Malvin, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tal_Malf

Malvin, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 20:12

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op bokt en heb een paar van jullie topics gelezen.
Ik zal me eerst even voorstellen:
Ik ben Chantal en ben 17 jaar, heb nu sinds een half jaartje ongeveer een eigen paardje en ben hier heel blij mee. Hiervoor reed ik op een hele goede manege.
Ik heb nu aan 3 wedstrijden mee gedaan, allemaal onderling en in de B. De laatste had ik 181 punten en was ik zesde geworden. Ik heb hierbij een sjabrak gewonnen. Ik zal van de laatste wedstrijd foto's plaatsen waar jullie dan hopelijk tips bij kunnen geven.

Even mijn paardje voorstellen:
zijn naam is Malvin, het is een vosruin van 17 jaar, ik ben zijn vierde eigenaar al. Ooit heeft hij in de M gereden, maar ik ben nog niet zo ver, en kan dit dus daarom nog niet uit hem rijden. :)

Hier een paar foto's van de wedstrijd.
Ik zou graag leuke tips ontvangen waar ik ook iets mee kan :).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het zijn er niet zo veel maar toch iets.
ik kreeg trouwens het volgende commentaar bij mijn proef:
Leuke combinatie paard.
Doet nog erg jong aan.
Rustig door trainen.
Ben je ook eventjes 17, hihi :o

ladyharma

Re: Malvin, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:22

Wou tallie! je eerste topic XD
Wat is onze knol toch een laiverd!
Je hebt het super gedaan ik zie wel veel verbetering!
Denk alleen om je benen (Dit punt ken je zelf al wel)
En nouja nageeflijkheid ben je met les mee bezig dus

Ga zo door zussie! <3

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:35

Ziet er netjes uit voor iemand die nog niet lang een eigen paard te rijden heeft. Het lijkt op de foto's wel of je ene (de linker) beugel hoger zit dan de andere. Verder gewoon doorgaan en lol blijven houden.

Tal_Malf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 20:49

@Lithya, ja ik zie nu ook inderdaad van die linker beugel, bedankt hiervoor zal er op letten :)

walithe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:24

idd opletten op je benen en je handen voor de rest vindt ik het vriendelijk ogen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:40

Gut wat leuk Malvin hier tegen te komen! Ik heb op stal gestaan van de 2 eigenaar ( die M met hem reed ) Ik heb er ook wel eens op gestuurd. Fijn paard hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:58

Je vraagt op tips, dus bij deze :)
-Je benen zien er nog wat wiebelig uit (op één foto ver naar achteren, op anderen iets te ver naar voren) en je draait soms je tenen wat naar buiten. Ik zou daarom proberen om zonder spoortje te rijden, zodat je voorkomt dat je je paard per ongeluk prikt.
-Op de eerste foto maak je een bocht naar rechts, maar je paard kijkt wat naar links, probeer hem mee te laten kijken naar waar je naartoe gaat. Let er ook op dat je zelf in de bocht niet mee naar binnen gaat hangen, je zit er nu ietsje scheef op.

Verder lekker door blijven rijden :) Je hebt je paard eigenlijk nog maar kort, dus naar mate jullie elkaar beter kennen zal het alleen maar beter gaan :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:07

Je paard lijkt erg linksgebogen. Hij buigt constant naar links. Op alle foto's is hij gesteld naar links..
Van de foto af kan ik niet zien of je paard dat zelf doet of dat jij dat je paard "vraagt".

Als je paard dat doet zou ik toch eerst beginnen met opnieuw rechtrichten en lekker aan het buigen
gaan samen met een instructrice.

Probeer niet scheef te gaan hangen in de galop.. jij geeft meer lengtebuiging dan je paard :=
Daarnaast je benen idd en pas op dat je geen pianohandjes krijgt :D

Er zitten veel verbeterpuntjes in maar je rijd nog niet zo heel lang en hebt hem ook nog niet zo heel lang
dus ga lekker aan de privelesjes en ga gewoon eerst bij het begin beginnen :)

Leuk paardje, hij ziet er lief uit :) Veel plezier met hem!

Tal_Malf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 08:17

Bedankt voor de goede tips allemaal, zal er zeker wat mee doen. :)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:32

Ik ga mee met wat hiervoor is gezegd:
- handjes rechtop (alhoewel je dat op de laatste foto wel doet, de rest dan weer nit)
- lange benen, dan zal je spoortje ook correcter inwerken. Nu prik je misschien af en toe per ongeluk en dan zal hij daar 'dood' voor worden
- Je paard moet stelling en buiging hebben, dus inderdaad niet naar links kijken als je naar rechts gaat. Binnenteugel open, binnenbeen eraan, buitenteugel en -been begrenzen zodat hij noch schouder, noch poep uitzwaait. (Hij heeft M gelopen zei je? Dan zal hij dit wel snappen :) )

Vraag ook even aan je instructie of hij/zij je daarmee wil helpen, maar deze werkpuntjes had die vast allang gezien ;)

Tal_Malf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 08:34

@WinBinChes, o wat leuk dat u malvin herkent :). Ja hij is inderdaad een fijn paardje, ik heb nu pas een half jaartje en hij rijdt al zo fantastisch, braaf ventje.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:38

RT HAW --> RIJ ITP

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:22

Geloof me soms heeft hij dat spoortje toch echt nodig..
Zonder in momenteel geen optie XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 07:34

Maar je hebt toch ook een zweepje vast? Dan kan je hem met hulp van je zweepje beter aan je been maken :)
Als je met een spoortje elke pas prikt verliest het ook zijn effect, en dan heb je uiteindelijk niks meer.

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:38

Dat is een feit maar ze wel bezig om minder te prikken en dat gaat heel goed.
Op deze foto;s lijkt het idd of ze veel prikt maar Michien omdat ze zenuwachtig was want ik heb net nog met haar gereden en ze doet het niet zooo heel erg.
Ze doet het wel maar niet super erg.

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:38

beugels waren idd ongelijk XD 2 gaatjes :P
Net versteld xD

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:44

Ziet er leuk uit!
Let op je tenen ;)
Ik zie ook dat je misschien iets meer met je boven benen/knie kan drukken zeg maar. Nu staan ze ietjes van je zadel af.

Tal_Malf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 08:04

@vosje456 ik heb het laatst geprobeerd om mijn knieën beter tegen het zadel aan te drukken om het zo maar te zeggen. Dit was best lastig en ik had een beetje het gevoel alsof ik heel erg aan het klemmen was. Ik heb het later op een dressuur zadel geprobeerd en hierop wilde het wel. Dus ik ben er mee bezig, bedankt voor deze tip! :)

Tal_Malf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 10:48

Even om de zaakjes wat op te helderen :).
Ik ben heel blij met alle tips die gegeven zijn, ik ben steeds meer op mijn voeten aan het letten en op mijn handen. Ook gaat de stelling steeds beter.
Alleen wil nog wel even kwijt dat ik Malvin niet prik, volgens mijn instructrice ben ik soms juist te zacht voor hem. Ik snap dat het op de foto's lijkt door mijn voeten dat ik prik, maar dit is absoluut niet zo.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 20:43

Wat een mooi paard! word jij ook tallie genoemd las ik haha ik ook grappig :P.
Hou je benen lang hakken naar beneden en doe je teugels iets korter hou je handen recht op duimen hoogste punt!
Succes samen ziet er veder super leuk uit :D