Nooit gedacht dat ik een topic bij 'verslag van de dag' zou openen....
Ik heb een ontzettend lieve merrie, maar ook onwijs sterk soms.
Rijden moet voor mij en mijn paard een plezier zijn, en dat was het na een tijd met Tessa niet meer.
Het was een uur lang terug rijden, een uur lang zorgen dat ze niet sterk werd. Werd ze dat toch, dan liep het mis.
Ze had ook goede dagen hoor, maar de dagen dat ze zich sterk maakte werden er steeds meer.
Mijn andere paard ging steeds beter...Tessa bleef steeds vaker in de wei staan. ' We trainen morgen wel weer' dacht ik dan.
Ik heb echt van alles geprobeerd, verschillende bitten, trainingsmethodes, even helemaal niet rijden, maar het veranderde niets aan haar gedrag.
Tot ik gisteravond in bed lag, en opeens dacht ' Laten we bitloos gaan proberen!'
Vanmiddag gelijk op de fiets gestapt naar de ruitersportzaak. 90 euro, dat was even schrikken.

Maar ik wil het echt proberen, dus met het idee ' niet goed, geld terug.' toch het hoofdstel gekocht.
Gelijk door naar stal, gelijk uitproberen natuurlijk!
Het was even uitvogelen, wat een vreemd idee...
Maar na een kwartier viel het kwartje, en konden we al aardig normaal door de baan.
Ik had een compleet ander paard onder me.

Een ontspannen paard, een paard dat niet meer onder me uit liep en haar lichaam blokkeerde als ik dit tegen wilde houden!
En daar kwam ook de lach op mijn gezicht weer, die ik echt in maanden niet meer heb gehad.
Stiekem geprobeerd of ze al wat opgerichter kon lopen, of we wat meer figuren konden rijden.
En jawel, ze deed het allemaal super.
Waar ze zich normaal na de galop volledig blokkeerde, bleef ze nu ontspannen.
Kortom:
Geen getrek aan de teugels meer voor mij!
Geen ruzies meer omdat ze zo sterk wordt.
Maar vooral...geen gefrustreerd paard meer.
En ik ben nog een hele grote sorry verschuldigt aan de bitloze bokkers.
Vond ze altijd overdreven, nutteloos gedoe, en eindeloze discussies.
Maar ik ben overtuigt, voor mijn paard is het een oplossing!

Morgen gaat mijn vriend mee om een filmpje te maken.

Ze ging er zelfs al arrogant van kijken.

Zo, ik ben mijn verhaal kwijt....
Lijkt me leuk om te lezen of meer mensen zo'n goede ervaring hiermee hebben.
Tips om ons een beetje opweg te helpen zijn ook welkom.
Waar kan ik bijvoorbeeld wedstrijden hiervoor vinden? Dan kan ik me daar vast een beetje in orrienteren.

)
.
Maar ik zie liever te hoog dan te laag
) naar beneden. Maar dat moet je beetje kijken & zelf aanvoelen .. En hij zit al lager zeg je, dus denk dat hij nu wel goed zit, zeker als ze daar goed mee liep