Arwen @ opbouwend werk (filmpje)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Arwen @ opbouwend werk (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 12:13

Dit is mijn paard Arwen, een 11-jarige merrie, Kigali x Joost. We hebben een tijdlang alleen maar longeerwerk gedaan omdat we geen passend zadel hadden, maar vorige week is de zadelpasser langs geweest en nu kunnen we weer aan de gang! *\o/*

Momenteel is het belangrijkste punt bij ons dat ze lekker soepel moet lopen. Vanwege een slechte rug (KS) heeft ze nog wel eens de neiging om zich vast te zetten en te gaan hangen. Ik moet dan heel erg mijn best doen om dat niet toe te staan! Ik rij dus momenteel met een vrij lange teugel, omdat ik het idee heb dat ze dan wat sneller de ontspanning opzoekt.
Vroeger waren we M1, momenteel zijn we meer L1, denk ik.

Genoeg gekletst, hier is het filmpje! Het topic staat bij RIJ-ITP omdat ik niet nuttig commentaar ook leuk vind. Dat wil niet zeggen dat ik geen tips hoef over mijn rijden hoor, graag zelfs!

http://www.youtube.com/watch?v=AkA7P_fEhQU

Voor als deze te langzaam laadt, hier een video in slechte kwaliteit:
http://www.youtube.com/watch?v=ssQkJ6gVnyA

Eigen commentaar:
hij mag wel wat lager en ronder lopen. Maar hij vindt het nog moeilijk om laag te komen, ik heb het idee dat zijn rug nog een beetje vast zit. En ik wil het niet oplossen door aan zijn mond te gaan zitten ;)

anna101

Re: Arwen @ opbouwend werk (filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 14:26

Dag,

Ziet er in de galop ontspannen uit! Ook rij je vriendelijk!
Ik denk dat je haar losser kan maken door meer tempowisselingen en andere oefeningen, volte halve baan, gebroken lijnen, wijken voor links en dan weer naar rechts.

Daardoor komt haar achterhand er meer onder en gaat ze meer aan het werk.

groet anna

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 16:40

Dank je wel :)

Tempowisselingen en wat oefeningen zouden zeker effect kunnen hebben. Schouderbinnenwaarts werkt bij haar ook altijd erg goed, dat staat toevallig niet op film. Zigzaggend wijken ook :)

De achterhand mag er inderdaad meer onder.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 21:31

ik heb het idee dat je paard van achteren niet meekomt dat ze niet echt kracht heeft zeg maar,
Of ze zit vast in haar bekken, je ziet in ieder geval dat er iets niet goed gaat/zit.

Ik zou veel schijnovergangen doen veel schakel werk maar ook veel naar buiten ermee (veel rechte stukken doen)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 22:36

Hoe zie je dat ze vast kan zitten in haar bekken? En waarom hebben rechte stukken nut? :)
Dat ze kracht mist is zeker zo. We hebben de hele winter niet kunnen rijden ivm vorst en daarna bleek het zadel niet te passen. Ik heb haar sinds die enorm lange stop nu een keer of 10 gelongeerd. Ze was ook vermagerd in die periode, gelukkig komt ze nu weer wat bij :)

Heeft verder nog iemand commentaar? Dat moet haast wel, want zo rijd ik echt geen winst :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 20:39

Zijn er verder echt geen tips te geven? Ik heb momenteel geen les met het paardje dus het zou wel welkom zijn *D