gekke mensen, geblesseerde pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AppelQueen

gekke mensen, geblesseerde pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 09:06

Ik vrees dat het een beetje langdradig verhaal gaat worden maar ik moet het even kwijt.
Mijn pony staat met een aantal anderen in het weiland. Voor de dieren is dit een leuke groep.
Echter heeft 1 van de ponies een zeer aparte baas.

Bij de vraag (midden in de winter) of ze mijn pony een deken op wilde doen mocht het hard regenen kreeg ik het antwoord dat ze daar absoluut geen tijd voor had! Ook heeft ze meerdere keren alleen haar pony en de buurvrouw daarvan (de beste vriendin van mijn pony) samen buitengezet, waardoor mijn pony de hele dag "alleen" stond. er staan wel andere pony's enigszins in de buurt maar helaas vind mijn pony zichzelf alleen en breekt daardoor haar hele stal en daarmee haar eigen benen af.

Bij het verzoek of ze niet precies die twee pony's weg wilde halen omdat de mijne dan met dikke knieën komt te staan antwoordde ze makkelijk dat dat mijn eigen probleem was (ik wil de mijne gerust zelf buiten komen zetten als ik weet dat ze alleen staat, maar dan moet je wel even bellen of smssen)

Nu staan onze pony's helemaal aan het eind van de oprijlaan (heen en weer is zo'n 15 minuten). Nu had mevrouw besloten dat haar pony niet meer in een drietal meegenomen mocht worden naar de wei. Meestal moeten er 6 pony's naar buiten wat dus in twee drietallen resulteert. Om haar pony dus in een tweetal mee te nemen is dit een kwartier extra lopen. Met de dekenepisode en het achterlaten van mijn pony op stal in het achterhoofd had ik hier niet zo'n zin in. Ook had de eigenaar laten weten dat als je geen tijd had om extra te lopen, dat aan haar te laten weten. Dan zou ze zelf haar pony buitenzetten.

Ik had dus zaterdag, zoals haar orders voorschreven, haar pony binnengelaten en haar een bericht gestuurd. Toen ik zondag om half 10 op stal kwam stond mijn pony volledig overstuur en met dikke voorknieen in haar stal. Neusgaten waar je een theekopje in kwijt kan en haar hinniken klonk een soort van schor -:(-

Deze mevrouw heeft dus met opzet (terwijl ze weet van de paniek en artrose van mijn pony) mijn pony voor de zoveelste keer binnengelaten. Nu kreeg ik een mail vanmorgen, dat door mijn schuld haar pony de hele dag binnen had gestaan zonder eten op zaterdag!!! %) Ik had de pony liever meegenomen in het vertrouwde drietal. Ondanks dat haar pony de tent niet afbreekt zie je aan het snoetje dat ze liever mee naar buiten gaat. En de mevrouw had zelf gezegd dat ze zou komen om de pony buiten te zetten.

Ook kreeg ik het verwijt daar haar huwelijk te lijden had onder mijn gedrag, en haar kinderen (deze snapte ik even niet :o? )
Maargoed deze eigenaar wil verder niet meer meedoen met het buitenzetten en binnenhalen van de ponygroep. Ik vind het wel supersneu dat haar pony nu waarschijnlijk vaak later naar buiten en eerder naar binnen gaat... Maar deze mevrouw kan ik natuurlijk missen als kiespijn.

Het allermooiste vind ik wel dat als mijn pony binnenstaat dat mijn eigen probleem is (want mijn pony) en als haar pony binnenstaat dit ook mijn probleem is (?) En dat deze mevrouw volledig is geflipt omdat haar pony een dag op stal stond, terwijl ze de mijn zonder gewetenswroeging binnen laat staan.... Ik ben altijd een beetje opgevoed met "wat u u niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet" en met wat je ook van de mensen vind, daar laat je de dieren niet onder lijden.

Maflinger_S

Re: gekke mensen, geblesseerde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:12

Moraal van dit verhaal: je bent verantwoordelijk voor je eigen pony, zowel jij als de eigenaresse van de andere pony. Jammer dat jullie in dit geval blijkbaar niet op elkaar kunnen rekenen, dat zou het leven zo veel makkelijker maken en zeker ook het leven van jullie ponies.

Ik zou een goed gesprek met de eigenaresse van de andere pony aangaan, met daarbij als neutrale derde de staleigenaar, om te zorgen dat jullie weer samen door een deur kunnen. In deze situatie zijn er alleen verliezers.

Mocht je er in het gesprek niet uitkomen, dan rest je niets anders dan zelf wat vaker naar stal te gaan om je pony buiten te zetten en binnen te halen vrees ik, of goede afspraken maken met andere stalgenoten. Het gaat in totaal om 6 ponies toch?

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:13

Lekker zooitje bij jou zeg... Valt er niet iets afspreken met de verhuurder van de stallen en het land?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:15

Wat een gedoe zeg, vervelend voor je, en vooral voor je pony.
Is er geen mogelijkheid dat de staleigenaar je een smsje stuurt als die mevrouw jou pony niet buiten zet? Als hij zich zo druk maakt lijkt het me wel dat het de staleigenaar moet opvallen? Dan is het ergste probleem in elk geval opgelost.
Kan de staleigenaar ook niet bemiddelen tussen jullie, danwel scherpere regels stellen over het binnen en buiten zetten? Als dat niet kan zou ik de betreffende mevrouw negeren en met de rest van de mensen (met 6 pony's staan er vast meer) overleggen dat jullie elkaars pony's om beurten buiten zetten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-06-11 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 09:15

Nickas schreef:
Lekker zooitje bij jou zeg... Valt er niet iets afspreken met de verhuurder van de stallen en het land?

haha, nou zij wil niet m eer meedoen, en de rest nog wel.... dus nu doen we met 5. Ook prima te doen qua beurten. Ik heb inderdaad nu wel wat extra beurten. Maargoed ik ga toch wel elke dag naar stal voor mijn pony :o

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:16

Ja dat zijn van die mensen die denken dat de hele wereld om hun draait. Ik zou zeggen dat je voortaan van haar pony afblijft en zij van die van jouw. Dus ieder doet gewoon volledig z'n eigen paard. Ik zou er in ieder geval klaar mee zijn.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 09:17

de eigenaar van de stal wil ik er niet bij betrekkend, die zet doordeweeks alle ponies buiten ( met drie tegelijk _O- ) Dus gaat alleen on de weekends. Eigenlijk heeft deze mevrouw nu alleen zichzelf ermee. Maar ik kan er gewoon niet bij hoe het brein van deze mevrouw werkt.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 09:21

Tigra_ schreef:
Ja dat zijn van die mensen die denken dat de hele wereld om hun draait. Ik zou zeggen dat je voortaan van haar pony afblijft en zij van die van jouw. Dus ieder doet gewoon volledig z'n eigen paard. Ik zou er in ieder geval klaar mee zijn.

Ja precies, maar het banketstaaf is dus dat wanneer zij haar pony, en een ander buitenzet zij mij dus nog steeds kan "pesten" door mijn pony alleen te laten staan.
Ik ga een bordje maken voor op haar stal, met een leuke tekst misschien een rijmpje ofzo, dat als ze alleen staat of iemand haar dat buiten wil zetten, en dat diegene van mij een zelfgebakken appeltaart krijgt ofzo :P (tips zijn welkom)
ik heb mijn "stalburen" inmiddels op de hoogte gebracht dus die houden een oogje in het zeil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:22

AppelQueen schreef:
Tigra_ schreef:

Ja precies, maar het banketstaaf is dus dat wanneer zij haar pony, en een ander buitenzet zij mij dus nog steeds kan "pesten" door mijn pony alleen te laten staan.
Ik ga een bordje maken voor op haar stal, met een leuke tekst misschien een rijmpje ofzo, dat als ze alleen staat of iemand haar dat buiten wil zetten, en dat diegene van mij een zelfgebakken appeltaart krijgt ofzo :P (tips zijn welkom)
ik heb mijn "stalburen" inmiddels op de hoogte gebracht dus die houden een oogje in het zeil.

Of je staat gewoon op tijd op en zorgt dat jou pony eerder of tegelijk naar buiten gaat met die van haar ;)

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 09:25

haha ja dat vroeg opstaan ben ik ook wel van plan. Maar door wat vakanties en "uitval" van deze dame uit het rooster ben ik zaterdag en zondag aan de beurt :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:26

Das toch niet erg? Als het alleen in het weekend is lijkt het me goed te doen :) Ik vind het altijd een van de leukere klusjes, 's ochtends buiten zetten :)

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:26

Wilt u genieten van een lekkere appeltaart? Dan is het mij naar buiten brengen de moeite waard!

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 09:27

Blijheid schreef:
Das toch niet erg? Als het alleen in het weekend is lijkt het me goed te doen :) Ik vind het altijd een van de leukere klusjes, 's ochtends buiten zetten :)

ja ik zet ook eigenlijk altijd buiten, maar sta voor mij werk ook elke dag om 6.30 op. Dus na het stappen een keer lekker blijven lkiggen is ook weleens fijn.....

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 09:33

Nickas schreef:
Wilt u genieten van een lekkere appeltaart? Dan is het mij naar buiten brengen de moeite waard!

Ohja die is leuk! Ik ga er even mee verder....

Sta ik stampend in mijn stal, alleen?
dan wil ik naar buiten, het liefst meteen.
De wandeling is de moeite waard,
mijn baas zal u belonen met een versgebakken appeltaart.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:15

Helemaal goed! Vanaf nu wordt dat dus iedere week appeltaarten bakken :D

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 10:40

Nickas schreef:
Helemaal goed! Vanaf nu wordt dat dus iedere week appeltaarten bakken :D

haha dat hoop ik niet :) als ik zelf de beurt heb lijkt me dat gaat probleem

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 12:12

oh en het mooiste detail heb ik jullie misschien wel onthouden, deze mevrouw is RECHTER in ons prachtige hollandse systeem.....

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 13:09

AppelQueen schreef:
oh en het mooiste detail heb ik jullie misschien wel onthouden, deze mevrouw is RECHTER in ons prachtige hollandse systeem.....

Tja, helaas zijn dat vaak de ergste..... En dat moet dan beslissen over het lot van mensen.

Goed kunnen leren is nog geen garantie dat mensen ook eerlijk/objectief oid is.
En vaak zijn dit soort mensen erg goed in rechtlullen wat krom is.
Heb met een studente rechten gewerkt. Aardige meid, maar logisch/slim werken, ho maar.
Ze was wel heel goed in bovengenoemde. Helaas was ik minder sterk om haar argumenten tegen te spreken, terwijl ze echt geen gelijk had.

Maar bijzonder vervelend om "afhankelijk" te zijn van zón portret.
Wij werken ook met beurten, dus snap je volledig. Je moet op elkaar kunnen bouwen. Je geeft toch de zorg van je dier uit handen en neemt de zorg voor ander mans dieren op je.
Bij ons werkt het goed nu, maar 1 rotte appel ertussen verpest alles tot en met de leuke sfeer...
Misschien een idee om allemaal eens bij elkaar te komen en gezamelijk te praten en nieuwe afspraken maken.
Dit heeft bij ons vorig jaar e.e.a. opgelost.

Succes!

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:14

ja vooral die afhankelijkheid zit me dwars, anders had ze al een jaar geleden kunnen stikken wat mij betreft. En dat ze zonder blikken of blozen mij pakt door mijn pony stress te bezorgen :r

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 15:44

Heb je ook mijn tip gelezen om eens allemaal bij elkaar te komen en alles uit te spreken voor zover mogelijk en nieuwe afspraken te maken?

Dan sta je ook sterker omdat de andere eigenaren je kunnen bijstaan als er onzin uitkomt.
Het is toch te gek voor worden dat ze je paard expres laat staan en hierdoor een gevaarlijke situatie veroorzaakt voor je paard.
Het lijkt me dat de andere eigenaren ook woest zouden zijn als hen dit zou overkomen.

Nogmaals, bij ons heeft dit vorig jaar goed geholpen. En de regel is nu dat als je je niet kunt vinden in deze afspraken, je een andere plek moet zoeken.

Op een zelfzorgingsstal dien je mee te draaien in de groep. Op alle fronten. Dus, je beurt naar behoren uitvoeren. En daar hoort bij het eerlijk en goed verzorgen van andermans paarden. Want ook voor je eigen paard verwacht je dat anderen goed zijn.

Net nog, stalgenoot belt me of ze mijn pony d'r regendeken af mag doen (had ze om omdat ze oud is en bar slecht weer was van het weekend) want het is zo warm. Had ze niet hoeven doen, maar omgang (uiteraard over en weer) op deze manier met stalgenoten is echt top!!!
Samenwerken is het sleutelwoord op een zelfzorgingsstal.

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 15:52

jes_sira schreef:
Heb je ook mijn tip gelezen om eens allemaal bij elkaar te komen en alles uit te spreken voor zover mogelijk en nieuwe afspraken te maken?

Ja die had ik gelezen :) Maar deze mevrouw wil niet meer meedoen met het rooster. Dus dat is makkelijk geregeld. Ook heb ik bedacht dat voor die paar weken ik mijn snaveltje verder maar dicht houd want zij verwacht over een week of 4 een veulen, dus dan gaat haar pony toch uit de kudde. (ik heb zelfs in de wandelgangen gehoord dat haar paard elders gaat veulenen)

lonna1989Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 19:22

Lekker sooitje indd..
Ik zeg voor alle paarden in jouw weide een rooster maken. wie wanneer voert en buiten/binnen zet.
Wil daar iemand niet aan mee doen? Jammer joh: los je het lekker zelf op met je eigen paardje.. Maak je een rooster zonder diegene.
Succes!!
(begrijp je frustratie helemaal!!!)

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 19:26

lonna1989 schreef:
Lekker sooitje indd..
Ik zeg voor alle paarden in jouw weide een rooster maken. wie wanneer voert en buiten/binnen zet.
Wil daar iemand niet aan mee doen? Jammer joh: los je het lekker zelf op met je eigen paardje.. Maak je een rooster zonder diegene.
Succes!!
(begrijp je frustratie helemaal!!!)

we hoeven alleen in het weekend binnen en buiten te zetten. dus we hebben nu een nieuw rooster zonder deze eigenaar :D