Weekje mennen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liessie82

Weekje mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 00:57

Zometeen lekker slapen en dan morgen op naar Friesland.
Lekker een midweekje mennen :)
Waar mij gaan mennen hebben ze behoorlijk wat paarden.
Vooral Friezen maar ook wel wat andere paarden en ook pony's, new forest als ik me goed herinner :)
Ben benieuwd of ze het "kleine Friesje" ook nog hebben, geloof dat dat een kruising shet fries was :9
En we krijgen waarschijnlijk ook nog een springles en 's avonds mogen we vrij rijden/mennen.
Onze menvereniging komt daar al jaren en heeft dus het vertrouwen opgebouwd om 's avonds zelf te gaan mennen.
(dan delen we natuurlijk wel zo de wagens in, dat beginners bij ervaren menners op de wagen komen ;) )
De laatste dag hopelijk weer een pionnenproef / wedstrijdje.
Vorig jaar zijn we nog met meerdere aanspanningen naar de keuring geweest van friese paarden, volgens mij in Garijp.
Alleen dit jaar valt ons midweekje helaas niet gelijk met die keuring, want was vorig jaar wel heel leuk om daar een kijkje te nemen.
Waarschijnlijk kunnen we weer zowel enkelspan als 2 span mennen.
Heb er weer veel zin in :)

friesiszwart

Re: Weekje mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:44

klinkt leuk, welke locatie?

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 17:23

PTC+ in Oenkerk :)
We zijn nu net terug van een ritje door de omgeving met maal 2 dubbelspan en 3 maal enkelspan :)
Enkelspan waren allemaal Friezen.
1 dubbelspan waren ook Friezen en 1 dubbelspan waren New forest pony's
Zelf heb ik vanmiddag enkelspan gedaan, morgen wil ik denk ik wel weer een keer dubbelspan proberen. :)

Revanches

Re: Weekje mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:48

BRT-->VVDD

Liessie82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 23:52

Vanmorgen 2 span gemend met 2 friezen. :)
Vanmiddag gereden, eerst instappen in de binnenbak en wennen aan de paarden, daarna zijn we naar buitengegaan omdat het binnen te warm werd.
Daar nog even verder gegaan met paarden losrijden, stap draf galop, daarna paar sprongetjes gedaan en daarna naar het buitenterrein, waar ze onder andere een waterbak, een bruggetje, heuveltjes, verhogingen waar je trapsgewijs op kan. Erg leuk allemaal :)
Op het eind gingen we ook in galop door het water heen :)
Na het avondeten hebben we een soort van les op het mentoestel gehad voor 4 span.
En toen ik 's avonds lekker even rustig op mijn kamer achter de laptop zat, ging het brandalarm ineens af in mijn kamer en vervolgens in het hele gebouw :o
Oorzaak: onbekend, maar we vermoeden dat er een vlieg ingevlogen was :D
Dus toen stonden er 2 brandweer auto's voor de deur. _O-
Maar toen waren ze wel zo aardig op gelijk even de vliegen in mijn kamer te bestrijden +:)+
En nu ga ik lekker slapen :)