De osteopaat is geweest ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De osteopaat is geweest ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:41

... en [***] is goedgekeurd voor de dienst :D
Dus vanaf nu: ~~}>

:+

Moet zeggen dat het een héél aangename ervaring was, ik had totaal geen idee wat ik kon verwachten maar ze bleek een heel aangenaam persoon te zijn. Uiteindelijk is ze zowat 2.5u bij [***] geweest waarvan we denk ik meer dan de helft gewoon over hem hebben zitten kletsen :o :+ Het was echt heel fijn en [***] is dus ook helemaal ok.

We hebben ook complimenten gehad over de omgeving waar de paarden stonden (24/7 weide is jammer genoeg nog steeds niet de norm) en ze vond [***] een heel erg mooie & leuke pony die er ook heel erg goed uitzag. Natuurlijk beetje te dik, maar dat is standaard O:) Gaat wel veranderen :Y) Maar ze vond hem er heel goed & stevig uitzien en ze gaf hem helemaal geen 15 jaar (al is 15 natuurlijk niet oud, maar het begint wel stilaan ;) ).

Qua lichaam zat [***] prima in elkaar, ze heeft wel 2 plaatsjes gevonden waar een klein beetje spanning zat, maar dat vond ze niet uitzonderlijk, elk paard heeft wel ergens wat. Maar de spanning was niet van die aard dat ze behandelen nodig vond, ook omdat hij verder geen "symptomen" heeft ... Alles wat zij zei dat mogelijk op last daarvan kon duiden had hij allemaal niet, dus vond ze het zelf ook niet nodig om er meteen wat aan te doen. Uiteraard hou ik het wel in de gaten en mag ik haar altijd contacteren als ik twijfel.

Dus, al bij al een heel positieve ervaring, en een heel aangename persoon :)
Ik vond het ook super dat ze zelf zei dat de behandeling eigenlijk (nog) niet nodig was, ik zag al hele doemscenario's voor me van dat er zeker wel iets gevonden zou worden en dat er dan x aantal behandelingen nodig zouden zijn (met bijkomende kosten) maar ze zei zelf dat dat eigenlijk nooit voorkomt. Als er een behandeling zou nodig zijn is dat éénmalig en dan zou het opgelost moeten zijn (tenzij natuurlijk je paard ergens een trauma ofzo heeft opgelopen, echt zware kwetsuren zeg maar). Ze zei ook zelf dat er osteopaten waren die ervan profiteerde, door inderdaad behandelingen 'op te dringen' ... maar zij vond het nu nog niet nodig dus ik vond het prima :) Ze vond het trouwens ook heel positief dat ik gewoon een check-up liet doen, zonder dat er eigenlijk problemen waren, zo'n mensen kwam ze maar zelden tegen zei ze :)

Vanaf nu kunnen we dus met een gerust hart aan de slag ... DA geweest, bloed getrokken, tandarts geweest, zadelmaker/passer voor een goed zadel & osteopaat ... Dus vanaf nu: gaan met die banaan ~~}> (uiteraard hou ik alles wel in de gaten ;) ).

Ben wel blij :D
Dus Michèle, als je dit leest :Y) Bedankt ;)

Nachtlampje

Re: De osteopaat is geweest ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:45

Wat super dat hij helemaal goedgekeurd is :D

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:47

Mooi zo! Heel veel succes en ik hoop dat Cobe het nu lekker op gaat pakken!

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:27

Fijn om te weten dat alles in orde is he :j Dan kun je je aandacht op andere dingen richten! Hoef je je over zijn gezondheid niet druk te maken :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 23:45

+:)+

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 07:31

super sabine, fijn dat cobe gezond is!

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 12:11

Dat is fijn nieuws Sabine, vrijdag de 6 de is Luca nog behandeld geweest. Hij had het wel nodig. Cobe kan het niet beter treffen dan bij jou, ik gun je van harte een fijne nieuwe start.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:29

Bedankt allemaal :D
En dank je wel Manadeluca :o

tanec_meisje schreef:
Fijn om te weten dat alles in orde is he :j Dan kun je je aandacht op andere dingen richten! Hoef je je over zijn gezondheid niet druk te maken :)

Dat is het :j Als hij nu de ezel uithangt weet ik dat dit is omdat hij gewoon een ezel is }:0 :Y)

(maar uiteraard blijf ik wel letten op veranderingen enzo, je weet nooit ;) ).

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:25

Voor mijn manneke komt de osteopaat morgen
Ben benieuwd ;)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:05

Ik heb beide topics gelezen, super dat hij gezond is !
Heb je er wel eens aan gedacht om te kijken of je hem voor de kar kunt zetten ? Ik heb er niet veel verstand van,dus als ik wat stoms zeg hoor ik t graag :+ ,maar wie weet is dat wel iets voor je pony ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:25

Ik heb daaraan gedacht :j En daar gaan we ook zeker naartoe werken :j
Of hij ooit voor de kar gaat staan weet ik niet (ik heb er geen ervaring mee, ken ook niet meteen iemand in de buurt en sowieso kost dat nogal wat en moet je ook plaats hebben om die kar te zetten enzo ;) ) maar de bedoeling is wel dat hij lange lijnen gaat lopen en dat we dan ook zo het bos in gaan (dus ik gewoon al lopend erachter) :j ;)

Maar dat is nog niet voor morgen ... mijn doel is nu hem weer qua longeren actief aan het lopen te krijgen, tussendoor wat horse agility/schriktraining oefenen en buiten gaan wandelen enzo en dan ook echt aan het vrijspringen werken (dat hij z'n lichaam zo goed mogelijk gebruikt in plaats van maar lukraak erover te springen) en dan de longeersingel errond en kijken of dat lukt qua wonden (heb weer een nieuwe singelhoes) en als dat goed gaat ook werken met de dubbele longe en dus lange lijnen ... Dat is ongeveer het plan, maar wanneer we daar gaan geraken en hoe weet ik niet :+ Dat zien we wel (als we er al geraken) ;) Het longeren ging gisteren al een stuk beter dan in het weekend, dus komt wel goed :Y)

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:24

Super sabine! Dan hoef je je daar geen zorgen meer om te maken. Succes met hem verder!