Rijden met Chico!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klarinda

Rijden met Chico!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:27

HoiHoi
Hier weer een topic, Rijden met Chico in de wei :)
Chico is soms wel moeilijk te rijden, vandaar dat ik soms ook wel moeite met hem heb..
Misschien is dat te zien op de foto, als je commentaar of advies heb, zeg het gerust!
Het is alleen maar beter voor mij, maar houd het wel netjes!

Let op!: Op sommige foto's heeft hij nog geen peesjes om, die was ik vergeten, had ik later om gedaan! En ik weet dat de beugels te kort zijn voor mij, maar de beugels kunnen niet langer! Vandaar dat ik ook naar andere beugelriemen aan het kijken ben!

Toen ik bij de wei kwam stonden Klaas en Chico al te wachten:
Afbeelding

Chico met zn neusbontje (L) :
Afbeelding

Instappen:
Afbeelding

Drafje:
Afbeelding

Nog een x:
Afbeelding

Nog een x:
Afbeelding

Mijn knapperd:
Afbeelding

Galopje (Naar voren Kijken!)
Afbeelding

Afbeelding

Dat been :P
Afbeelding

Uitstappen:

Afbeelding

Mn zusje nog even op Chico: (Ze zit een beetje scheef :P)
Afbeelding

Chico alleen:
Afbeelding

Nog een x:
Afbeelding

Na het afzadelen:
Afbeelding

Wat zie je daar Chico?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BNBRZOOS.jpg

En de laatste,, Mijn schatje (L)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QUSANZAH.jpg

Laat je een reactie achter? :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 08-08-11 10:40, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Foto's in links geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

xJolien

Re: Rijden met Chico!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:30

Wat een onwijs leuk pony'tje! Maar....hoe vervelend het ook klinkt, ik vind je te groot worden. Je hebt je beugels flink kort (misschien dat je daarom ook voorover kantelt in de galop?).

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:32

Echt super gaaf :D

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:34

Dankj!
xJolien: Ja inderdaad, de beugels zijn te kort, maar komt omdat mijn beugels niet langer kunnen, kan ook geen gaatje meer bij, vandaar dat ik nieuwe beugelriemen ga aanschaffen!

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:34

ik vind je ook wel erg groot. :(

maar ziet er verder schattig uit en wat een lief koppie heeft ie!!!!!!!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:36

Ja hij heeft inderdaad een lief koppie ;)

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:36

Je bent inderdaad wel echt te groot voor hem ja. Is het geen optie dat je zusje hem gaat rijden?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:37

Rijd je met een halstertouw als teugels?
Leuke shet hoor,je zou eigenlijk een grotere pony nodig hebben,maar ik vind deze maat nog nét gaan.

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:37

Je hebt een hele leuke shet. Schatje om te zien! Maar ook ik vind dat je eigenlijk (in ieder geval voor het mooie, want ik denk dat het qua gewicht nog wel kan) te groot worden voor je lieve Chico. Geen peesbeschermers is niet zo'n probleem toch?! Ik rij altijd zonder. Doe je naast rijden ook andere leuke dingen met Chico? (grondwerk, vrijheidsdressuur, fietsen, wandelen enz?)

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:38

Je lijkt inderdaad groot, maar niet te zwaar. Dat je wat langer bent geeft op zich niet, als je gewicht maar niet te zwaar is voor de pony. Als je daarop let, en je hindert hem verder niet (wat ik ook niet zie), dan komt dat wel goed. :) Chico ziet er heel leuk uit!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:38

Klarinda schreef:
Dankj!
xJolien: Ja inderdaad, de beugels zijn te kort, maar komt omdat mijn beugels niet langer kunnen, kan ook geen gaatje meer bij, vandaar dat ik nieuwe beugelriemen ga aanschaffen!

Maar dat is niet hetgene wat ik bedoelde; ik bedoelde dat je nog veel meer te groot bent als je beugels op maat zitten. Mijn advies is dus om of een kleiner ruitertje te zoeken, of om lekker andere dingen met de shet te gaan doen ipv rijden.. Er zijn zat andere leuke dingen!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:38

Ja, ze rijd hem ook al heel vaak! En ze vinden het allebei leuk ;)
Misschien dat ik Chico voor de kar ga doen, maar heb daar nu even het geld niet voor..

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:39

xJolien schreef:
Klarinda schreef:
Dankj!

Maar dat is niet hetgene wat ik bedoelde; ik bedoelde dat je nog veel meer te groot bent als je beugels op maat zitten. Mijn advies is dus om of een kleiner ruitertje te zoeken, of om lekker andere dingen met de shet te gaan doen ipv rijden.. Er zijn zat andere leuke dingen!

Ja ik doe sinds kort aan vrijheidsdresuur, en ik wandel met hem, ga hem misschien voor een karretje doen!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:40

Andante schreef:
Je lijkt inderdaad groot, maar niet te zwaar. Dat je wat langer bent geeft op zich niet, als je gewicht maar niet te zwaar is voor de pony. Als je daarop let, en je hindert hem verder niet (wat ik ook niet zie), dan komt dat wel goed. :) Chico ziet er heel leuk uit!

Heel erg bedankt :)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 09:41

Eefste schreef:
Je hebt een hele leuke shet. Schatje om te zien! Maar ook ik vind dat je eigenlijk (in ieder geval voor het mooie, want ik denk dat het qua gewicht nog wel kan) te groot worden voor je lieve Chico. Geen peesbeschermers is niet zo'n probleem toch?! Ik rij altijd zonder. Doe je naast rijden ook andere leuke dingen met Chico? (grondwerk, vrijheidsdressuur, fietsen, wandelen enz?)

Ja ik doe aan grondwerk, vrijheidsdresuur, naast de fiets (soms) en wandelen doe ik ook weleens :)
En mn zusje rijd op hem soms..

EstherKlaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:51

Waauwww. Mooie foto's!
Chico is zoo cool!!
@ Klaas de 1e foto <3Mijn lieverd xD

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:51

:D

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:46

leuke pony, let er wel op dat je rechtop gaat zitten! en geschikte rijkleding aan doen!! Vind je eigenlijk ook wel iets te groot :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 23:04

ik vind je niet te groot voor Chico, het is een brede & stevige pony waar jij nog zeker een jaar kan op blijven rijden! Wel ben ik het eens, beugels moeten langer dan blijf je recht op zitten. Verder ben ik al blij dat je een cap op hebt! Maar een rijbroek is ook erg handig! Verder is Chico gewoon vet hip =D Ik zal snelmooie foto's van hem maken met me spiegelreflex!

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 08:14

macholoverr schreef:
ik vind je niet te groot voor Chico, het is een brede & stevige pony waar jij nog zeker een jaar kan op blijven rijden! Wel ben ik het eens, beugels moeten langer dan blijf je recht op zitten. Verder ben ik al blij dat je een cap op hebt! Maar een rijbroek is ook erg handig! Verder is Chico gewoon vet hip =D Ik zal snelmooie foto's van hem maken met me spiegelreflex!

Haha dankj :)
Ja gaan we zeker doen ;)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:17

macholoverr schreef:

Ben ik het niet mee eens. TS heeft een groot bovenlichaam waarmee ze haar pony uit balans brengt. Daarbij mogen de beugels zeker 2/3 gaten langer, dus denk dat er eens bij in.. Nee, sorry TS, je bent echt te groot (aan het worden). Zijn zat andere leuke dingen om te doen, ipv het rijden :)

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 08:30

Ik doe oook al veel andere dingen..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:39

Klarinda schreef:
Ik doe oook al veel andere dingen..

Dat is niet genoeg, je moet stóppen met rijden.
Hoe leuk het ook is, je paard krijgt steeds meer moeite om jou te dragen. En je wil toch het beste voor je vriendje?
Laat je zusje er gewoon lekker op rijden. Hoef je ook geen nieuwe beugelriemen te kopen en kun je dat bedrag weer sparen voor een leuk karretje. ;)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:40

Ik zie een leuke stevige pony waar je veel plezier mee heb.
Beugels inderdaad een stukje langer zodat je wat beter kan gaan zitten en zolang je geen zware dingen van hem vraagt kan het zo heus nog wel.

Voor alle mensen die TS te lang vinden en zeker met haar beugels langer.... hoe zit het met al de IJslanders van 1.35 waar mensen op zitten van 1.70 of meer?
Zolang je mee gaat met de beweging is er zeker niet veel aan de hand.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 08:46

Woestein schreef:
Ik zie een leuke stevige pony waar je veel plezier mee heb.
Beugels inderdaad een stukje langer zodat je wat beter kan gaan zitten en zolang je geen zware dingen van hem vraagt kan het zo heus nog wel.

Voor alle mensen die TS te lang vinden en zeker met haar beugels langer.... hoe zit het met al de IJslanders van 1.35 waar mensen op zitten van 1.70 of meer?
Zolang je mee gaat met de beweging is er zeker niet veel aan de hand.

Pff, daar kan ik zo kwaad om worden, dat is peren met appels vergelijken.
Laten we nou maar ontopic blijven, en haar niet met anderen gaan vergelijken.
Anders krijg je zo'n gezeur.
TS is te groot, punt.