Sinds een weekje (kleine week) heeft hij last van een schuimbek .. en een gezwollen tong. Verder is hij niet ziek of lusteloos ofzo (gelukkig), hij schuimt gewoon enorm veel. Dit zijn symptomen van een allergische reactie op de processierups. Kan ook nog wel iets anders zijn, maar dit is het meest logische aangezien het rond z'n weide vol zit ... Ook vindt hij het leuk om in de paddock aan de eikenblaadjes te knabbelen (hij krijgt ook geen eten, arm schaap
) dus ja .. het kan bijna niet anders. Heb vandaag naar de veearts gebeld en haar lijkt het ook de meest logische verklaring .. indien nodig komt ze volgende week wel even langs, maar het was volgens haar gewoon dat..Probleem is echter dat je er niks aan kan doen .. Ja, je paard verhuizen naar ergens waar geen rupsen zijn, maar dat is niet meteen mogelijk .. Ik weet echt niet wat ik ermee moet .. Ik zelf heb ook last van die beesten, uitslag & veel jeuk enzo (en ben ookal héél erg 'verkouden' geweest) maar ik wist niet dat [***] zoveel op mij leek dat hij het nodig vond om mee te doen

1. [MW] Processierups-ervaringen?
2. [SV] Dat vervelend ongedierte met vleugels! (niet volledig, maar het hangt allemaal aan elkaar volgens mij
)3. [OPG] Enorm schuimen?
4. [MD] Schuimen: Schimmel of Rups? (als mensen met ervaring daar hulp willen bieden is dat altijd welkom!
)Ik baal

Even uploaden
Daarom dat ik het ook ben gaan filmen .. Ik stond daar echt van 
Maar misschien is het toen begonnen, de irritatie, en is dit nu het gevolg ... Ik weet het niet.