Cobe & de angstaanjagende molentjes! (en 90 cm!)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cobe & de angstaanjagende molentjes! (en 90 cm!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:42

Ja, je leest het goed, mijn onverschrokken poon heeft schrik ... van molentjes :')
Ik had zaterdag allerlei attributen om eens onder een hindernis te zetten of een hindernis van te maken dus dat hebben we uitgetest. En we zijn tot verrassende resultaten gekomen :+ Maar ook heeft hij 90 cm gesprongen! :D

Even voorstellen .. want hen zal je in de eerste video horen :+ [***]'s verzorgmeisje & haar broertje :)
Afbeelding

En dan opwarmen ... Na de gewone opwarming had ik drafbalkjes gelegd maar [***] zat meer in een galopstemming en nam ze dus gewoon in galop (en hij kwam nog uit ook :') ). Omdat ik dat niet ideaal vond maar 1 balkje weggehaald en overgegaan naar galopbalkjes :Y)

Daarna wat ingesprongen met een kruisje en een rechte (50 cm)
Afbeelding

Achterbenen niet vergeten :Y)
Afbeelding

En toen begonnen met het echte werk.
Hier een overzicht van de hindernissen die we gedaan hebben:
Afbeelding

Toen ... toen kwam het natuurlijk, de angstaanjagende molentjes!
Zoals je kan zien op het overzicht was hij er al diverse keren overheen gegaan, maarja ... toen waren ze ineens héél eng (ze bewogen ook, deden ze eerst niet :Y) ). Kijk & huiver.

En om te eindigen het hele echte werk :D

Nog wat foto's die ik nog gemaakt heb:
Afbeelding

Afbeelding

90 cm, wie had dat kunnen denken :Y)
Ik ben me ervan bewust dat het, vooral op de filmpjes, wat nipt is, maar hij was ook wat moe .. en vooral mentaal erg moe (zo'n molentjes doen toch wat met je :+ ) .. dus ik denk dat het daaraan ligt. Hij wilde wel, want hij ging zelf, maar het ging toch niet super. Denk met wat opbouwwerk qua conditie enzo dat hij er binnen no time overheen vliegt en vraagt om nog hoger te gaan :Y)

Bedankt voor het kijken, dit is zo'n beetje een overzicht hoe een "springtraining" in z'n werk gaat, hopelijk vonden jullie het leuk! :)
Vind het zelf wel leuk om zo eens te zien, zeker nu er toevallig iets gebeurde, zie heel veel terug waarvan ik kan zeggen "dat is omdat hij het maar niks vindt", ik kan het allemaal plaatsen zeg maar .. Is wel interessant als baasje, haha. :Y)

Qilan

Re: Cobe & de angstaanjagende molentjes! (en 90 cm!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:55

ziet er super leuk uit, ook erg vriendelijk :D

RomyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:20

hihihi ik heb lachend naar de filmpjes zitten kijken!
ziet er superleuk en vriendelijk uit !

grietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:56

Wat leuk sabine! Knap dat cobe nu 90 cm springen kan!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:05

ziet er super uit, ieder nieuw topic van jullie zie je weer verbetering :) ik vind het leuk om te zien hoor!

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:06

hihi wat gaaf!! en wat een lachewekkende en leuke pony!
en wat een super gaaf halster!
Laatst bijgewerkt door MiesEnRijk op 18-04-11 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:09

Wat leuk :-) Het ziet er ook allemaal heel vriendelijk en geduldig uit :-)

Wat leuk om te zien dat als hij er zelf lol in krijgt dat hij dan direct omkeert en weer op de hindernis af gaat :D.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:18

Haha wat een leuke filmpjes. Gekke pony :D ;)
Hij heeft er zo te zien wel plezier aan. En volgens mij deed ie gewoon net alsof de molentjes eng waren om jou te pesten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:27

Wauw, wat leuk die reacties allemaal, bedankt! :D
En bedankt voor de complimenten over de vriendelijkheid enzo :o :D
Ook fijn dat er verbetering gezien wordt :D

@ MiesEnRijk : dank je! Het is me wel een typetje :j Maar zo leuk! :D
En dat halster vond ik zelf ook super, is wel wat voor hem :Y) :))

@ Apple : thanks!
En inderdaad, de helft van de tijd loopt ie dus gewoon op en af te springen en ik wandel wat op en af mee (of sta soms zelfs gewoon te kijken, stond een keer met mijn moeder aan de draad te praten en toen ging ie ook gewoon over de hindernis :') ). Meestal gaat het nog beter zeg maar, maar nu wist ie even niet goed wat er allemaal aan de hand was :+ :))

@ Chasey : Ook jij bedankt!
Ik heb dat ook even gedacht :j dat hij het gewoon deed om iets te doen zeg maar ... Maar het is toch echt wel angst ;) Geen doodsangst, maar hij vertrouwt het zaakje toch niet :+ Zolang het niet beweegt is het geen probleem, maar anders ... :Y) :))

Daaraan zie je ook een heel stuk van zijn karakter & manier van reageren (daarom vind ik het ook wel leuk om dit op film te hebben :P ). Als hij iets eng vindt gaat hij niet lopen maar hij sluit zich af. Een beetje het idee van "als ik er niet naar kijk en er niet mee bezig ben is het er ook niet", snap je? Op zich geen probleem, alleen, als je hem op dat moment gaat pushen (omdat je denkt van 'ey joh, stel je niet aan, je staat er gewoon bij te staan, dan kan je er ook wel over" bv. ) dan loop je een groot risico dat hij "ontploft", en je weet nooit wat hij dan doet ... Je ziet dat bv. ook als hij er naar gaat kijken .. Hij gaat kijken, vertrouwt het niet hard, denkt "hmm, toch maar gewoon weggaan" en dan komt er ergens teveel druk (weet niet precies van wat, misschien stond ik verkeerd, of zei ik net iets, of was er iets in de struiken of ... ) en dan vliegt hij er vandoor ...

Alles is heel relatief natuurlijk, er zullen heus wel paarden zijn met ergere reacties, maar ik weet (jammer genoeg uit ervaring) dat als hij ontploft en je op dat moment verkeerd staat/niet voorbereid bent/ ... dat je wel prijs hebt := (gekneusde knie & open gezicht + hersenschudding, van 2 verschillende keren :Y) Bijvoorbeeld ;) ).

Ik heb trouwens gisteren van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat schriktraining te doen, nooit gedacht dat ik het nodig zou hebben bij hem :Y) :)) Komt ook nog een topic van binnenkort ;)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:07

Haha super grappig al die filmpjes achter elkaar, 'moooi, 'mooooi', 'jaaaaaa!', 'mooi!!', 'goedzooo'. :D
Ziet er leuk en vriendelijk uit, leuk verzonnen al die verschillende hindernissen.

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:26

zoo leuk!
wat springt hij graag he!

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:22

Geweldig om te zien hoe Cobe met hindernissen omgaat! Van te voren had ik eigenlijk verwacht dat hij gewoon over de hele hoefslag zou lopen, maar grappig om te zien dat je hem steeds laat omkeren. Zit daar nog een gedachte achter?

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:46

super luik en inderdaad zeer vriendelijk! de pony is lief <3

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:07

Waarom er over als je er door kan _/-\o_
Echt geniaal!
Maar ziet er super leuk uit!
Kan mijn poon van leren :+
Die gaat er niet over als er geen balken schuin naast liggen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:33

Dank je wel voor de reacties allemaal! :D

@ Bliksem : ohjaaa, ik weet het! :o :o :')
Maar meneer doet erg z'n best voor stembeloningen (in combinatie met wat voerachtige dingen) dus ja .. je moet wat hé :+ Het wordt ook wel een gewoonte moet ik zeggen, ik wil niet weten wat mensen die voorbijkomen soms denken _O-

@ lataar : ik denk het wel :j
En hoe hoger, hoe interessanter :Y) Als het laag is vind ie het niet de moeite om z'n benen op te tillen :')

@ swaatjuh : dank je!
En goh ... een gedachte ... "hoe minder ik moet lopen, hoe minder moe ik word dus hoe leuker?" ... [***]'s gedachte dus :Y) Hij heeft dat eigenlijk altijd automatisch gedaan als er een sprong stond (of een hindernis in enige andere vorm) ... Denk dat ie weet dat daar het doel ligt en verder wil hij zich zo weinig mogelijk moe maken :Y) En zoals Apple ookal opmerkte (wat ik wel leuk vind, dat het gezien wordt :D ), als hij het leuk begint te vinden gaat hij gewoon vanzelf ... ;)

Maar ik kan 'm wel gewoon rond laten lopen hoor, zal je in de toekomst nog wel zien :) Is trouwens ook een beetje een spelletje tussen ons, hij probeert op bepaalde momenten bepaalde dingen af te snijden of op een bepaald stuk te blijven hangen, en ik probeer dat te voorkomen :Y) :))

@ ladyharma : Thanks :D

@ amy_luna : haha, zoals je kan zien springt hij ook niet al-tijd :Y) Al was het nu wel heel extreem, ik heb hem er de laatste tijd eigenlijk nooit meer weten langslopen :+ Maar nu was het ook specialer allemaal natuurlijk. Ik vind het wel fijn, is voor mij een teken dat hij het toch wel leuk vindt ;) Komt misschien bij die van jou in de toekomst ook nog :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 00:09

Ik zie sommige paarden altijd willen vluchten..Y;(
Ik zie sommige paarden altijd alleen maar opgejaagt worden..Y;(

En ik zie sommige paarden zoals cobe die gewoon zelf gaan :+ _O-
Geniaal!

Mag ik vragen wat voor hindernismateriaal jij hebt? (per pb?)
Ik zoek ook nog :D

Ziet er super leuk uit! Molentjes zijn super eng! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:44

Oh, dank je wel :o :D

De hindernissen (zowel blokken als balken) zijn van kunststof en komen van www.nedlandic.com
Ik kan het iedereen aanraden, superlicht, kan gewoon buiten blijven en is poon-bestendig :Y) :))

RainbowDash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:12

Wat een leuke filmpjes :)
Kan me inderdaad voorstellen dat molentjes hééél eng zijn! :P

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:25

Ah echt leuk!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:57

Geweldig om te zien. Wat blijf je rustig zeg om hem gewend te maken aan de molentjes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:56

Dank jullie wel alledrie! :D :o :D

En dat rustig blijven ... ach ... wat heeft het voor zin je daarin op te jagen? Bereik je toch niks mee :+

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:08

Erg leuke filmpjes en foto's! Een pony met plezier. :D

Mickskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:18

hahaha wat ontzettend leuk! dat is nog eens creatief zijn met springmateriaal :) dit is veel leuker voor je pony, dan zo'n saaie hindernis te springen! Er valt tenminste wat te zien _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:44

@ Sodeletuut : wow, dank je wel! :o :D

@ Mickskeh : haha, dank je :Y) Ik weet alleen niet of hij het daarmee eens is, dat dat allemaal zoveel leuker is dan een gewone hindernis ... :')

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 17:49

Ik heb de filmpjes gekeken :D Ziet er goed uit!
Hij vind het echt leuk! En die molentjes zijn echt geniaal die hebben wij hier ook in verschillende soorten en maten :))