik weet niet of het wel zo slim is om na een jaar stilstand zo zelf op te stappen. Misschien toch eerst iemand die daar meer in thuis is vragen..

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:24

En hoe ging het met je instructrise erbij? Hou hoop ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:48

Super, een nieuwe start! Hij blijft een knapperd :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:30

Dasnk jullie voor de reacties :D. Op zich ging het goed, ik heb de opdracht gekregen om hem nu 2 weken echt aan het werk te zetten aan de longe. Zoals je op de foto's zag, liep ie gewoon met hoofdstel, zadel en verder niks zn rondjes maar nu moet hij aan de halsverlenger en niet meer doelloos rondjes lopen, maar echt samen werken en gerichte oefeningen doen. Als dat goed gaat, dan gaan we over een week of 2 a 3 op zoek naar iemand die hem eerst een paar keer wil rijden, voordat ik er zelf op ga. Dus mocht je nog iemand weten die dat zou willen doen (tegen vergoeding mag ook, maar liefst niet al te veel, omdat ik op het moment zonder werk zit)?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:39

en je instructice zelf ? wil die er niet eerst een paar keer op; die kent jou ook het beste en kan jou dan daarna begeleiden omdat ze dan zelf ook weet hoe het paard onder de man is.
ik zou niet te veel gaan klooien met andere mensen;uiteindelijk moet je het toch zelf gaan doen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:43

nee, mijn instructie is super instructie, rijdt zelf ook goed, maar ze is zelf ook al 50 en dit paardje kan de eerste keer wel flink rondspringen dus dat lijkt zowel mij als haar niet zo'n heel goed idee.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 23:37

Nou, we zijn inmiddels een dikke week verder en het grondwerk en longeren gaat heel goed :). Ondanks dat ik hem soms nog best wat springerig vind, heb ik wel het gevoel dat we elkaar beter beginnen te begrijpen! Ik ben hard op zoek naar iemand die er straks de eerste paar keren op wil, heb wat namen op een lijstje staan, maar mocht iemand nog een tip hebben, hoor ik dat graag. Vandaag zijn er weer wat foto's gemaakt van ons :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 06:39

leuke fotos ;)
ik denk dat de knapperd niks zal doen als je er zelf op gaat maar nogmaals dat moet je zelf ook maar willen. enige wat hij zal doen is vlug lopen maar daar is niks mis mee.
ik blijf het een leuk dier vinden en hopelijk vinden jullie ook samen de klik om te gaan rijden

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 21:04

Dank je! Echt de eerste keer (of paar keren) er zelf weer op, zie ik niet zo zitten. Ten eerste krijg ik dan meer vertrouwen omdat ik zie dat hij bij iemand anders braaf loopt,, en daarnaast, STEL je voor dat het niet alleen hard rennen wordt (Hij kan ECHT lenige bokken geven ohz, die heb ik genoeg van hem gezien) en het wordt meteen weer vallen, dan kan ik het echt vergeten met hem en dat wil ik natuurlijk liever niet.