ik moet dit even van me afschrijven.
sorry als niet alles duidelijk is, maar ben ook even een beetje de weg kwijt

Mijn merrie, mijn mooie merrie 6 jaar oud.
Niet de makkelijkste nooit geweest ( gribaldi X samber )was overal bang voor en steigerde onder het zadel.
niet altijd, alleen bij spanning, als ik het erf af wou, of als ik in de buitenbak aan het rijden was en er ging een paard weg en we bleven alleen achter.
In de binnenbak niks aan de hand, ook nooit wat gebrobeerd en gewoon fijn lopen in alle oefeningen.
Dus op momenten van spanning.
Ja jong dier, puberteit misschien? werd je een keer flink boos dan was het weer even over.
Samen tot de L1 gekomen.
zo ging het 3 maanden goed, en zo begon ze ineens weer.
tot 2 weken terug, en toen werd het zo gevaarlijk dat ik dacht dit kan zo niet langer.
Erover gedacht haar te verkopen, misschien leuk voor een ambitieuze jonge ruiter die hoog in de sport wil komen en zo'n projectje wel aandurft. Potentie had ze absoluut!
dus beslissing genomen haar te verkopen en dan voor mezelf voor een paardje te gaan kijken wat wat nuchterder en cooler van karakter is, hoe moeilijk ik het ook vond.
Heb mijn meisje al vanaf dat ze 3 maanden oud is, zelf opgevoed, zelf zadelmak gemaakt en alles geleerd.
Maar ik liep vast, en verloor het plezier in paardrijden

Maar wou wel zeker weten dat alles in orde was met haar, dus op naar de dierenarts en hele verhaal uitgelegd.
(ook daar weer steigeren aan de hand door de spanning, zo ongeduldig als ze is)
Foto's maken, van rug, schoft, hals en nek.
Platgespoten, foto's gemaakt, kom maar mee zegt hij.
En toen..........
De foto's, er zit kissingspines achter bij haar lenden. zitten 2 wervels tegen elkaar.
En er zit lichte artrose in haar hals, paard is niet meer geschikt om bereden te worden.
Dan stort je wereld in

Oke ik had de beslissing al genomen om haar te verkopen, maar dan zou ze met iemand anders verder kunnen en ik met een ander paardje, maar dat kan dus allebei niet meer.
En helaas viel het ook niet onder de verzekering.
Oke, die klap is nog niet verwerkt, maar nu laat je haar inslapen? ze is niet kreupel, is gezond en jong.
Nee dat heeft ze niet verdiend.
Oke een ander baasje vinden, als fokmerrie!
Het is een bloedmooi paard, mooi papier, dat moet toch lukken!
Daar staat ze dan, mijn kanjer op marktplaats met heel groot erboven BIEDEN VANAF 1000 EURO

voor mij is ze veel meer waard, als ze maar een goed plekje krijgt, waar ze nog wat aandacht krijgt!
Dat is voor mij nu het belangrijkste!
Maar niemand wil haar hebben

dat vind ik nog het allermoeilijkste aan dit verhaal

Mijn paardje, die me zo dierbaar is! die mijn alles is, is voor de wereld ineens niks meer waard

Gelukkig heeft een kennis van mij aangeboden om haar over te nemen!( niet voor dat bedrag hoor, mijn zadel is zelfs nog meer waard ) maar dan krijgt ze wel een fijn plekje!
Waar ze een veulentje met haar gaan fokken, en waar ze gewoon nog lekker elke dag een poetsbeurt krijgt, en met haar gewandeld word.
En dat is het allerbelangrijkste, want dat verdient ze!
Want voor mij is ze nog steeds alles waard!
Sorry voor het hele verhaal maar moest het even van mij afschrijven.

Bedankt meisje!!!