Vandaag heb ik weer een beetje getraind met mijn Arabische Volbloed Marene.
Mijn vader had de camera meegenomen dus hij heeft even wat filmpjes gemaakt, dankjewel papa!
Eerst even een paspoortje van Marene:
- Mair's Marene (Arabische Volbloed)
- Moeder: Amira (v. Prognoz)
- Vader: Madras Kossack
- 6 jaartjes jong
- 1.51m
- We trainen op B niveau
Ik en Marene hebben niet een hele gemakkelijke tijd achter de rug.
We hebben deze winter zeer weinig (lees: bijna niet) gereden omdat we steeds maar geen passend zadel konden vinden.
Ze zat ook helemaal vast, een volte rijden was echt niet mogelijk, vooral op links niet.
De laatste tijd gaat het eigenlijk wel goed, na de zomervakantie gaan we beginnen met wat oefenwedstrijdjes en misschien al een echte wedstrijd.
Maar natuurlijk heb je in momenten waarin het goed gaat, ook slechte dagen. En vandaag was zo'n 'slechte dag'!
Ze was erg traag en slecht voor het been, ze was in het begin ook erg stijf. Dit filmpje bestaat uit vooral begin-momenten dus de beelden zijn niet optimaal.
Maakt niet uit, ik ben trots op mijn pony dat ik nu tenminste een bocht door kan gaan en kan galopperen zonder dat ze in opstand komt!

En omdat ik zo trots ben op haar, wil ik dit filmpje toch laten zien!
Mijn houding is echt dramatisch, punten waar ik voor mezelf aan moet werken zijn dan ook:
- Handen meer naar voren (ik heb in ieder geval geen pianohandjes meer!)
- Teugels korter! Ik ben zo bang dat Marene in opstand gaat komen, maar dat doet ze niet meer dus ze kunnen een stuk korter!
- Benen stil. Jeetje wat wiebelen ze erg! Marene was erg lui vandaag maar dat is geen reden natuurlijk!
- Beugels gaatje langer, ik zit nu erg achter in het zadel.
Over Marene betreft ben ik best tevreden. De middendraf staat helaas niet goed op de film want die kan ze werkelijk uitstekend!
Ze kruipt nu niet meer achter de teugel en ze loopt al veel minder op de voorhand.
Ook de achterbenen treden al meer onder, wat lastig is omdat ze een steil achterbeen heeft!
Wat een kletspraat, hier komt het filmpje!
Denken jullie, dat als we de puntjes op de i zetten, we B-waardig zijn?