Mijn pony staat met een aantal anderen in het weiland. Voor de dieren is dit een leuke groep.
Echter heeft 1 van de ponies een zeer aparte baas.
Bij de vraag (midden in de winter) of ze mijn pony een deken op wilde doen mocht het hard regenen kreeg ik het antwoord dat ze daar absoluut geen tijd voor had! Ook heeft ze meerdere keren alleen haar pony en de buurvrouw daarvan (de beste vriendin van mijn pony) samen buitengezet, waardoor mijn pony de hele dag "alleen" stond. er staan wel andere pony's enigszins in de buurt maar helaas vind mijn pony zichzelf alleen en breekt daardoor haar hele stal en daarmee haar eigen benen af.
Bij het verzoek of ze niet precies die twee pony's weg wilde halen omdat de mijne dan met dikke knieën komt te staan antwoordde ze makkelijk dat dat mijn eigen probleem was (ik wil de mijne gerust zelf buiten komen zetten als ik weet dat ze alleen staat, maar dan moet je wel even bellen of smssen)
Nu staan onze pony's helemaal aan het eind van de oprijlaan (heen en weer is zo'n 15 minuten). Nu had mevrouw besloten dat haar pony niet meer in een drietal meegenomen mocht worden naar de wei. Meestal moeten er 6 pony's naar buiten wat dus in twee drietallen resulteert. Om haar pony dus in een tweetal mee te nemen is dit een kwartier extra lopen. Met de dekenepisode en het achterlaten van mijn pony op stal in het achterhoofd had ik hier niet zo'n zin in. Ook had de eigenaar laten weten dat als je geen tijd had om extra te lopen, dat aan haar te laten weten. Dan zou ze zelf haar pony buitenzetten.
Ik had dus zaterdag, zoals haar orders voorschreven, haar pony binnengelaten en haar een bericht gestuurd. Toen ik zondag om half 10 op stal kwam stond mijn pony volledig overstuur en met dikke voorknieen in haar stal. Neusgaten waar je een theekopje in kwijt kan en haar hinniken klonk een soort van schor

Deze mevrouw heeft dus met opzet (terwijl ze weet van de paniek en artrose van mijn pony) mijn pony voor de zoveelste keer binnengelaten. Nu kreeg ik een mail vanmorgen, dat door mijn schuld haar pony de hele dag binnen had gestaan zonder eten op zaterdag!!!

Ook kreeg ik het verwijt daar haar huwelijk te lijden had onder mijn gedrag, en haar kinderen (deze snapte ik even niet

Maargoed deze eigenaar wil verder niet meer meedoen met het buitenzetten en binnenhalen van de ponygroep. Ik vind het wel supersneu dat haar pony nu waarschijnlijk vaak later naar buiten en eerder naar binnen gaat... Maar deze mevrouw kan ik natuurlijk missen als kiespijn.
Het allermooiste vind ik wel dat als mijn pony binnenstaat dat mijn eigen probleem is (want mijn pony) en als haar pony binnenstaat dit ook mijn probleem is (?) En dat deze mevrouw volledig is geflipt omdat haar pony een dag op stal stond, terwijl ze de mijn zonder gewetenswroeging binnen laat staan.... Ik ben altijd een beetje opgevoed met "wat u u niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet" en met wat je ook van de mensen vind, daar laat je de dieren niet onder lijden.