Vandaag heb ik met Tessa voor de tweede keer bitloos gereden.
Hoe/waarom kan je hier lezen: [VVDD] Sterk paard bitloos gaan rijden....Compleet ander paard!
We hebben beide geen ervaring met bitloos rijden, maar ik heb me wel goed laten informeren en weet hoe ik ermee om moet gaan.
Vandaag was het nog een beetje zoeken naar het juiste stuur, goede aanleuning. Gewoon nog wat gewend raken aan het hoofdstel dus!
Ik ben gisteren ook gaan rijden toen ik helemaal eenzaam op stal was.
Ik wilde mezelf en het paard echt goed de tijd geven om te wennen, dus dat mijn vriend het vandaag al mocht filmen en dat ik ze op internet zet is een hele grote stap voor me. 
Maar het bevalt erg goed, ze pakt het erg positief op en de verbetering in haar gedrag (ook naast het rijden!) is echt zichtbaar.

Voor de mensen die het interessant vinden:
Tessa is een 11 jarige merrie, die ik sinds 2008 rijd. Daarvoor was ze fokmerrie.
Ze is een dochter van Kroongraaf x Amethist.
Onze wedstrijden staan even op een laag pitje.....waarom lijkt me duidelijk als je het andere topic gelezen hebt.
Het is overigens niet dat ik nu opeens helemaal tegen bitten ben. Mijn andere paard blijf ik lekker op een trens rijden, maar voor Tessa is dit gewoon een goede oplossing.

Als eerste haar mooie hoofdstel.

Stap filmpje.
Sorry voor de wind, het is nogal onstuimig weer vandaag.
Draf.
Duidelijk zichtbaar dat ze echt nog aan het zoeken is!
Galop.
Ging erg fijn! Op het eind zie je even de miscommunicatie, jammer dat mijn vriend toen net op pauze drukte..
En voor de liefhebbers nog wat foto's.
1. Instappen

2. andere kant op instappen
Arme beest is nog helemaal nat van de regen 

3. Draf, vind dit toch wel een fijn beeld ook al is hij onduidelijk.

4.Draf, daar ging mijn houding een beetje verkeerd.

5. Volte doorzetten, daar valt ze dus nog wat naar buiten..

6. Wat meer opgericht.

Tips zijn meer dan welkom!
Als jullie maar rekening houden dat dit pas de tweede keer is.

Ik wil haar nog een weekje echt laten wennen aan het hoofdstel, daarna pakken we onze training wat serieuzer op.