Met Vienna en mij is het eigenlijk nooit goed gegaan qua rijden, altijd ruzie

Maar nu ik zoveel met dressuur op de grond bezig ben besloot ik er maar eens op te klimmen, met neckrope en SERIEUS bezig te gaan...
eeuwen geleden, maar het ging SUPER!! Het grondwerken heeft echt zn vruchten afgeworpen in Vienna's lenigheid en kracht

de weinige keren dat ik reed zag het er zo dus uit:
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/200 ... 39-410.jpg

We beginnen met eerst even op de grond loswerken uiteraard.
(dit is NIET Vienna's normale houding als ze draaft, dit is er echt zo in getraind

Stukje werken naar verzameling als opzet naar passage

Benen losgooien! (spaanse draf en 'spaanse galop' )

en dan het echte werk... Moest wel even slikken toen ik erop klom hoor, Vienna heeft soms van die buien dat de rem kwijt is

noodrem -> zweep langs hoofd zwiepen en HOOOO roepen. Werkt bijna altijd

Ik ben heel heel heel blij met Vienna's houding hier, normaal was het hoofd omhoog en rest van haar lichaam kwijt

Het stuur zit er met neckrope ook enorm goed op, ben veel bezig met goed laten inbuigen, hier rijd ik een slangenvolte

het ziet er absoluut niet mooi goed of gaaf uit, maar dit is het eerste opzetje naar de piaffe OHZ, dit is ook de eerste keer dat ik het probeerde te vragen als ik erop zit, aan de hand gaat hij al wel goed

en dan draf... Vienna is echt een hel om uit te zitten, maar ben hier ook giga blij met haar houding

soms wil er nog wel eens wat teveel tempo in gaan zitten

en aan het eind nog even een galopje

Bedankt voor het kijken

Kritiek mag zeker, maar hou het gezellig

even voor het idee trouwens hoe het er vaak uitzag als het weer eens ruzie was tussen paardlief en mij:

tsja...