Ik heb het een maandje afgewacht omdat ik nog niet zeker was of ik hem zou houden, maar nu ik hem een maand heb mag het bekend worden, mijn nieuwe paard voor het eerst op bokt!!
Naam: Vestus
Afstamming: Kinston x Uniform
Hoogte: 1.74
Geslacht; ruin
Leeftijd: 9 jaar
Onze moeilijkheden zijn er nu nog genoeg, hij is heel scheef en heel sterk. Dat is ook de reden dat ik aan het twijfelen was, hij heeft L gesprongen en ik hoopte een paard te kopen waar ik toch wel iets meer mee kon.
Het is een heel lief braaf paard maar hij is wel duidelijk te merken met een scherp bit gereden (pelham).
En hij is heel sterk op links, als je ook maar iets te veel druk op links zet dan gooit hij zijn hoofd in de lucht, loopt hij aan (ik denk aan balansprobleem) en heb je niks meer in je handen, dit is ook de reden dat ik hem nu nog met voortuig rijd, zodat ik net wat meer controle heb.
Ik heb hem nu 3 weken en ik heb eerst anderhalve week aan de longe gezeten met hem zodat ik dan links kon loslaten (als je los rijd is het toch elke keer weer die valkuil want hij daagt je echt uit om links vast te houden).
Nu rijd ik hem dan los maar voor nu eventjes met pessoabitje. Zodat hij leert wat ik bedoel met de rem en het stuur zonder dat ik heel veel onnodig in zijn mond hoef te trekken, maar hier hoop ik snel weer op terug te gaan naar de trens.
Ik longeer hem wel altijd eerst 20 minuten aan de bijzetteugel voordat ik opstap, dan is hij wat losser en meer aan 2 teugels en dan daagt hij me net iets minder uit om aan links te zitten.
Ik ben wel heel blij met hem en ik weet dat ik heel veel van hem kan leren (en ik hoop hij ook van mij

Oh nog even voordat ik de fotos laat zien: woensdag komt de tandarts

Eerste keer daar rijden:

Tweede keer daar rijden:

Thuis springlesje (toch maar met de pelham voor de zekerheid, eerste keer in nieuwe omgeving en ik kende hem nog niet en ik weet dat hij daar altijd op gereden is)

en met hulp van melanie

En nog wat losse fotos thuis