Mijn doel vandaag was: ontspannen kunnen rijden, er aan blijven rijden, tempo controle.
Weersomstandigheden: flinke buien, koud, harde wind en behoorlijk gladde stukken in de banen.
Jim was in het begin spooky, maar na 2 rondjes aan de hand op het inrijterrein was hij braaf en ben ik opgestapt.
Losrijden ging heel fijn, tot er een gigantische bui losbarstte en Jim door middel van een pirouette met zijn kont in de regen ging staan. Ik keek om mij heen en zag de rest van de paarden hetzelfde doen. Het ging echt heel hard, dus ik ben even blijven staan en daarna weer verder gereden.
Helaas was hij toen wat minder en hij had er eigenlijk niet zo'n zin meer in (geef 'm eens ongelijk

Maar uiteindelijk wel 2 proeven neergezet waar ik tevreden over was. De banen waren echt op stukken glad, Jim heeft geen ijzers, dus ik heb heel erg op safe gereden. Op zand had ik er meer uit kunnen halen, maar zo op gras durfde ik dat niet.
Resultaat: 182 in de 1e proef en 173 in de 2e. Hij is een paar keer weg gegleden (bijv. afwenden bij A gleed hij uit, dus afwenden gebeurde na A en slingerend, hij moest weer even terug in balans, maar resultaat een 4) en we hebben een paar keer discussie gehad omdat hij een denkbeeldige middelvinger opstak, ik hem even uitlegde dat het toch echt moest en hij reageerde met een bok of even de teugels lostrekken. En rubberteugels met regen zorgt voor weinig grip

Al met al ben ik gewoon heel tevreden en in juli gaan we hopelijk voor ons laatste puntje in de B.
Suprice_Iris heeft in de regen foto's gemaakt (danku

1e proef
Middenstap, helaas wat onrustig in de aanleuning.
Goed opletten waar we grasbodem ipv glijmodder pakten.
Discussiemomentje. Verkeerde galop (woei, ik ga galopperen, dus wacht gewoon niet op jou

Heerlijk die regen

Proef 2
Contact binnenteugel

De denkbeeldige middelvinger op de gebroken lijn

Strenge binnenhand, ter ondersteuning overigens. De korte zijdes waren echt heel glad en ik moest hem echt de bocht door loodsen in de gebroken lijn.
Gebroken lijn.
Galop, niet er helemaal fijn doorheen. Maar hij galoppeerde wel fijn op tempo, wat nog wel eens een probleem wil zijn.
Dus ben er tevreden mee.
Volgens mij B-E stappen.
Klaar
https://lh4.googleusercontent.com/-A42W ... 0_4151.JPG