Ik ben helemaal gelukkig!
Mijn veulen kan weer Galopperen (weliswaar wankelig maar hij doet het!)
Het verhaaltje van ''Salvado paard met een missie'':
Ik zat op internet wat rond te kijken voor iemand anders toen ik ineens op een super mooi andalusier veulen stuitte. Ik heb al 3 pony's (2 shets en een tinker x welsh) dus eigenlijk helemaal niet opzoek naar een nieuw paard. Maar ik kreeg hem maar niet uit mijn hoofd en was er echt verliefd op geworden. Het gevoel was zo sterk dat (Na lang overleggen) ik mijn moeder zover heb gekregen dat ze mee ging kijken. Wij een aantal uur in de auto gezeten om even naar een veulen te kijken wat ik eigenlijk niet zocht. Eenmaal aangekomen schrokken wij ons kapot!!!!
Daar stond een uitgemergeld grijs/zwart hoopje ellende.. ik kon geen woord meer zeggen. zijn nek was 2 cm breed, zijn ruggenwervel lag bovenop zijn rug, flanken had hij niet.. gewoon een lusteloos zak botten. De wei was onder water gelopen en bevroren, er was geen water en maar een plukje hooi voor 3 paarden. helemaal ontdaan gingen wij naar huis. Na lang praten en heel veel mensen die het afraadde hebben wij hem toch gekocht. Omdat wij helemaal niet voorbereid waren gingen mijn vriendinnen materialen halen (voer, vitaminepreparaten, wormenkuur enz.) terwijl ik hem ging halen. eenmaal daar moesten wij hem de wei uit duwen en ondersteunen. bij de klep viel hij op zijn knieen en toen hij eenmaal stond reden we weg.
Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik gehinnek hoorde toen ik de trailer open deed. Inmiddels hebben we de wormen onder controle en kan hij weer lopen. wel heeft hij nu verlatingsangst.. Het word nog een lange weg maar het gaat helemaal goed komen
Dit is het verhaal van Salvado. Nu ben ik nog opzoek naar zijn vader. Die stond ook in deze toestand en het zou kunnen dat hij daaraan gestorven is.
Deze handelaar moet gestopt worden.
Eerst durfde ik het niet over deze toestand te hebben hier op bokt, bang voor reacties.
Maar Sal neemt ze niet meer van mij af

Groetjes,
Maaike en Salvado
Hier had ik hem 1 dag.. hij heeft 4 dagen alleen maar liggen slapen.. zijn noodstal hebben we toen om hem heen moeten maken. En de ladder over hem heen moeten tillen.

Deze is van 12 maart