Flegmatieke Maxy begint het leuk te doen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauura

Flegmatieke Maxy begint het leuk te doen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 19:09

We zijn een jaar verder en beetje bij beetje begin ik de knopjes te vinden EN beginnen we elkaar te begrijpen. Het gaat niet makkelijk maar beetje bij beetje begin ik toch verbetering te zien!

We rijden voornamelijk op gras want dat doet hij het fijnste. Op wedstrijd is het altijd nog moeilijk om de impuls te bewaren en daar verliezen we echt punten op.
Gister hadden we weer wedstrijd en had ik in mijn eerste proef 181 punten gekregen en tweede proef 174. Jammer want mijn tweede ging véél beter. Het moet allemaal wat netter en subtieler, ik moet beter op de letter en door de hoeken rijden.
Nu is het even een dressuur ''pauze'' voor hem, volgende week gaan we het eerste parcour springen samen en daarna gaan we een midweekje naar de Veluwe! Dat is toch wat hij het liefste doet, lekker rond racen en door de bossen hobbelen!

Wat foto's van mijn les van vrijdag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En zondag op wedstrijd! Foto's zijn van mijn eerste proef.

Afbeelding

Begin halsstrekken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Middendraf, moet veeel meer
Afbeelding

Grootste punt is mijn handen. Ik wil mijn teugels te lang laten waardoor ik met mijn handen op m'n knieen zit om toch contact te bewaren. Hier zijn we flink mee bezig. Tweede proef ging dit veel beter. Alles voelt anders dan dat het eruit ziet dus hebben we mijn tweede proef gefilmd. Deze moet ik nog op de computer zien te krijgen.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 22:06

Laura, ziet er super fijn uit zeg!
Hij is lekker op zijn bitje aan het kauwen, of niet :D

Lekker weer een puntje er bij!
Op naar de laatste 6 :)

_melissaa

Re: Flegmatieke Maxy begint het leuk te doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:11

Toppie hoor Laura! :D
Ik vind het er echt fijn uit zien!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:13

Mooie foto's en leuk paardje!
Je rijd volgens mij wel vriendelijk :) ,maar kijk je uit dat je niet de hele tijd met je hak in de buik zit :) ? Of beter gezegt voetjes naar binnen draaien.

Succes! :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:15

die flegmatisch? oh had er meer een driftkopje achter gezocht. wat kan ie intelligent kijken zeg.

hoe heb je dat nu gedaan met vlechten? eerst kort geknipt of gewoon lang ingevlochten?
Vind het leuk staan. Maar die achterhand lijkt wat onder de maat... (?gezichtsbedrog?)
maar goed. punten zijn toch netjes gereden zo met een flegmatisch paard..

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 21:20

Ja ik wil hem toch wat meer ondersteunen in mn proef met mn been, vind wel dat ik veel verschil zie wanneer ik heb echt aanspoor en wanneer niet. Thanks voor je tip!

Grappig, krijg ik meer te horen! Dat hij niet het lichaam heeft voor een flegmatieke! Jammer genoeg is het wel zo...
Voor hem heb ik een druktemaker gereden die na 2 uur trainen nog niet moe was, zo komt er van alles op je pad he!
Wat bedoel je met knotten? Gewoon knotten met naald en draad, het zijn er wel vier haha :Y)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:24

met achterhand onder de maat bedoel ik niet het gebruik.. maar de bespiering. vooral de eerste foto's lijkt dat zo. Maar toch zet ie hem er prachtig onder.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 21:28

Oh ja hij is jammer genoeg flink afgevallen... Waardoor die ook een dun kontje heeft gekregen. Al lijkt het soms erger dan de andere keer.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 13:03

Via het andere topic hier terecht gekomen ;)

Wil je toch aanraden je zadel te laten controleren. Jij lijkt er niet lekker in te zitten en hij lijkt ook niet lekker te liggen.

Maismeel (dikmaker) of myoplast (hulp bij spieropbouw) kun je eens proberen.
Doordat hij nu wat schraal is vind ik jou voor het zicht wat te groot. Wanneer dat bijtrekt is het al een heel ander beeld.

Idd, vanaf de foto's lijkt hij niet flegmatiek, eerder een druktemakertje!

Zijn die foto's van wedstrijd later genomen? Daar lijkt zn kontje al wat dikker.

pucktippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:34

supper

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 20:57

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 21:50

Tussen de foto's zat trouwens een dag, hij kan dus niet aangekomen zijn haha

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:54

Dan ligt het denk ik aan het beeld (hoek van camera ofzo :+ ) of misschien door de achtergrond oid.

Die eerste foto in het linkje is beter, dan 'pas' jij er ook een stuk mooier op.
Slobber is trouwens ook een optie, daar kun je eventueel de maismeel ook doormixen.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 17:53

Ja hij krijgt 2x in de week slobber want daar gaat makkelijk de olie doorheen! Hij doet er alles aan om geen olie te eten.
Ik ga even zoeken waar ik maismeel kan voeren, dan neem ik het mee op vakantie vrijdag.

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:07

Mooie pony! En wat zijn je laarzen mooi die je aan hebt bij de foto's van "les"! Echt geweldig!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:58

Maxiebeeeeer! <3 Ziet er goed uit zeg! Hij is idd wat schraal, maar niet meer zo dik als eerst! Je rijd hem écht netjes! :j