Even over Wilke, hij is een 12-jarige friese hengst van de hengst Fabe. Hij is een vreselijke lieve hengst, kijkt niet eens om voor een merrie
Maar in de proef is hij niet altijd de makkelijkste. Hijheeft er een hadje vol van om stil te gaan staan als hij dat wil (en ik niet) en om het mij soms toch wat moeilijk te maken. Hij wordt met de wedstrijd makkelijker en fijner te bewerken tijdens de proef maar het blijft een tank om in het gareel te houden haha.Punten waar we thuis veel aan werken:
- mijn houding, zoals als altijd nog steeds niet perfect. Wilke uitzitten is niet altijd de gemakkelijkste taak dus er komen wel eens vreemde houdingen voorbij van mijn kant
- halslengte, zal door zijn bouw altijd een aandachtspuntje blijven maar momenteel gaat het erg goed! Afgelopen wedstrijd geen 1 keer commentaar opgekrege en tijdens de ZZL wedstrijden ook nog maar weinig gelukkig.
- verzameling en gedragenheid, heeft hij geen moeite mee maar hij heeft niet altijd de zin om het te doen als ik het van hem vraag
- gehoorzaamheid wat aan het begin al terugkwam. Hj zal nooit aan de hol gaan alleen soms op de rem als het niet moet haha
Nou nu de foto's dan maar, deze keer gemaakt door http://www.Imadia.nl

tweede deel van de zigzag in draf. Ik zou nog meer mee kunnen zitten en mijn recher hak beter uit kunnen drukken. Over de benen prima.

En ja, Friezen kunnen (gelukkig) ook strekken
Willy helemaal een blij hoofd en ik zelf kijk me daar toch boos
Over kaptokkken gesproken, aan die van mij kun je wel 10 jassen hangen

Het koppie waar ik al weer 4 jaar smoorverliefd op ben

En GASSSSS
Willy kijkt wel een beetje zuur
en mijn linkerbeen gaat zijn eigen weg
Meer op m''n kont zitten en handen wat lager en rechtop.
Wat ben ik toch gek op hem

Uitgestrekte galop, mooi bergop en recht. Hakken uitdrukkenen been lang.

Op m'n kont zitten (lastig als paard zulke mega sprongen maakt maar moet kunnen!)

Strekken, mag achter meer mee en ik meot geen gekke bekken trekken

nog een keer. handen lager en nog meer op m'n kont zitten.

laatste keer strekken, richting het einde van de diagonaal. hier mag hij iets meer bij mekaar blijven.
Dat waren ze! Tips en commentaar is natuulijk welkom maar hou het netjes!