Ben trots op mijn paard, en super blij met mensen op stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

Ben trots op mijn paard, en super blij met mensen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 12:39

Hoi bokkers,

Ik heb een tijdje geleden over mijn paardje, dat ik der niet kon borstelen niet fatsoenlijk mee wou lopen aan de hand etc etc...
We zijn nu enige tijd verder ( maandje of 2) En het gaat nu gelukkig beter,als ze niet hengstig is dan loopt ze netjes mee aan
de hand, ook als ze hengstig is gaat het nu gelukkig steeds beter. Het borstelen gaat nu ook goed, we zetten der nu in het gangpad
tussen 2 halstertouwen en dat gaat goed. Ze wil nog wel eens ''drammen'' maar gaat beter dan eerst. Toen we begonnen met longeren was het niks, ze kwam omhoog etc, hulp van de stal eigenaar gehad...En nu enige tijd niet gedaan ( ik deed het sowieso niet omdat
ik gewoon te onzeker der voor was, omdat ze steeds omhoog kwam). Nu is er gisteren iemand op gegaan ( iemand van stal) en het leek wel alsof paard niet beter wist...Ze liep netjes niks geen protest, netjes stappen draven, voltes etc. De stal eigenaar had dit wel verwacht, maar ik niet omdat ze met longeren zo anders is...Dan komt ze echt in protest, (tenminste als je de zweep pakt). Maar als je met rijden een zweep pakt bokt/steigert ze ook... Dus we vermoeden dat ze slechte ervaringen met de zweep heeft!

Maar waarom ik dit op bokt zet is omdat het gewoon momenteel goed gaat, tegen mijn eigen verwachtingen in...

Toen ik wij ( mijn vriend en ik) haar kochten heb ik er ook al op gereden, maar ze was zo anders toen ze bij ons kwam... En nu lijkt ze
wel een stuk rustiger geworden te zijn...Ik had echt zoiets o jee, o jee dit gaat verkeerd toen iemand van stal erop ging, toen ze op wou stappen begon ze al te ''gillen'' mijn paard, en dat vond ik niks... maar ja ze was/is hengstig en dan is ze meer opstandig dan normaal, want met het opzadelen was ze ook al erg opstandig! Hele tijd gillen etc etc, terwijl toen het zadel er eenmaal op lag was er niks aan de hand, en met rijden ook niks aan de hand... Maar wat een verschil, met longeren en rijden.... Nou is het de bedoeling dat ik er zondag op ga...Heb nu al de kriebels... Terwijl ik er al eerder op heb gezeten.

Wij waren niet zo ver gekomen zonder de hulp van de mensen van stal... Mijn vriend en ik staan super hier op stal...

Dorus

Re: Ben trots op mijn paard, en super blij met mensen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 12:46

Super dat je zoveel vooruitgang ziet! Wat fijn voor je! En wat heb je het getroffen met staleigenaar en stalgenootjes die je zo helpen.
Ik hoop voor je dat je over een tijdje net zo makkelijk weg rijdt als je stalgenootje.

Wees niet teveel teleurgesteld als het zondag niet zo goed gaat als verwacht. Je hebt al veel gewonnen, maar nog een lange weg te gaan. Je komt er wel, daar ben ik zeker van! Maar een stapje tegelijk ;)

Beauty26

Re: Ben trots op mijn paard, en super blij met mensen op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 12:49

Ja we komen er ook zeker wel, iedereen zegt ook dat ze echt vooruitgang zien, en het gaat ook steeds beter, het heeft even mogen duren...Maar dat maakt niet uit, als we er uiteindelijk maar komen. Met heel veel liefde en geduld komen we er wel, denk ik dan.