Hij was behoorlijk aanwezig en stilstaan bij het opstellen was erg moeilijk!

Een rondje stappen;

Een rondje draven;

En dan zit de 1e ronde er alweer op.
Dan is het lang wachten, heel lang wachten. Er deden 7 hengsten mee en er mochten er 4 naar de 2e ronde. Die was binnen, op het zachte. Foto's heb ik zelf niet (laten) maken, dus hopelijk volgen die nog wel. Maar mijn mannetje mocht wel mee naar de 2e ronde!
De 2e ronde verliep snel en soepel en King was braaf. Wel wederom wat heet, boel andere mannen om zich heen. De hengsten moesten zich stuk voor stuk presenteren en daarna tegelijkertijd terugkeren. Per hengst werd dan verteld wat de pluspunten en minpunten zijn en of ze doorgestuurd worden voor de rongten en sperma.
Die momenten zijn zenuwslopend. Voor ons liep hengst nummer 2 en die mocht niet door. Achter ons hengst 5, die werd wel aangewezen. Hengst 7 werd niet doorgelaten. En hengst nummer 3, mijn King dus, werd wel aangewezen

Een traantje weggeslikt, dapper doorgelopen en vooral erg trots!
Thuis mocht hij lekker weer de wei op met zijn maten en daar was hij nog lekker aanwezig, prima kans om hem nog even op de kiek te zetten

Hij zal lekker slapen vannacht, maar dat geld ook voor mij! Hij is nu voor het NSvT/BTS goed, zijn rontgen zijn al gedaan, dus hij hoeft alleen nog de bok op. En daar verwacht ik geen problemen.
3 april keuring van het ICS nl, dus nog een keer in de stress en zenuwen