Vandaag huilend op het paard gezeten... Na afgelopen winter ben ik nu serieus aan het rijden op een 4-jarige merrie. En dat gaat hartstikke goed. Natuurlijk wel zo z'n ups en downs gehad, maar we groeiden en leerden allebei erg veel! Chelsea krijgt meer spieren en conditie en ook is ze in de hoogte gegroeid. Maar ze is ook sterker geworden en begint te puberen...
Sinds 2 weken gaat het rijden niet zo goed. Ze is drammerig en schrikkerig. De eigenaresse helpt me echt super goed en met haar aanwijzingen gaat het vaak daarna wel goed, maar toch ben ik niet streng genoeg en elke x dat we gaan rijden begint ze weer met klieren. Met klieren bedoel ik wegschieten achter in de bak (steeds op hetzelfde plekje) en onder me vandaan lopen. Zeg maar gewoon heel hard rennen. In de galop is ze al helemaal niet te houden. Vandaag ging ik weer vol goede moed rijden, maar zat er nog maar net op en ze schoot al weer weg. En weer was ze enorm drammerig. De eigenaresse ging me weer helpen, maar het duurde gewoon te lang en ik hoorde haar aanwijzingen roepen en zeggen 'toe nou Saskia, wees es streng!!!'. En Chelsea rende maar en had ik haar weer terug, ging ze weer... 'Ze loopt weer onder je vandaan!! Ze speelt gewoon een spelletje met je!!' En toen was het genoeg en barste ik in tranen uit

En toen is de eigenaresse er zelf even op geklommen en na een klein kwartiertje had ze Chelsea perfect aan het lopen. Ze hoefde maar zwaar te gaan zitten en Chelsea zat al bijna in de stap. Nou, kan je vertellen, de eigenaresse heeft het zelf erg druk met 2 andere paarden van haar en ze heeft nu 3 x op Chelsea gezeten, dus je kunt je wel voorstellen hoe ik me voelde om te zien wat zij in een kwartier voor elkaar kreeg... Ik ben er daarna weer opgeklommen en heb een proefje gereden en toen ging het best wel goed!
Conclusie: ik ben veel en veel en veel te lief voor Chelsea!!!!!!
Aanstaande zondag heb ik een onderling wedstrijdje met haar; puur voor de oefening... Als dat maar goed komt

Zo, dit moest ik even van me afschrijven, want voelde me knap waardeloos vanmiddag!!!