Mijn eerste wedstrijddebuut... en toch wel bijzonder.
Ik ben zeer slechtziend (zie 1 procent met mijn rechteroog, 3 procent met mijn linker oog) maar mijn droom is altijd geweest om ooit, met Madeira mijn lieve haflingermerrie, te gaan starten en dan ook officieel.
Madeira is een haflingermerrie van 12 jaar. Ik was eigenlijk heel erg bang, wat je ook op de foto's terug ziet. Ik was bang dat ze er vandoor zou gaan, of iets, ik wist echt niet hoe ze zou reageren...
Ze was zo, zo braaf! Ik weet niet waar ik zo'n lieve paard aan heb verdiend, maar ze gaf geen kick! Het leek bijna wel of er een knopje omging in de ring bij haar. 'Het komt goed, ik neem je wel mee Paulien' inplaats van andersom.
Cynthia, mijn vriendin, was mee om mooie foto's te maken, van toch wel een zeer bijzonder moment.
Mijn bijrijdster en vriendin waren ook mee, mijn bijrijdster was ook tevens mijn caller.
Een caller is iemand (omdat ik nog 'iets' zie mag ik 1 caller gebruiken) die roept waar de letters zijn. Even voor de B zegt ze bijvoorbeeld 'BEB grote volte.. je bent nu bijna bij de B!' zodat ik weet wanneer ik moet afwenden.
1e proef hadden we vaak geoefend, ik heb haar eigenlijk beetje teveel los gelaten (erg op 'safe' gereden). Ik had hiervoor 176 punten (helemaal terecht! Had zelfs lager verwacht) en er stond bij als commentaar: 'Probeer je paard iets ronder in te stellen, dan komt het wel goed!' (Letterlijk overgenomen). Toen ik uit de ring kwam heb ik zelfs even gehuild, jeetje wat was ze toch braaf en wat was ik trots op haar! Ze leek er zoveel plezier in te hebben.
2e proef (2 weken van te voren toch gehoord dat ik 2 proeven ging rijden, niet geoefend, stom stom) raakte ik in de war, ik kreeg geloof ik een soort blackout. Ik ging naar links inplaats van naar rechts, enz. Toch nog 166 punten (172 -6 vanwege dat ik steeds fout ging rijden haha). Madeira begon nog even voor het jury hokje heel hard te hinniken. Er staat op mijn coupon hierbij: 'Lieve pony! Probeer de proef goed te leren kennen, dan komt het wel goed!' (Ook letterlijk overgenomen).
Nou, genoeg gepraat! Hierbij de foto's.

Inrijden

Mij begeleiden naar de wedstrijdring

Beginnen:

Haar mooie koppie

Wat ben ik trots op jouw! Braaaaaf paard

Ik moet er vooral op letten dat ik niet voorover val en mijn teugels laat 'vieren'. Dit probleem heb ik heel erg wanneer ik onzeker raak, ik weet niet waarom, maar ik laat haar dan los van voor en zak zelf voorover.
Maar ik ben echt super tevreden, ze was zo braaf en had het gevoel dat ze het heel erg leuk vond. En dat was voor mij het belangrijkste! Volgende keer dus goed op mezelf letten, en niet zo onzeker zijn, want ik heb een toppony die harstikke lief en trouw is!