Dit is het vervolg op ons vorige topic; [RIJ-ITP] [naam] en ik werken ons in het zweet!! Tips gevraagd!
Als je een vraag hebt zou het fijn zijn als je de openingspost van het vorige topic leest, want daar staan al veel antwoorden in.
Andere vragen mogen natuurlijk gesteld worden.
Hallo

Vandaag heb ik Kim voor de 2de keer écht gereden (i.p.v een beetje gehobbel in de bak) en wat ben ik trots op haar!!
We gingen in de binnenbak rijden, aangezien het regende en het gras dan echt te glad is.
Dit was gelijk ook een nieuwe beproeving, aangezien Kim daar moeilijker te rijden is.
Vooral bij het galopperen heeft Kim net iets te weinig ruimte in de bochten en dit was tegelijkertijd ook een overwinning voor mij.
Ik kan me namelijk niet herinneren dat ik ooit met Kim in de bak durfde te galopperen.
Maar het ging super!! En ik ben heel erg trots op mijn mooie meid.

Vandaag heb ik een aantal tips uit mijn vorige topic gehaald, waar ik mee wilde beginnen.
- Het tempo in stap en draf verhogen en daarbij veel rechte lijnen.
- Meer contact met de teugels.
- De galop wat beter aan te springen i.p.v eerst keihard draven.
- Overgangen rijden!
Ook wilde ik met de achterhand aan het werk, maar dat is nog eventjes te moeilijk voor ons beide.
Als eerste stappen en achterwaarts;
Dit ging al wat beter dan de vorige keer.

Ik vind het nog wat moeilijk om haar constant actief te laten lopen, maar ze reageert wel op mijn been.
Het achterwaarts gaan hebben we al wat vaker geoefend en we bouwen dit langzaam op.
Kim heeft soms de neiging om uit zichzelf achterwaarts te gaan, als ik haar aandrijf om juist weer naar voren te stappen.
Vandaar heb ik mijn armen overdreven ver naar voren, zodat ze dit door krijgt.

Dan draven;
Helaas staan de mooiste stukken draf niet op de camera..

Op de lange zijde heb ik een aantal keer in een hoog tempo gedraafd, waarbij Kim me zo'n beetje een meter uit het zadel gooide met haar enorme passen!
Dat geeft echt een kick en dit deed ik alleen af en toe op buitenrit, maar lang niet altijd en als ik Kim op haar hardst laat draven, gaat we nog sneller dan de galop.
De reden dat deze stukjes er niet op staan, is dat mijn camera echt ver weg moet staan om je er helemaal op te krijgen.
Ik had hem op de bakrand gezet, maar het lijkt net of hij midden in de bak staat.
Daar moet ik even iets op verzinnen.

En met trots laat ik onze galop laten zien.

Dit is, voor zover ik me kan herinneren, de eerste keer dat we in de bak galopperen en aangezien Kim dit een stuk lastiger vindt dan buiten, ben ik heel erg trots op haar.
Mijn houding is écht om te huilen en normaal gesproken zit ik niet zo belachelijk..
Vreselijk..Ik hoop dat meer mensen al een klein beetje vooruitgang zien in het rijden op Kim.
We doen erg ons best en er gaan alweer deuren voor me open.

Bedankt voor het kijken en ook voor de tips!!
Liefs, [naam]

jeetje, prachtig!)