Ik loop nu nog steeds niet goed, behoorlijk scheef, m.a.g. rugklachten en pijn in mijn been. Ik heb ook sterk verminderde spierkracht in mijn rechter been, maar als het goed komt dat weer allemaal goed.
Nadat ik eerst op de fjord van Verafjord mocht rijden om te kijken hoe het ging kreeg ik toch weer de kriebels. En diezelfde dag ben ik toch weer op Sara gestapt (wel nadat eerst mijn bijrijdster had gereden).
Vandaag was de 3e keer dat ik op Sara reed. Gisteren heb ik ook gereden en dat ging erg lekker. Dus ik dacht kan vandaag wel mijn nieuwe rijlaarzen uit proberen, maar dat was dus niet zo'n goed plan. Die dingen zijn hartstikke stijf, ik kon mijn been daardoor ook niet goed aanleggen. Ik bleef in draf even achter het hek hangen en toen schrok Sara dus, zoef weg was ze. Ik dacht oh jee daar gaan we weer, maar gelukkig kon haar snel weer terug nemen, wel had ik daarna flink de bibbers in mijn benen. Daarna dus maar 2e hoefslag gereden en vnl. gestapt.
Nog even over Sara:
tinkermerre van 5 jaar, nog niet veel mee gereden, in principe heel braaf.
maar doordat ze vroeger mishandeld is kan ze ook nogal eens in de stress schieten
verder erg voorwaards, wil het liefst hard en is erg sterk, een echte tinker zeg maar
wil nogal eens haar zin doordrammen, daarom rij ik met een westernbitje, anders zit er echt geen rem op
Mijn houding is dus flut, ik zit scheef, in stoelzit, en steek mijn benen af, verder zit ik veel te veel aan de teugels, mede ook door spanning van mij. Gisteren liep ze eigenlijk veel beter, gewoon nagevelijk aan een los teugeltje, maar toen had ik dus mijn oude laarzen nog aan.
Ze heeft lange tijd niet zo veel gedaan, dus ik merk dat ze veel moeite heeft met buigen, vooral naar rechts, ben nu dus vnl. bezig met haar een beetje los te krijgen. En verder wil ze graag zelf bepalen hoe hard ze mag, dus ben ook erg consequent in tempo controle.
Stilstaan is niet Sara haar ding

Lekker stappen

Drafje