Sinds een aantal maanden geef ik les bij de familie Bouwman in Balkbrug, zij hebben een stal vol mooie haflingermerries en hengsten!
Afgesproken om de hengst Abel een keertje te rijden en natuurlijk de camera in de aanslag

Even over Abel: Abel is voor het leven goedgekeurd, op zijn 6e liep hij Z1 met winst. De afgelopen 7 jaar is hij maar een keer of 8 onder het zadel geweest en ik ben ook Z1 dressuur geweest maar een lange tijd weinig gereden, dus we moesten er beide weer even inkomen. Ik heb genoten, het is een heerlijke hengst op stal en ook onder het zadel.
Aandachtspunten waar ik op moet gaan letten de volgende keer is dat hij niet achter de loodlijn komt en ik mooi "lang" blijf zitten, ook heb ik regelmatig mijn handen wat te hoog. Het elastiek zat er trouwens standaard aan, maar deze stond niet op spanning.
Geniet van deze prachtige hengst! Willen jullie de haflingers in het echt zien, zondag 10 april is er bij de fam. Bouwman een open dag en is iedereen welkom voor een kijkje in en om de stallen

even ontspannen

mooi beeld

dat kan ie nog wel!
Hopelijk hebben jullie net zo genoten als ik!

ik ken een paar hele fijne nakomelingen van hem.fijn karakter,mooi aan de maat,luxe en hele goede gangen.
Hoe is hij nou zelf qua karakter?
en een hele mooie beweging, leuk modern type maar met genoeg "haf": erg mooi fokproduct is hij. Heeft hij al nakomelingen lopen? Ik ben wel benieuwd hoe hij doorfokt. Ik vind het totaalplaatje erg fijn