adverteerder marktplaats komt afspraak niet na

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KimJenda

adverteerder marktplaats komt afspraak niet na

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 13:59

pffff even jullie advies vragen en even spuien. Ik heb 2,5 week geleden een deken gekocht via marktplaats. De verkoopster is ook een bekende hier op bokt, ze heeft de deken ook hier aangeboden.
Nu blijft ze maar met smoesjes komen, waarom ze deken niet verstuurd heeft. Iedere dag is er weer iets nieuws.

Eerst was ze ziek en daardoor vergeten dat ze de deken aan mij had verkocht.
Toen wilde ze wachten tot een andere koper ook had betaald, dan kan het in 1 keer weggebracht worden.
Later vertelde ze dat ze geen internet bankieren heeft en daardoor op een papieren afschrift moest wachten.
Vervolgens belooft ze elke dag de deken te versturen, maar komt er steeds iets tussen.
Toen kreeg haar pony een wond aan zijn been en moest ze de hele dag bij hem zijn.
Gister mailde ze me dat het al te laat was, omdat de winkels dicht zouden gaan (rond 16.45!?)
Vandaag moet ze werken. En zo gaat het maar door.....

Ze heeft het geld nu al 2,5 week op haar rekening. Maar versturen ho maar. En het ergste is dat ze gewoon op bokt weer een topic heeft met allerlei spullen te koop, en hiervan zijn ook al dingen gereserveerd. Deze toekomstige kopers zullen dus lang moeten wachten en mogelijk komt er helemaal niks. Ik denk dat er waarschijnlijk helemaal geen deken is of dat de deken al aan iemand anders verkocht is.

Zelf baal ik omdat ik de deken via marktplaats gekocht heb en er later achterkwam dat desbetreffende bokker niet echt in een goed daglicht hier op bokt staat. Als ik dat eerder had geweten had ik nooit iets van haar gekocht.

Tja wat kan ik hieraan doen? Zou het liefst iedereen op bokt willen waarschuwen, maar weet niet of ik namen mag noemen. Bij interesse wel per pb! En ik ga morgen aangifte doen.
Ook zal ik een topic met haar naam en gegevens op marktplaats.opgelicht zetten vanavond.

AdnerB

Re: adverteerder marktplaats komt afspraak niet na

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:02

als je zeker weet dat dit smoesjes zijn dan denk ik dat je met je stappen plan die je zelf al gemaakt hebt een heel eind komt.
heb je haar adres niet zodat je langs kan gaan?

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:04

je weet nooit zeker of het smoesjes zijn, maar er is iedere dag weer iets anders aan de hand. Ze heeft mijn geld nu 2,5 week binnen en dan moet je toch ergens de mogelijkheid hebben een pakket te verzenden lijkt mij.
Ze woont helaas niet bij mij in de buurt.

ik heb al een mod gewaarschuwd.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:12

Ik denk dat je het wel openbaar mag maken want er zijn meerdere bokkers die op hun profiel hebben staan: goede evaringen met verkoop:

en slechte ervaringen met verkoop:

Ook bij het verkoopforum staan bovenaan soms topics met waarschuwingen betreffende een bokker. Ik denk dat het juist goed is als je mensen ermee waarschuwd, ik zou dan namelijk nooit iets van deze bokker kopen.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:14

Ik twijfel daar ook over. Maar ik wacht haar reactie vanavond af, en als ze dan wederom geen track en trace nummer voor me heeft, dan zet ik haar naam + de ervaring op mijn profiel.

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:20

Ik geef je inderdaad gelijk. En zoiezo al komt er iets tussen, klant is koning toch? Jij maakt netjes het geld optijd over, en als ze het savonds een keer binnen 10 minuten goed inpakt, even de volgende dag langs het postkantoor raced, is het met 5 min gebeurd.. Ik begrijp dat iemand het druk kan hebben, maar dit vergt nog geen eens een half uurtje van iemands tijd.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:21

dat vind ik ook, heb het geld gelijk overgemaakt. Als je geen tijd hebt om je spullen te verzenden, dan moet je ze ook niet te koop aanbieden. Of zeg vantevoren dat het even kan gaan duren, omdat je geen internetbankieren hebt.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:21

Vervelend, dat je zo voor de gek word gehouden, zou het iig gewoon in je profiel of onderschrift vermelden
dan weten de mensen bij wie ze niet moeten kopen, hoop dat je je deken alsnog snel krijgt.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:23

Ik wacht vanavond nog af en anders zet ik haar naam in mijn onderschrift, met een link naar dit topic.

Vind het vooral vervelend, omdat ik vrijdagmiddag op vakantie ga. En dan heb ik geen zin om er nog steeds achteraan te zitten.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:25

ik had ook zoiets, had een fleecedekentje besteld, en pas na 6 weken binnengekregen, ook elke keer weer wat anders, uiteindelijk heb ik 2 weken lang constand dezelfde mail gestuurd, kreeg antwoord dat ie op de post was gegaan (op een maandag) kreeg hem een week later binnen, op het pakketje stond vrijdag. ik ben al die tijd doorgegaan met mailen, zodat ze helemaal gek van me werd! zodra het pakketje binnen was heb ik nix meer gestuurd.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:27

ja dat is wel een goede, alleen heb ik er niet zo'n zin in. Het kost toch negatieve energie! En ik ga vrijdag op vakantie, had de deken daarom ruim van te voren gekocht. Zodat het pakketje zeker voor de vakantie binnen is. Maar ben bang dat dat niet gaat lukken met deze verkoper.

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:29

ik wou ook dat deken voor de vakantie binnen hebben, als je de mail in je concepten zet kan je hem makkelijk iedere keer versturen als je in de buurt van je pc komt. het heeft ook nog 2 weken geduurt, maar ze word er echt gek van, 5 mails per dag 2 weken lang, ik dacht ook dat het bij haar niet ging werken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:33

Wat een klte situatie!
Mag ik vragen om hoeveel geld het gaat?

Maar ik moet er wel bijzeggen (al was dit geen 2,5 week..., ik heb er ook een keer(niet met opzet! 'gwn' druk..) een week overgaan om het op te sturen :o

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:35

het gaat om 62 euro, dus best een bedrag. (maar al was het 10 euro was het nog rot, het gaat gewoon om dat het niet eerlijk is).
Ja er kunnen altijd dingen tussen komen, en ik ben geduldig geweest. Maar nu na 2,5 week ben ik het echt zat. Ook omdat mij echt beloofd was dat ze het afgelopen vrijdag zou versturen, toen had ze een dag vrij.......

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:36

Op marktplaats zelf kun je ook melding hiervan maken. Even kijken bij de FAQ of de help. Weet niet exact waar het staat, wel dat het er is (mijn eigen vent heeft eraan meegewerkt hihi ;-))

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:38

kleinvosje: ik heb een keer eerder toen iemand niks opstuurde, via marktplaats het gemeld. Maar kreeg daar geen reactie op terug. Toen via de site marktplaats opgelicht ben ik goed geholpen, en heeft de verkoper na een mail gehad te hebben van die site, gelijk het geld terug gestort. Op deze site worden mensen met naam en woonplaats genoemd, en dan kiezen sommige wel voor eieren voor hun geld.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:39

Hoe lang is dat geleden als ik vragen mag? Het cybercrime programma van Marktplaats loopt nog niet zo heel lang namelijk...

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:39

dat zal 9 maanden terug zijn

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:40

Hmm, toen waren ze er al wel mee bezig. Apart. Maar goed, mijn man werkt niet bij MP zelf, heeft alleen formulieren voor ze gemaakt geloof ik. Kan dus ook niet na laten vragen hoe of wat.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:47

maar ik ga ze in ieder geval even een mailtje sturen, kan nooit kwaad

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:47

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 14:51

bedankt, ik ga er vanavond even achteraan! (maar misschien is het niet nodig als ik vanavond de code nog krijg)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:57

TS en anders heb ik wel het adres voor je,ik weet om wie het gaat.
Ik heb met haar zóveel problemen gehad, en niet alleen ik hoor,heel veel mensen en bokkers.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 15:11

Goyha: bedankt voor je uitgebreide reactie, nu weet ik iig zeker dat ik genoeg geduld heb gehad. En dat deze bokster niet te vertrouwen is en alleen maar met smoesjes komt. Wel erg balen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:19

Graag gedaan hoor TS.
Het allerergste vind ik nog dat het áltijd aan anderen ligt en nooit aan haar.
Ik hoop dat ze gauw gaat inzien hóe ze met mensen moet omgaan [en dieren].
Nu maar hopen dat je alsnog je deken gaat krijgen,ik verwacht van wel,alleen het duurt altijd erg lang.
Ze is de slechtste nog niet.