Op Horse Event zal ik aanwezig zijn in de Bokt lounge waar ik een demonstratie zal geven met de flexchair. Wellicht bij jullie allemaal wel bekend van horen zeggen of van artikelen in de paardenbladen. Toch denk ik dat er nog veel ruiters nieuwsgierig zijn of nog veel vragen hebben of de werking van de flexchair. Daarom dus een leuke demo op Horse Event!
Net als Jolliegirl zou ik graag van jullie willen weten wat absoluut niet mag worden vergeten tijdens de demo. Ik zal eerst iets uitleggen over de flexchair zelf, doormiddel van foto`s in een powerpoint zal ik duidelijk maken wat voor effect een verkeerde houding/hulp heeft op je paard. Vervolgens zou ik iemand uit het Bokt publiek op de stoel willen hebben.
Graag hoor ik van jullie! Met tips, verzoeken, of gewoon omdat je erg benieuwd bent en graag komt kijken.
Laatst bijgewerkt door Tango40 op 07-08-11 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt
@ Tjoppie: Kijk! een goede reden om naar Horse Event te komen Even kort: Een flexchair is een soort kruk met sensoren erin, als ruiter krijg je zo inzicht in je houding/mobiliteit en flexibiliteit.
Bjarni
Geplaatst: 07-08-11 08:27
Leuk! Heb een tijdje geleden een beetje rondgekeken waar ik eventueel trainingen met een flexchair zou kunnen doen om mijn houding en zit te verbeteren. Tot nu toe nog niks concreets ondernomen maar het staat nog wel op de planning. Ik kom dus zeker kijken tijdens Horse Event! Heb je al een idee welke dag/tijden je daar aanwezig zult zijn?
Tango40
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-11 08:28
@bjarni: Waarschijnlijk zaterdag, maandag wordt het programma bekend gemaakt.
Het topic ligt al een tijdje stil.. Maar ik heb nog wel een toevoeging/vraag. Wat maakt flexchair tot een beter methode dan alle bestaande/die op een echt paard?
Tango40
Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-11 21:39
Het verschil tussen het trainen met de flexchair en andere zitlessen of houdingstrainingen is dat de flexchair doormiddel van een sensor gekoppeld is aan een software programma. Door deze informatie wordt je bewust van de bewegingen die je maakt. Stabiliteits-, houdings- en bewegingsproblemen worden visueel inzichtelijk gemaakt. Op paard kan je als ruiter makkelijk compenseren (smokkelen), op de flexchair kan dit in mindere mate ook maar als er een getrainde fysiotherapeut bij is wordt dit meteen opgemerkt. Van deze compensaties kan je juist iets leren over je eigen inwerking op het paard. Zitlessen op paard zijn natuurlijk altijd goed, de flexchair kan het paard niet vervangen maar de trainingen geven je meer inzicht. Vervolgens kan je je beperkingen of tekortkomingen verbeteren door verschillende trainingen op de flexchair te doen.
Kan je je er ook voor opgeven? Ik vind dat echt reuze intressant en ben erg benieuwd hoe het met mijn zit gesteld is. Ik ben er alle dagen i.v.m. demo.
Tango40
Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-11 17:22
@vickers: Het is helaas niet mogelijk om je op te geven. Ik geef op zondag om 14.30 in de bokt lounge een demonstratie, ik neem wel iemand uit het publiek op de stoel dus wie weet ben jij dat. Ik heb maar 30 minuten de tijd en iemand helemaal door te lichten kost veel tijd. Misschien moet je me na die tijd nog even aanschieten als je nog niet op de stoel hebt gezeten.
Ania
Geplaatst: 19-08-11 22:02
Ik heb vorig jaar bijna een uur staan wachten en uiteindelijk heb ik er nog niet op kunnen zitten. Dit jaar een 2e kans
Ben je maar op 1 dag aanwezig of kan je ook op andere dagen de flexchair proberen?
Tango40
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-11 21:52
Zelf geef ik alleen op zondag een demo, de andere dagen is er een stand in de welness-hal waar ook een mogelijkheid wordt gegeven om plaats te nemen op de flexchair. Mochten er na die tijd nog vragen zijn kan je natuurlijk altijd even contact met mij opnemen.
aha fijn dat ik naderhand nog terecht kan bij jou. Ik ga het wel proberen, lijkt me super interessant!
Tango40
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-11 10:29
@christel82: Kijk alvast even op mijn website, daar staat al veel informatie op. Als je meer wilt weten stuur dan gerust even een berichtje via de contactpagina.
Hoi Karen, je website ziet er goed uit. Duidelijk en overzichtelijk. Ik weet nu beter wat ik kan verwachten. Ik hoop de flexchair te kunnen proberen op Horse event. Als ik het wat vind, zal ik eens nadenken over mogelijk een clinic/ training bij ons op stal... Erg leuk! Net zo leuk als dat jij je werk als fysio en paardrijden heb weten te combineren. Ben zelf ook fysio geweest...
O ik zou wel heel graag die iemand uit het boktpubliek zijn!!! Ben heel benieuwd en kom zeker langs!
Tango40
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-11 12:41
@christel82: dank je, hij is nieuw en nog niet helemaal foutloos maar het belangrijkste staat er op. Een clinic of training op stal is een hele leuke en betaalbare manier om inzicht te krijgen in je houding en inwerking op het paard. Offtopic: Leuk dat je ook fysio bent geweest. De combinatie met fysiotherapie en de flexchair is super om te doen! Halvewege 2012 hoop ik ook nog af te studeren als dierfysiotherapeut, dan is het cirkeltje helemaal rond.
@ikenindi: wie weet, ik wil graag iemand op de stoel die nog geen ervaring heeft met de flexchair. Ik vraag iemand dus gewoon je hand opsteken!
Volgens mij heb ik de flexchair al eens gezien bij de NH-dag van stal Mansour? Het was helaas te druk met allerlei mensen die hem uit wilden proberen, dus heb er zelf nog niet op gezeten. Degenen die er wel op zaten waren er wel enthousiast over volgens mij.
Ik kom zeker even langs de stand. Jk ben erg nieuwschierig.
Resfeber
Geplaatst: 25-08-11 21:12
Gaaf zeg! Elke keer wil ik nog steeds zoiets doen maar het komt er maar niet van. Leuk, ik kom zeker langs!
Misschien kan ik je nu gelijk uitnodigen om mee te praten in dit topic?: [HE] Horse-Event 2011
Tango40
Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-11 19:36
@tinkerhorses: het topic van Horse Event is zeker leuk, maar gaat erg snel Moet steeds weer 5 pagina`s terug lezen om bij te blijven.....(wel goed natuurlijk)
Resfeber
Geplaatst: 01-09-11 15:38
Tango40 schreef:
@tinkerhorses: het topic van Horse Event is zeker leuk, maar gaat erg snel Moet steeds weer 5 pagina`s terug lezen om bij te blijven.....(wel goed natuurlijk)
hmz ga ook maar eens langs de welness afdeling ben wel heel benieuwd naar die stoel ding flex geval haha ik leef ook onder een steen want heb er ook nog nooit van gehoord