Onze (Import) Tinker merrie Chocolate Drops

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RedjevenStal

Onze (Import) Tinker merrie Chocolate Drops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 15:01

Hallo,
Wij hebben afgelopen week 1 van onze hengsten omgeruild met deze 2 jarige Appaloosa kleurige Tinker merrie.
Ze heet Chocolate Drops en komt uit Engeland!!
Wat vinden jullie van haar?
Ik vond haar meteen bijzonder,mede door haar kleur!! :D
Past ook erg mooi bij onze Knabstrupper paardjes dacht ik zo!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik denk dat ik haar later eens ga laten dekken door deze hengst....
Afbeelding
Die staat namelijk niet zo ver van ons en is Elite hengst bij het Zfdp...en heeft ook deze zeldzame kleur!!
We willen proberen of we deze kleur in de toekomst vast kunnen leggen!

RedjevenStal

Re: Onze (Import) Tinker merrie Chocolate Drops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 15:37

Chocolate Drops haar kleur staat in de papieren genoteert als; Appaloosa,with black roan base colour,with white spots to hind quarters.
Ze is nu 2 en zal ongeveer 1.50m worden

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:56

Zoals je in de charter kunt lezen horen fototopics thuis op ITP.
Ik verplaats dit topic daarom van TI naar ITP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:02

dat kleurtje is echt super :D en als die hengst er op gaat *droomt*

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:05

Leuke merrie! en inderdaad een heel bijzondere kleur :D
veel plezier met haar!

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 20:55

Dankjewel!! ;) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:58

Leuk paard hoor!

Zijn beide ouders tinker, want ze doet me eerder aan een kruising tinker denken?

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 21:17

Dankjewel en Ja, voor zo ver ik weet waren beide ouders Tinker! ;)
Ze is nu 2 en staat nog volop in de ontwikkeling...de man van wie ik haar heb heeft haar zelf onlangs uit Engeland Geimporteert bij iemand weg die alleen met Tinkers fokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 08:12

Aha, ik vind het hoofdje niet typisch tinker en de benen vrij fijn, vandaar dat ik dat dacht :D
Weet je wie paps en mams zijn trouwens?

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 13:57

Mindim,hier is nog een foto van haar hoofd....ik vind dat je hierop toch duidelijk een Tinker hoofd ziet,lichte ramsneus. (typische kenmerken voor shire,clydesdale & Fell-pony's)
Afbeelding
Kan ook goed mogelijk zijn dat er Grai bloed voor zit,dan krijg je ook al gauw een iets lichtere type Tinker,alhoewel er in haar papieren staat dat ze Cob type gefokt is...maar tja aangezien vele Tinkers die rechtstreeks uit Engeland komen meestal afstamming onbekend hebben,weet je het toch nooit 100% zeker!
Daar nemen ze het niet zo nauw met de papieren/stambomen zoals wij dat kennen.
Chocolate Drops is erg mager uit Engeland weg gekomen en is nog niet veel langer als 2 maanden hier in Duitsland,sinds 1 week is ze nu bij ons,ze komt overdag in het land en s'avonds halen we haar naar binnen om hooi te voederen (dat vette gras voor de kiezen leek mij 24 uur per dag iets te gevaarlijk voor haar) en je ziet nu al dat ze wat meer vet om haar heen krijgt...ze is nu twenter dus heeft ze nog een lange weg voor haar als het gaat om ontwikkeling...naar mijn ervaring is een paard pas echt uitgegroeid als ze zo'n 6 jaar oud zijn....dus ben ik ook erg benieuwd hoe Chocolate Drops zich zal ontwikkelen,over haar type kan ik dan eigenlijk nu nog niet zo heel veel zeggen....ze viel mij op en ik vond haar meteen iets bijzonders en erg speciaal met haar kleurtje daar gaat het uiteindelijk ook om...wij fokken zelf met Deense Knabstruppers,dus dan is dat ook niet zo heel vreemd! :D Haar ouders waren beiden rond de 1.50m vader was ongeveer 1.55m heb ik gehoord...ze is nu naar schatting ongeveer 1.45m....ik weet geen namen van de ouders,maar ze waren beiden aanwezig toen ze haar in Engeland kochten en waren Tinker.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:34

Grais zijn idd de rijtypischer variant van de tinkers, kan best zijn hoor :D
Het hoofd lijkt idd op deze foto's 'forser', ramsneus is niet typisch tinker. Ik heb een cob van jongs af aan, ook zwart. Ik zal eens een foto opsnorren van toen hij 2 was, misschien leuk, kun je even vergelijken. Die van mij is inmiddels bijna 6 en rond de 1.55/56. Ik zal nog weer eens meten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:40

Ik heb een tinkerruin, hij wordt 28 juni 6 jaar.

Hier is hij 13 maanden
Afbeelding

en hier 2 jaar en 3 maanden
Afbeelding

Ze heeft iig een echte tinkerkont :D

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 18:51

Hey,
Leuke Tinker hoor!! ;)
Rijd je hem ook?
Is best wel een grote en krachtige Tinker....Vanner type??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:53

Hij wordt inderdaad bereden. Maar het is nog echt een guppie :D
Nee, hij is geen Vanner, die zijn veel zwaarder, hij is een echte Cob. Hij is nu 6 en ik vind hem nog niet uitgezwaard. Op bovenstaande foto's is ie nog niet eens 2,5.

Drumshamboo van Kootmiradrum hier op bokt is een vanner.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:56

Leuk paard maar geen volle irish cob/tinker. Kan ook haast niet met dat kleurtje. Ze heeft trouwens geen ramsneus maar een ramshoofd.

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 21:15

Bedankt voor de opheldering,was me nog niet opgevallen dat ik ramsneus geschreven had....sorry het is inderdaad ramshoofd! Maar waaruit leidt jij dan af dat ze geen volle irish cob/tinker is? Kleur komt wel voor bij enkele Tinkers hoor...neem nou bijv.de goedgekeurde Hengst Aspercial in Duitsland,hij is ook schabrakbont of de hengst Wannabe Max von Kuilenweg in Oostenrijk (Bay roan tobiano with spots) En neem anders eens een kijkje op deze site; www.hermitsponiesandcobs.co.uk/traditio ... dCobs.html
De kleur komt wel degelijk voor,is alleen wel zeldzaam!
Caira schreef:
Leuk paard maar geen volle irish cob/tinker. Kan ook haast niet met dat kleurtje. Ze heeft trouwens geen ramsneus maar een ramshoofd.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:22

Ik heb denk ik voldoende irish cobs/tinkers in mijn leven en in de keuringsring gezien om te weten wat wel en geen ' echte' is en dit is er geen. Ze heeft geen cob hoofd en ik wil met alle liefde mijn keuringschecklist erbij pakken en elk punt stapje voor stapje nagaan, maar de steilheid van de schouder, lengte van de rug, vorm van de kont en het gebrek aan behang zijn voor mij voldoende aanwijzingen dat het geen volle tinker is.

Wil wel zeggen dat ik het wel een leuk paard vind.

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 21:26

Oke ik zal eens een kijkje nemen!! Ziet er in ieder geval erg mooi uit!! ;)
Mindim schreef:
Hij wordt inderdaad bereden. Maar het is nog echt een guppie :D
Nee, hij is geen Vanner, die zijn veel zwaarder, hij is een echte Cob. Hij is nu 6 en ik vind hem nog niet uitgezwaard. Op bovenstaande foto's is ie nog niet eens 2,5.

Drumshamboo van Kootmiradrum hier op bokt is een vanner.

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 21:41

Ik wou even zeggen dat het paard goed mogelijk nog geen 2 jaar oud is en nog volop in de groei en dus ook nog volop in de ontwikkeling staat....ze is nog niet zolang geleden uit Engeland gehaald en ze was echt broodmager...over de bouw kun je nu dan ook nog niet echt oordelen dacht ik zo? Er moet eerst maar eens wat meer vet om de botjes heen komen,dan zie je echt een heel ander paard...maar een mening geven is natuurlijk prima,daar heb ik ook geen problemen mee,ik koop wat mij bevalt en fok met paarden die mij bevallen en iets bijzonders hebben en ik vind dat zij ook iets bijzonders over zich heeft!Ik wou gewoon even zeggen dat appaloosa kleuren wel degelijk voorkomen bij Tinkers...meer niet!
Caira schreef:
Ik heb denk ik voldoende irish cobs/tinkers in mijn leven en in de keuringsring gezien om te weten wat wel en geen ' echte' is en dit is er geen. Ze heeft geen cob hoofd en ik wil met alle liefde mijn keuringschecklist erbij pakken en elk punt stapje voor stapje nagaan, maar de steilheid van de schouder, lengte van de rug, vorm van de kont en het gebrek aan behang zijn voor mij voldoende aanwijzingen dat het geen volle tinker is.

Wil wel zeggen dat ik het wel een leuk paard vind.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:29

Wat een leuk dier! Ze is ielig, maar met een beetje vetjes en groei zal ze er straks heel anders uitzien!

Mijn Tink is een Grai, en zal ook niet door de Cob kenmerken komen ;) Met haar sierlijke hoofdje al helemaal niet :D

Uit mijn tinkermerrie (en appaloosa tinkerhengst als vader) is ook een Appaloosa gekomen :D Vosbont Pintaloosa is de goede benaming voor die kleur:
Afbeelding
Tinker appaloosa's bestaan wel, maar nog niet zo heel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:44

Ik vind die van jou wel een typisch tinkerhoofd hebben hoor Angeliekje, maar goed das mijn mening :D

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:16

Dit koppie een tinkerhoofd? :P Velen vinden dit een te luxe koppie voor een tinker (zoiezo is ze rank gebouwd).
Afbeelding
Haar zoon (de appaloosa hierboven) heeft meer een tinkerhoofd vind ik :P

Ik ken wel een zwarte tinkermerrie die ongeveer hetzelfde hoofd heeft als Chocolate Drops, en dat is ook zeker een tinker.

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 15:22

Dankjewel!!! Ik ben zelf ook erg wijs met haar! En eindelijk is er iemand die de kleur ook bevestigd!! Appaloosa Tinkers bestaan echt!!! :D ;) Wie is de vader van jouw merrie als ik vragen mag? Ze ziet er erg mooi uit!! Vind haar hoofdje ook erg mooi!!Die van ons is idd nog erg iel,maar begint nu gelukkig wel weer goed te groeien (ze heeft het niet al te best gehad in Engeland)...ik ben er ook van overtuigd dat ze er straks heel anders uit komt te zien als er wat meer vet om haar heen zit!! ;)
Angeliekje schreef:
Wat een leuk dier! Ze is ielig, maar met een beetje vetjes en groei zal ze er straks heel anders uitzien!

Mijn Tink is een Grai, en zal ook niet door de Cob kenmerken komen ;) Met haar sierlijke hoofdje al helemaal niet :D

Uit mijn tinkermerrie (en appaloosa tinkerhengst als vader) is ook een Appaloosa gekomen :D Vosbont Pintaloosa is de goede benaming voor die kleur:
Afbeelding
Tinker appaloosa's bestaan wel, maar nog niet zo heel veel.

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 15:32

Wat een prachtige koppies!!! Ik heb zelf ook verschillende types gezien....Tinkers hebben in mijn ogen ook geen standaard 'Tinker'hoofd...ze zijn immers ontwikkeld uit verscheidene Engelse rassen o.a. Fell pony's, Clydesdales & Shires...sommigen hebben dan ook nog best wel vaak de kenmerken van 1 dezer rassen...bijv.ramshoofd (komt ook zeker voor!!) ;) Zo hoeft een Tinker ook niet altijd veel behang te hebben om een Tinker uit te maken...de meeste Grais hebben vaak ook iets minder behang!! Maar komen ook zeker voor met veel behang!!
Ik vind jouw paardje ook erg mooi Angeliekje!! :D
Angeliekje schreef:
Dit koppie een tinkerhoofd? :P Velen vinden dit een te luxe koppie voor een tinker (zoiezo is ze rank gebouwd).
Afbeelding
Haar zoon (de appaloosa hierboven) heeft meer een tinkerhoofd vind ik :P

Ik ken wel een zwarte tinkermerrie die ongeveer hetzelfde hoofd heeft als Chocolate Drops, en dat is ook zeker een tinker.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:36

Dit is de merrie die ik qua hoofdvorm wel op Chocolate Drops vind lijken (links op de foto :P ). Deze merrie heeft dan wel genoeg vetjes (zeg maar overgewicht) :D
http://www.asheuvel.com/images/paarden/ ... %20wei.JPG

En Appaloosa Tinkers bestaan zeker! Google maar op King Arthur van de Asheuvel (vader van de Vosbonte Pintaloosa hierboven), en Lady Lynn of the Owlish Fortress (moeder van King Arthur). En zo zijn er nog wel een aantal ;)

De vader van mijn merrie is Crosby van de Asheuvel, maar daar heeft mijn merrie haar koppie niet van mee gekregen. Die heeft ze echt van haar moeder :P .

Ik verwacht van Chocolate Drops ook nog wel opeens een groeispurt, of in de breedte of in de hoogte krijgt. Als ze het zo slecht gehad heeft in Engeland, en nu goed wordt bijgevoerd kan ze er over een aantal maanden heel anders uitzien!
Laatst bijgewerkt door Angeliekje op 26-05-11 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt