NF doet het weer! Op zijn manier ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

NF doet het weer! Op zijn manier ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:22

Gisteren nog eens laten vrijspringen, en we hadden een fotograaf erbij *\o/*
[***] vind het vrijspringen best wel leuk, maar heeft wel z'n eigen manieren .. We hebben ons ziek gelachen :')

In ons vorige topic hadden we de (terechte) opmerking gekregen dat die weidepaaltjes waar de hindernis langs stonden best wel gevaarlijk waren, als hij eens scheef zou springen en verkeerd zou neerkomen ... Mijn uiteindelijke doel is gewoon een hindernis in het midden van de piste en hem er dan over kunnen sturen, maar zover zijn we nog niet, dus heb ik even wat verzonnen voor in tussentijd ... Nu staat er een hogere paal, zo hoog komt hij niet dus dat zou wel veilig moeten zijn. Moest er iemand zich afvragen waarom die constructie er staat ;)
Ik heb 'm eerst even rondgeslingerd, niet lang, gewoon even de knopjes testen. Touwhalster zat niet echt super, vandaar dat het wat verschuift. Volgende keer toch weer op letten, ookal is het maar voor een paar minuten :)

Genoeg gezaagd, aanschouw .. mijn geweldige poon ... _/-\o_

1. Het rondslingeren
Afbeelding

2. Je ziet 'm denken: ik ga wat uitspoken }:0
Afbeelding

En dus:
http://img17.imageshack.us/img17/7564/i ... rmaker.jpg
http://img714.imageshack.us/img714/5984 ... rmaker.jpg
http://img691.imageshack.us/img691/5818 ... rmaker.jpg

Het blijft een sloper :Y)

3. Gnagnagna
Afbeelding

4. Oew, sh*t, toch maar éven luisteren naar baasje
Afbeelding

En dan het springwerk .. Eerst balkjes lopen.

5. Knieactie is zéér belangrijk :+
Afbeelding

6. Dit denkt [***] van balkjes lopen ...
Afbeelding

En dit was niet toevallig ...
http://img834.imageshack.us/img834/6638 ... rmaker.jpg
http://img577.imageshack.us/img577/2747 ... rmaker.jpg
http://img819.imageshack.us/img819/5307 ... rmaker.jpg

:')

Kruisje gelegd, stijltje van gemaakt (50 cm) en dan maar wat hoger, want tot 50 cm doet ie niet eens moeite :+

7. Zal ik helpen baasje? Ik kan goed helpen :Y)
Afbeelding

8. :D
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Whiiiiiii
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14. En de hoogste, 1 meter! *\o/*
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :D Hopelijk vonden jullie het leuk :)
Gisteren hebben we gewoon wat aangeklooid, volgende keer weer eens serieus trainen met een lijntje enzo, dan gaan we ook niet zo hoog ;) Ik moet ergens een tussenweg vinden, want tot 50 cm vind ie het niet de moeite om z'n best te doen, en 1 meter is op dit moment nog net te hoog gegrepen (gaat wel, maar moeilijk ;) ) dus ik ga eens denken over oefeningen met een hoogte rond de 60-70 cm om zo aan zijn techniek te werken :)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:29

Leuke foto's!! & natuurlijk leuke pony!!
Volgens mij is het wel een heeeelll klein beetje een boefje :Y)

Misschien is een in-uitje een leuke oefening??!

ZusJacobs

Re: NF doet het weer! Op zijn manier ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 18:44

Wat goed werkt is cavaletti balkjes (is maar zo'n 30 cm hoog) neer leggen en dan 4 of 5 achter elkaar. Dan moeten ze wel moeite doen :+

femkesofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 08:21

Leuk, maar bij foto 6 lijkt het net of zijn hoef dubbelklapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:20

@ Ekeif96 : dank je wel! Een heul klein beetje maar :Y) :+
Misschien :j Ben sowieso nog eens van plan om het met 1 galopsprong te doen, dat vond hij vorige keer wel leuk. Misschien naar 2 galopsprongen maar moet even kijken of het dan uitkomt qua ruimte, het is maar niks als hij over de hindernis komt en tegen het einde van de piste staat :))

Kunnen in-uitjes maar tot een bepaalde hoogte? Of kan je daarmee "zo hoog gaan als je wil"? Ik ga natuurlijk laag beginnen, maar om te weten of ik ergens op moet letten of dat het beperkingen heeft ofzo ;)

@ ZusJacobs : wil ik wel eens proberen :j Alleen geen idee of dat bij die van mij ook goed werkt :+ Mijn gevoel zegt dat hij ofwel de boel gewoon gaat slopen, door er gewoon doorheen te lopen .. Ofwel gaat hij op een bepaald moment springen en 'verongelukt' dan zo en sloopt alsnog de boel :+ Moet ik die balken dan vast steken? Zodat hij ze niet kan aftikken? (weet niet of ik dat wel wil, maar gewoon om te weten wat de bedoeling eigenlijk is ;) ).

@ femkesofie : dank je wel! Moet zeggen dat ik dat eigenlijk niet zie :o

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:04

In-uitjes zijn meestal niet heel hoog. Je moet denk ik gewoon met 30 cm beginnen.
En opbouwen naar 60-70, ik heb geleerd dat je niet zo hoog kan gaan als je wil.
Het is namelijk voor een pony lastig om nog genoeg vaart te blijven houden voor de 2e sprong.

Ik was een keer mee op concours met iemand die toen in het M-C reed.
In het parcours stond dus ook een in- uitje, die stond volgens mij op 60-70 cm.
Dus daaraan kan je ook al wel zien dat het niet op de 'normale hoogte staat'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:43

Ok, dank je wel :)
Was sowieso wel van plan laag te beginnen :j maar wist dus niet of er een grens aan zat zeg maar, als je bv. maar tot 50 cm mag gaan is dat toch wel handig om te weten ;) Maar ze zullen inderdaad vast moeilijk genoeg zijn, ookal zijn ze laag .. Ben wel eens benieuwd wat hij ermee gaat doen :j Op wat voor afstand staan ze eigenlijk meestal? :o Het is een D-pony, maar kan niet zeggen of hij eigenlijk grote of kleine passen maakt .. Mijn drafbalken liggen op ongeveer 1.10m denk ik (1 grote stap en een kleintje, heb maar korte beentjes :Y) ). Heb eens met galopbalken & sprongetjes gewerkt (dus 1 galoppas ertussen) en dan zat ik denk ik aan 3 meter, kan dit? Is alweer even geleden :o

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:24

Ik weet niet precies op wat voor een afstand ze staan, maar de pony moet landen & direct weer springen.

Volgens mij is voor een D-pony, 9 meter 2 galopsprongen.
Maar ik denk zo'n 1,5 meter.(?) Maar dat weet ik niet zeker..

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:06

Heel gaaf, vooral die laatste foto! Vind het nu al knap dat ie zo over de hindernis gaat.... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:42

@ Ekeif96 : ja, ik weet dat 1 galopsprong 3 meter is .. maar ik ga eens op zoek of ik ergens wat vind :Y)
Er is nu ook een topic met leuke cavaletti-oefeningen, daar werd bv. gezegd om 5 balken op telkens 1 galopsprong te leggen .. dat ga ik ook eens met hem proberen :) Ben alleen aan het twijfelen of ik de balken gewoon op de grond zou leggen of dat ik ze beter (aan 1 kant) wat hoger kan leggen ..

Dank je wel Lay! :D
Ik vind het ook geweldig dat hij eigenlijk zo goed springt :j En zo graag! Bij het hogere werk heeft hij wel wat aanmoediging nodig, maar eigenlijk gaat hij zo goed als vanzelf .. Bij de lagere dingen vindt hij het de moeite niet :+ Maar daar tussenin gaat hij echt super en zou blijven gaan als je hem niet zou stoppen :') De allerhoogste (1 meter dus) lukt wel altijd maar 1x per training :P Zodra je het een 2e keer vraagt sloopt hij letterlijk heel de boel, net alsof ie het ineens niet meer kan :+ Volgens mij vindt ie 1x wel genoeg :Y) Vandaar dat ik ook meer ga werken met lagere hindernissen, voor z'n techniek :)

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:06

Wat een gave pony!
Lekker ondeugend kijken, maar hij springt wel leuk zeg!
Inderdaad, de in en uitjes zullen wel goed werken voor zijn techniek.
En ik denk dat hij de 30-40 dan al best lastig vind!
Die van mij moest ineens ook erg nadenken toen :P

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:57

Haha ik moet altijd zo lachen om je pony. :))
Heel erg leuk ook dat hij zo vanzelf springt. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:18

Sorry voor de onnoemelijk late reactie :o Topic was me even ontglipt :o

@ natas_joy : dank je wel!!
Ik ga het zeker eens proberen :j Eerst met balkjes op de grond (moest de afstand dan niet kloppen verongelukt hij tenminste niet :+ ) en dan rustig opbouwen .. Ben wel eens benieuwd wat hij ermee gaat doen :j

@ daNiielle_ : haha, thanks! :D Hij maakt het ook allemaal wel leuk :j Hoe die het doet weet ik niet, en waarom ook niet, maar elke keer spookt hij wel iets uit waardoor ik moet lachen :+ En ik vind het inderdaad ook heel leuk dat hij het springen zo leuk vindt :j (heb ik die investering toch niet voor niks gedaan :') ).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:18

Haha leuk paardje!
Hij dacht vast: ''Straks springt het balkje omhoog. Normaal zijn te ook hoger. :+ ''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 17:38

Nou, eigenlijk (maar dat zie je niet goed op de foto's) sprong hij gewoon over dat blok :+ Hij ging telkens scheef zodat hij wel moest :') (terwijl hij heus wel wist waar de balken lagen want daar is hij toch een aantal keer heel mooi overheen gegaan :+ ).

xKatayoun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:30

Echt leuk paardje.
Wel een boefje.
Qua karakter heeft ie wel iets van die van mij weg.
Maar die kan (helaas) nog niet zo heel goed springen!
Maar we zijn hard aan het trainen ;D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:46

Valt inderdaad niet goed te zien, nee.