en dan ineens stort je wereld in :(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avalonnancy

en dan ineens stort je wereld in :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 15:02

hallo

ik moet dit even van me afschrijven.
sorry als niet alles duidelijk is, maar ben ook even een beetje de weg kwijt |(

Mijn merrie, mijn mooie merrie 6 jaar oud.
Niet de makkelijkste nooit geweest ( gribaldi X samber )was overal bang voor en steigerde onder het zadel.
niet altijd, alleen bij spanning, als ik het erf af wou, of als ik in de buitenbak aan het rijden was en er ging een paard weg en we bleven alleen achter.
In de binnenbak niks aan de hand, ook nooit wat gebrobeerd en gewoon fijn lopen in alle oefeningen.
Dus op momenten van spanning.
Ja jong dier, puberteit misschien? werd je een keer flink boos dan was het weer even over.
Samen tot de L1 gekomen.
zo ging het 3 maanden goed, en zo begon ze ineens weer.
tot 2 weken terug, en toen werd het zo gevaarlijk dat ik dacht dit kan zo niet langer.
Erover gedacht haar te verkopen, misschien leuk voor een ambitieuze jonge ruiter die hoog in de sport wil komen en zo'n projectje wel aandurft. Potentie had ze absoluut!
dus beslissing genomen haar te verkopen en dan voor mezelf voor een paardje te gaan kijken wat wat nuchterder en cooler van karakter is, hoe moeilijk ik het ook vond.
Heb mijn meisje al vanaf dat ze 3 maanden oud is, zelf opgevoed, zelf zadelmak gemaakt en alles geleerd.
Maar ik liep vast, en verloor het plezier in paardrijden |( ik wou ook gewoon weer een keer lekkerin de buitenbak of in het bos rijden.

Maar wou wel zeker weten dat alles in orde was met haar, dus op naar de dierenarts en hele verhaal uitgelegd.
(ook daar weer steigeren aan de hand door de spanning, zo ongeduldig als ze is)
Foto's maken, van rug, schoft, hals en nek.
Platgespoten, foto's gemaakt, kom maar mee zegt hij.

En toen..........
De foto's, er zit kissingspines achter bij haar lenden. zitten 2 wervels tegen elkaar.
En er zit lichte artrose in haar hals, paard is niet meer geschikt om bereden te worden.

Dan stort je wereld in |(

Oke ik had de beslissing al genomen om haar te verkopen, maar dan zou ze met iemand anders verder kunnen en ik met een ander paardje, maar dat kan dus allebei niet meer.
En helaas viel het ook niet onder de verzekering.

Oke, die klap is nog niet verwerkt, maar nu laat je haar inslapen? ze is niet kreupel, is gezond en jong.
Nee dat heeft ze niet verdiend.

Oke een ander baasje vinden, als fokmerrie!
Het is een bloedmooi paard, mooi papier, dat moet toch lukken!

Daar staat ze dan, mijn kanjer op marktplaats met heel groot erboven BIEDEN VANAF 1000 EURO |(
voor mij is ze veel meer waard, als ze maar een goed plekje krijgt, waar ze nog wat aandacht krijgt!
Dat is voor mij nu het belangrijkste!
Maar niemand wil haar hebben |(
dat vind ik nog het allermoeilijkste aan dit verhaal |(
Mijn paardje, die me zo dierbaar is! die mijn alles is, is voor de wereld ineens niks meer waard |(

Gelukkig heeft een kennis van mij aangeboden om haar over te nemen!( niet voor dat bedrag hoor, mijn zadel is zelfs nog meer waard ) maar dan krijgt ze wel een fijn plekje!
Waar ze een veulentje met haar gaan fokken, en waar ze gewoon nog lekker elke dag een poetsbeurt krijgt, en met haar gewandeld word.
En dat is het allerbelangrijkste, want dat verdient ze!
Want voor mij is ze nog steeds alles waard!

Sorry voor het hele verhaal maar moest het even van mij afschrijven. |(

Bedankt meisje!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MiniMouse

Re: en dan ineens stort je wereld in :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:06

Jeetje, al die afgelopen jaren zijn ineens heel anders eruit gaan zien.
Sterkte met deze situatie!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:07

Hey meis,

Ik weet hoe vreselijk dit voor je is en ik hoop echt dat ik je zoveel mogelijk kan helpen.
Gelukkig heb je een plekje voor haar gevonden waar ze naartoe kan en op die manier kun je haar ook nog opzoeken.
Het is allemaal heel zuur en helemaal niet eerlijk maar je bent wel eerlijk tegenover je paard en DAT is het allerbelangrijkste!
dikke x en een knuffel

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:09

Wat een vreselijk verhaal...... hebben ze gezegd hoe ze dit kan hebben gekregen op zo'n jonge leeftijd?
Sluit je wel met die mensen kort dat ze je inlichten wanneer ze haar zouden willen verkopen? Dat ze dus niet per ongeluk alsnog in de handel terecht komt...

Het is een prachtig paard, vreselijk zonde, onbegrijpelijk dat ze zo jong al in de kreukels zit... Toch ontroerend dat het paard zo bereid is geweest mee te werken ondanks verschrikkelijke pijn...
Ik hoop dat mensen dit verhaal lezen, en hun stakende paard ook goed laten doorlichten alvorens het te straffen....

Sterkte!!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:09

Gelukkig heb je een fijn adres gevonden.
Heb je wel met de DA overlegd of fokken een optie is? KS en artrose kunnen erfelijk zijn..
Sterkte hiermee :(:)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:14

Goh wat erg voor je!!
Ik kan me voorstellen hoe frustrerend het voor je is allemaal!! Je paardje waar je zoveel om geeft en waar je al zoveel met meegemaakt hebt, die voorgoed niet meer bereden kan worden. Wat zielig ook voor haar, want het lijkt me dat ze er al heel lang last van heeft gehad.

Zo'n prachtig mooi jong dier, afgekeurd, verschrikkelijk gewoon!!
Fijn dat je alsnog voor haar een goed plekje gevonden hebt! Nu kan ze dadelijk moeder worden en krijgt ze genoeg aandacht. En jij kunt haar altijd nog bezoeken als je dat wilt.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 15:16

ja, hebben we overlegd omdat wij daar ook an twijfelde, niet alleen qua erfelijkheid, maar ook ofdat geen pijn zou geven.
Hij heeft aangegeven dat het geen problemen zou moeten geven.

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:27

Sterkte!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:28

Ik begrijp niet waarom het zo erg is dat ze geen waarde meer heeft (tenzij voor de portefeuille)
Jij houdt der immers ook niet, dus heeft ze voor jouw ook geen waarde.

Ik begrijp dat het een klap is, ik heb het zelf ook mee gemaakt met mijn merrie die ik zelf gefokt heb, ze was 5 toen ataxie werd vastgesteld.
Ik heb der gehouden, ook al wou dat zeggen dat ik voorlopig geen ander paard had om te rijden. Ik zou der nooit weg doen als de kans bestaat dat ze niet goed terecht komt.
Gelukkig pakt het nu voor mij heel goed uit en was het een verkeerde diagnose, waardoor ze nu beter loopt dan ooit, maar ik had der nooit weg gedaan..

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 15:34

ik vind het erg, omdat het ineens is alsof ze niks meer waard is, terwijl ze voor mij juist alles waard is.
en zeggen dat ze me niks waard is omdat ik haar zelf niet hou is niet fair!
Ik woon helaas in de randstad en behalve pensionstallen met amper weidegang, is hier niks!
kan ik wel ergens buiten de randstad een landje huren en haar daarop gooien, maardan kan ik er geen 7 dagen in de week heen! dan staat ze weg te kwijnen op een landje!
Dus welke opties heb ik dan nog! juist een goed plekje vinden!
en dat is nu het moeilijke! ik heb de mazzel dat ik nu een aanbod heb gekregen van een kennis!
maar anders had niemand haar gewild! En dat vind ik erg! |(

Charlotte27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:40

Hoi meid,

Waarom zoek je geen wei voor haar met een paar maatjes? Dit hoeft niet veel te kosten...

Kijk aub uit met verkopen, je hoort zo vaak dat ze dan voor van alles worden gebruikt waar ze niet meer voor gebruikt mogen worden ( zoals bijv. SF Stables)

Charlotte27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:40

ohw sorry, zie nu dat ze naar een kennis gaat :D heel veel succes nog!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:44

Ja idd ben het charlotte27 eens dat je met verkopen voorzichtig moet zijn omdat ze vaak toch weer als gezond verkocht worden en een sportcarriere tegemoet gaan.. Ik zou zelf het diertje in laten slapen als ik hem niet zelf hield hoe hard en moeilijk het ook is .

Ik hoop dat ze oud kan worden bij je kennis :j

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:45

Jeetje wat een verdrietig verhaal, maar fijn dat je een goed plekje voor haar hebt gevonden :(:)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:50

avalonnancy schreef:
ik vind het erg, omdat het ineens is alsof ze niks meer waard is, terwijl ze voor mij juist alles waard is.
en zeggen dat ze me niks waard is omdat ik haar zelf niet hou is niet fair!
Ik woon helaas in de randstad en behalve pensionstallen met amper weidegang, is hier niks!
kan ik wel ergens buiten de randstad een landje huren en haar daarop gooien, maardan kan ik er geen 7 dagen in de week heen! dan staat ze weg te kwijnen op een landje!
Dus welke opties heb ik dan nog! juist een goed plekje vinden!
en dat is nu het moeilijke! ik heb de mazzel dat ik nu een aanbod heb gekregen van een kennis!
maar anders had niemand haar gewild! En dat vind ik erg! |(

Ok dat begrijp ik, maar toch moet je oppassen dat ze niet terug de handel ingaat hoor! Dat zou helemaal niet eerlijk zijn tegenover haar!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:54

En zo verging mijn wereld ook, ik heb het nog altijd niet verwerkt , heb het er nog heel zwaar mee.
Iz had kissing in de wervels nabij de schoft en achter ook en nog van allerhande te veel en ingewikkeld,

Heel veel sterkte meid , ik weet donders goed hoe je e voelt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:58

Goh wat naar voor je zeg.
Ik wil niet vervelend doen tegen je maar ik zou als ik jou was toch maar heel goed nadenken over verkopen vaak hoor je van dit soort paarden toch weer dat ze onder het zadel gereden worden.
En als ze verkocht is heb je er niks meer over te zeggen. Is een rusthuis geen optie?

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:11

ze gaat naar een kennis die de mogelijkheid heeft om haar paarden aan huis te stallen.
ik ken haar goed en ze is eerlijk tegenover haar paarden.
ze staat vlakbij, dus ik kan erheen wanneer ik wil.
een rusthuis heb ik over gedacht, maar ten eerste is dat best nog wel een kostenplaatje, en wil je dat een merrie van 6 jaar aan doen?
nu krijgt ze nog aandacht en wordt er nog "iets" met haar gedaan in de zin van wandelen, aan de hand mee het bos in en poetsen.
voor mijn gevoel is dit het beste wat ik voor haar kan doen.

Mglii____

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:16

Zo erg voor je , maar hopen dat ze nog een leuk leven kan hebben en mooie veulentjes krijgt...

Sterkte !! xx

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:20

Dat is wel echt heel vervelend!
Heeeeeeel veel sterkte.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 17:20

dank jullie wel!
het is gewoon erg zuur op het moment, en het doet zeer |(

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:29

Wat onwijs erg voor je. Sneu dat niemand haar nog wil maar eigenlijk wil je haar zelf ook niet meer om de reden waarom veel mensen haar ook niet willen hebben.
Verdrietig is dat ook de paarden waar je niet op kan rijden even veel kosten als gezonde waar je wel op kan rijden.

Fijn te lezen dat je een goed plekje hebt kunnen vinden

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:33

aww wat moet die diagnose erg voor je zijn geweest.

Heb net afgelopen vrijdag voor mn hond die ik al 13 jaar heb een hele slechte diagnose gekregen dus weet hoe het is om te moeten horen dat er niks voor je dierbare beessie gedaan kan worden. |(

Trouwens, wees eigenlijk ook maar blij dat niemand dr wilde hebben ( hoe schitterend ze er ook uitziet) want zoals een paar mensen al hebben aangegeven was er een kans geweest dat ze misschien toch in de handel terecht was gekomen en dan waarschijnlijk als rijpaard. Moet er toch niet aan denken wat dan met dr had kunnen gebeuren en met die desbetreffende nieuwe eigenaar(die waarschijnlijk niks van dr situatie geweten had).

Nu komt ze bij een kennis waar je dr op kan zoeken en die het niet uitmaakt dat ze niet meer bereden kan worden. Zou alleen wel met dr afspreken dat als ze om wat voor reden dan ook dr in de toekomst zou moeten verkopen dat je zelf de eerste optie hebt om dr terug te kopen. Just in case.....

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 17:56

nee, dat is niet waar, ik doe haar absoluut niet weg omdat ik haar niet meer wil!!!

zoals ik mijn post schreef was het de bedoeling om haar te verkopen aan een ambitieus iemand en dan zelf een ander paardje ervoor terug te kopen, maar dat liep dus anders.
er komt dus ook geen ander paardje.

en helaas heb ik niet de mogelijkheid hier in de randstad om haar op een weiland te zetten, simpelweg omdat dat hier gewoon niet is in de buurt, hoe erg ik dat ook vind!
als ik die mogelijkheid had gehad dan had ik dat echt wel gedaan!
en dan kan ik haar wel buiten de randstad op een land zetten, maar dan kan ik er zelf niet elke dag heen?
of op een pensionstal waar ze dan een paar uurtjes per dag buiten komt? dat is ook niet alles als je daarbuiten om geen werk meer hebt waar je als paard je energie in kwijt kunt.
dus vandaar mijn keus om te kijken of iemand haar wel die plek kon geven! waar ze en gewoon haar aandacht krijgt en lekker op het land staat.
en niet omdat ik haar niet meer wil!!
en gelukkig heb ik die gevonden! en wil dat kennisje van mij haar een fijn plekje geven!
en ze heeft ook gezegd dat als ze om wat voor reden dan ook niet meer bij haar kan blijven, dat ze dan eerst contact met mij opneemt!
Ook heb ik de mogelijkheid om eventueel een toekomst een veulentje te kopen van mijn merrie als ik dat wil!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:02

Gelukkig dat ze van MP af is, dat is denk ik het belangrijkste! Je moet er toch ook niet aan denken dat ze - door de lage prijs - de handel ingaat...want niet bij iedereen staat dierenwelzijn voorop...
Dit is toch een fantastische oplossing! Je houdt vinger aan de pols, én je hebt misschien over een tijdje wel een veulen van je meisje!