Kareltje is een ruin van 4 jaar (heet eigenlijk Caramba) en meet ruim 1.82
ik heb kareltje als veulen gekocht en zelf zadelmak gemaakt vorrig jaar, heel het jaar heel rustig aan gedaan (lees, basis en 2x in de week rijden, in de zomer nog een paar weken vakantie)
sinds een paar maandjes zijn we serieuzer aan het werk, en gister onze eerste echte les gehad op mijn werk (stal belvedere) hij was heel braaf, op vreemd terrein!
waar ik aan moet werken:
vooral in het begin wil hij graag wat harder lopen, hij is erg sensibel dus 1x klein beetje been en hij gaat meteen (te)veel naar voren.
hij duikt teveel achter de teugel in het begin.
doet achter heel veel maar moet losser van voren (zijn aanleuning pakken) waardoor hij voor in schouder ook losser word en dus meer ruimte krijgt
stap moet echt rust in komen, dat wil hij vaak te gehaast doen
eerst wat foto s van vorig jaar oktober:

ik begin altijd wat lager zoals de foto s hierboven, daarna moet hij nu leren om boven in ook losser te laten dus daar zijn we gister mee bezig geweest.
foto s van gister:

haha zo hoog gooit hij op:

goed opweg

kruipt er teveel achter en wil gaan lopen:

galoperen doet hij geweldig, nu zijn we hem aan het leren om hem goed te bewerken in de galop (buigen)

schakelen is 1 van zijn sterkste punten:

ik ben helemaal verliefd op dit paard, zijn karakter is super, altijd vrolijk! en wil eigenlijk altijd aandacht en trekt daar ook alles voor uit de kast haha

bedankt voor het kijken naar karelTJE

(en hou het commentaar een beetje aardig haha)