HTC (Hippisch Talenten Centrum) selecties 2011

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aardbei445

HTC (Hippisch Talenten Centrum) selecties 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 20:24

Inmiddels zijn de data al weer bekend waarop de selectie verreden worden, en ik vroeg me af... Wie doen er allemaal mee dit jaar?
Ik wil graag meedoen, eigenlijk vorig jaar al maar dit ging niet door voor mij helaas omdat ik toen net een nieuw paard had gekregen en ik moest stoppen met het starten van het andere paard van mijn zusje in december (haar paard)...
Misschien ook nog iemand die nu meedoet en ervaringen wil delen? :D
Barst los zou ik zeggen :Y)

mistid

Re: HTC (Hippisch Talenten Centrum) selecties 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:44

Ik zit er nu voor het tweede jaar bij en ben weer hergeselecteerd. Ik zit bij SGW Noord. De organisatie verloopt niet altijd zo soepel maar de topsportstatus die eraan verbonden is, is echt een pre op school.
Vanuit het bestuur doen ze erg hun best maar het komt vaak niet altijd zo goed uit de verf.

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 21:46

Oké, maar dus wel goed genoeg om nog een jaartje te doen! Waar komen de kosten over het hele jaar gezien ongeveer op uit? Ik weet dat je iig 400 euro moet betalen maar heb ook gehoord dat er nog extra kosten bijkomen. De topsportstatus lijk me echt ideaal inderdaad :j Maar ik hoor vaak ook mindere kanten... Dat je eigenlijk niet echt waar voor je geld krijgt en dat de kwaliteit steeds verder achteruit gaat. Hoe kijk jij hier tegen aan? Ben je het er mee eens of juist helemaal niet? Tuurlijk snap ik dat je het er niet helemaal mee eens bent want je doet nu nog een jaar, maar misschien wil je uitleggen waarom jij het niet erg vind?
Beetje veel vragen, maar moeders wil goed geïnformeerd zijn voor ze zomaar 400 euro uitgeeft ;) Haha

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:02

Ik ben niet bang om tegen de instructrice in te gaan als ik weet dat ik gelijk heb en dat scheelt heel erg. Het is best een dure happening en als je overal aan mee wilt doen kan je denk ik nog wel een 150-200 euro erbij op tellen (laatst was er bij noord een BBQ, 10 euro pp geloof ik, als wij met z'n 5en gaan ben je dus al 50 pleuries lichter), maar je bent niet verplicht overal aan mee te doen dus de kosten heb je zelf een beetje in de hand.

HTC is nogal laks met betalen en dat is voor een aantal instructeurs de reden geweest om op te stappen, daar wordt over gepraat en dan bedanken andere instructeurs ook gauwachtig om daar les te geven, dan komen ze dus bij mensen die minder bekend zijn en evt minder goed lesgeven, dus ja, daar hebben ze best gelijk in.

Maar SGW is eigenlijk een apart deel van het HTC, springen en dressuur is redelijk gelijk maar de meeste bestuursleden hebben geeeeeeen idee wat SGW inhoudt. Bij SGW moet je overigens meer geld bijbetalen voor terreinhuur ed

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 22:08

Oké, ik zou dan voor de dressuur gaan sowieso. Maar heb je wel wat aan de instructie? Omdat je zegt dat het niet de beste zijn door de laksheid met betalen... En hoe bevalt het met 3/4 personen in een les (weet niet of je weet hoe dat bij de dressuur zit?) want ik hoor veel mensen praten over dat het dan eigenlijk zonde is om voor een kwartiertje aandacht 20 euro te gaan betalen... Ik weet niet zo goed hoe ik hier tegenaan moet kijken want ik heb hier verder geen ervaring mee

Daniekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:13

Hey, waar kan ik die data vinden? :) Alvast bedankt!

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 22:18

Daniekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:21

dankje!

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 22:22

Ga jij ook selecties doen? :)

lokaloka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:25

Ik ga ook meedoen! Regio midden dressuur pony's. En jij ts?

Daniekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:25

Het is wel de bedoeling ja, vorig jaar kon ik niet omdat ik ziek was, dus hoop dit jaar wel mee te doen :) jij dus ook?

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 22:26

Leuk! Ik ook regio midden maar dan de dressuur paarden :D

Daniekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:30

Waarom is er niks in brabant of zuid-holland? ;)

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 22:31

Tsja... Maar je kan wel meedoen bij de andere regio's! Al zal je dan wel een eind moeten rijden...

Daniekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:34

Ja idd, maar misschien komen er daar ook nog wel selecties, brabant was vorig jaar iig wel..

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:00

Mischien dat ik bij noordwest mee gaan doen bij de dressuur paarden.

Aardbei445

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 18:12

Oké, leuk! Twijfel je nog dan? :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:38

Ja woon in zuid-holland wel vlak bij Noord-holland, maar is best ver rijden. En t geld natuurlijk is best veel, hoewel ik ook wel hoor dat de lessen niet zo zeer meer waarde hebben.
En mijn ouders natuurlijk als die elke keer zo eind moeten rijden.

Debbieee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:44

Ik heb in 2006 meegedaan met mijn pony. Opzich is het allemaal wel heel leuk en gezellig, maar idd zit er wel een kosten plaatje aan. Halve wege ben ik wel gestopt aangezien het totaal niet klikte met mijn instructrice en zo waren er meerdere die gestopt waren vanwege haar.

Dit jaar ga ik wel weer meedoen aan de selecties....

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:29

Ik wilde vorig jaar meedoen (dresuur ponys) maar dat ging uiteindelijk niet door omdat mijn pony een ongeluk kreeg. Vond ik erg jammer natuurlijk maar ik ben nog eens gaan kijken bij zo'n les en het niveau viel echt ontzettend tegen, daarbij zou ik een vreemde eend in de bijt zijn. (niet om op te scheppen maar het was wel zo, erg jammer!) Dus uiteindelijk heb ik weinig gemist denk ik. Moet ik wel zeggen dat dit noord-holland is, dus is het niveau zowieso lager. Misschien wil ik nog wel een keertje meedoen voor de ervaring. Maar ik lees hier dat het instructieniveau niet echt geweldig is en 400 euro is best veel dus daar moet ik nog even over denken. :)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:02

Zulke verhalen hoor ik vaker, dus weet niet... Hoe zit het met de connecties die je krijgt? Wil na school jaar de paarden in, dus vandaar.

Debbieee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:49

Als je geselecteerd bent is er (althans toen ik voor de eerste keer mee deed) nog een informatie avond waarin ze precies vertellen hoe en wat en dan kan je altijd nog beslissen er niet mee door te gaan...

Via de lessen en die trainingsdagen enzo leer je natuurlijk wel nieuwe mensen kennen, maar het is niet zo dat je gelijk paarden aangeboden krijgt etc. Wel ben ik toen een paar dagen bij mijn instructrice op stal geweest met mijn pony heb bij hun op stal wat paarden mogen rijden enzo, maar voor de rest verder weet ik dat ook niet echt...

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:11

Ik zat er afgelopen jaar bij. Maar ben er niet echt positief over.
Ik zat bij SGW van NH. Ik heb welgeteld 1 crosstraining gehad via hun. Was leuk voor mijn relatief groene paard die ik toen mee had, was ik met mijn pony gekomen had ik er echt niks aan gehad.
Niveau van de verdere lessen (ookal heb ik er maar heel weinig gehad) was wel oke, maar als je zelf al gewoon goede instructie hebt
Nou heb ik wel gehoord van andere regio's die al langer ook een SGW groep hebben, dat het daar beter geregeld wordt. Ze wel leuke trainingen doen op verschillende terreinen. Maar goed, ik vertel enkel mijn ervaringen.

Topsportstatus hebben ze officieel niet meer, die is enkel nog voor kaderleden en mensen die in het rabotalenten plan zitten. Dus daar hoef je het ook niet meer voor te doen.

Voor elke extra activiteit moet je weer (ergens wel begrijpelijk natuurlijk) betalen. Ik ben naar niks van deze 'activiteiten' geweest. Sws omdat vanuit NH voor de SGW niks georganiseerd werd. Dan konden we wel mee met regio oost of noord als die wat organiseerden, maar dat werd dan weer net zo gepland de dag voor een SGW een crosstraining via hun bijvoorbeeld. Daar heb je dan ook niks aan.

Voor mij hoeft het niet meer, wij hebben het ook maar gewoon 'opgegeven' wat dat htc betreft. Ik had gehoopt met fijne, regelmatige springlessen dat punt te gaan verbeteren en daarnaast duidelijk plannen wat betreft bijv. galoptrainingen met hetoog op SGW. Maar zoals al gezegd, schoot dat allemaal niet op. Wij zijn maar gewoon weer eigen plan gaan trekken zoals we altijd al deden. Ik had sws nog steeds les van mijn eigen instructeurs/trice. Als ik van hun gewoon een heel jaar mijn lessen volg, ben ik wsl in totaal wel meer kwijt, maar ik kom er veel verder mee.

Voor mij was de afstand ook net een beetje te, wat het met slechter weer (storm, sneeuw en weet ik veel wat we allemaal hebben gehad van de winter) niet aantrekkelijk maakt om alsnog te gaan.
Het is leuk als je dichtbij woont en zelf (nog) geen goede (vaste) instructie hebt. En er niet te veel van verwacht.

Daniekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 10:12

Misschien een domme vraag, maar is dit nou hetzelfde als TTC, weet iemand dat? Ik zat namelijk op de knhs site te kijken en ik vind het concept nogal op elkaar lijken ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 14:31

Locaties waar HTC lessen gegeven worden hebben een TTC ding gekregen. Manege Beukers in Oudkarspel heeft op de laatste HTC dag het TTC bord ontvangen. Kijk maar eens op de HTC site, daar staat volgens mij een nieuwsbericht met foto's