Het eerste topic van Calando.
Calando is een 3 jarige ( bijna 4) ruin, ik rijd hem nu sinds 2,5 maand voor de eigenaresse omdat deze zwanger is en Calando nog wel eens uitspatting heeft. Hij is bijna een jaar onder het zadel maar heeft tot dat ik hem begon met rijden niet intensief 'gewerkt'
Zijn afstamming is Ungaro x Zeoliet. Zoals je op de fotos kunt zien is hij nog erg weinig bespiering maar dat is logisch na pas 2,5 maand aan het werk te zijn. Bovendien is hij qua achterhand liever lui dan moe dus daar wordt hard a an gewerkt.
Ik ben me ervan bewust dat ik voor het mooie net te groot voor hem ben, maar ik rijd hem maar tijdelijk.
Er wordt gewerkt aan mijn houding dus hier ben ik me zeker bewust van, en nee helaas heb ik nog geen goud gevonden in de bak.
Nivo is dus ongeveer B
.
De eerste fotos zijn de tweede week in april helaas niet zo'n heel goede kwaliteit door het slechte weer.
De andere fotos zijn van concour in Roggel waar we hem meegenomen hadden om te kijken wat hij deed in de ring, hier zijn we niet gestart. die was begin Mei.
Het filmpje is van afgelopen weekend. Was een oefenconcour om te kijken of hij eventueel mee kon naar de officiele wedstrijden. Naast het terrein lag een spoor dus he was heeeeel erg eng en helaas was de bodem heel erg hard en lag de ring in een berg, maar goed we hebben er het beste van gemaakt en de resultaten overtroffen alles. Ik was 2x eerste met 202 en 207 punten ( filmpje is van de 2de proef van 207 punten). Beide keren kreeg ik commentaar dat ik maar een startkaart moest aanvragen en dat het wel ging lukken.
Ben benieuwd wat bokt ervan vind. Ik ben in iedergeval trots op de kleine man dat we dit al hebben bereikt na 50x rijden.
Fotos midden April

Fotos begin Mei

Filmpje van afgelopen weekend
http://www.youtube.com/watch?v=lP0-6w6piKg
P.s bodyprotector is eigen keuze.
, heb jij ook last met die bodyprotector (ik heb dezelfde), dat het uiteinde onderaan je rug het zadel soms raakt?