ik ben zondag gaan helpen bij een man hier uit de buurt die Percherons heeft. ik ben ook al eens een keertje met hem mee gaan rijden op zo een beest. maar hij wilde dolgraag eens ploegen met 1 van zijn merries. hij heeft er nu 4 Maar ploegen in je 1tje is veel te gevaarlijk vind hij. Dus nu vroeg hij of ik em wilde helpen. dus zo afgesproken. Zondagochtend kwam hij me thuis halen en reden we naar de wei om zijn merrie Glycine te halen. dit is echt zo een braaf beest. We zijn dan over straat naar een veld gereden waar we mochten ploegen. Ik kan niet eens mennen dus ik hielp vooral met het paard leiden als ze even niet wilde of achterwaarts wilde gaan. Na het ploegen mocht ik ook eens mijn menkunsten (die ik niet heb) uitproberen. Wel zonder ploeg natuurlijk. hij heeft er wat foto's van getrokken en ziehier het resultaat. Natuurlijk is het niet echt mennen ofzo wat ik doe he het was gewoon voor de foto. anders krijg ik hier de echte menners op mijn kop

Eerst het serieuze werk. danny met Glycine aan het ploegen.

En toen mocht ik

En dan deze geweldig gewoon moet je mijn kop zien Whahahahaha! de zon scheen in mijn ogen. En dan die dikke Percheron kont en erachter een super TINKER-T-SHIRT Geweldig he?

Het was echt wel eens fijn om te zien hoe zo een oude ploeg werkt. wat een werkje moet dat vroeger geweest zijn om al die landen te ploegen.