De merrie is 8 jaar, ze heeft zelf een veulentje aan de voet en daarbij heeft ze sinds twee weken ook het veulen van de andere merrie aan de voet omdat zij helaas is overleden aan een heftige koliekaanval. Ze heeft het tweede veulen zonder enige moeite opgenomen als haar eigen en nu loopt ze dus met twee veulentjes

Ik zelf rij dus nauwelijks meer, en al helemaal niet op grote paarden (en voor mij is alles boven de 1.20m een groot paard...) dus ik vind het toch elke keer weer spannend om op te stappen (en een uitdaging om er uberhaupt op te kómen...) maar omdat het toch wel leuk is blijf ik het toch doen haha.
De bak waarin we rijden is onze uitlooppaddock. Eigenlijk kun je alleen op de volte rijden omdat de rest van de bak net te klein is voor het paard om de wendingen netjes te kunnen doen.
We werken vooral aan ontspanning, omdat ik maar een kwartiertje rij. doel voor nu is dat ze mijn hand wil gaan volgen in plaats van zich bovenin in een krulletje vast te zetten wat ze graag doet.
Eigen commentaar: ik zou werkelijk waar niet weten wat mijn handen aan het doen zijn...

net begonnen

langs de enge spookbosjes

rustig drafje

braaf paard... ik ben onthoofd

hier willen we naartoe, dat ze zich niet meer zo opkrult. Achterhandje mag er meer bij, ze moet mn hand nog verder naar beneden volgen, maar hier ben ik al heel tevreden mee.

stukje stappen tussendoor,ik zit zo raar omdat ik probeer mn rug te ontlasten

leuk, die binnenhand, maar zonder binnenbeen komt de buiging er natuurlijk nooit... en laat ik die hulpen nou juist niet kunnen geven...

maar wel netjes je paard bedanken als je klaar bent

aan mn gezicht kun je zien dat ik wel heel erg blij ben dat dit paardje mijn gestuntel op haar rug accepteert en ook nog probeert om ondanks mn verkeerde hulpen toch te doen wat er bedoeld wordt

Tips zijn natuurlijk welkom, maar we rijden puur voor de lol. Ik 'train' dit paard ook, maar dan vanaf de grond (grondwerk, dubbellonge, etc) en het rijden is puur voor de afwisseling.

Groetjes, lacuna