Haflinger Almnebel Imladris *Sterretje*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liiisaaa

Haflinger Almnebel Imladris *Sterretje*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 14:32

Hallo Bokkers! :wave:

Afbeelding

Daar zijn we weer hoor. :')
Even wat snel wat info over Nibbit:
v. Altjo v.d. Kenterstreek
m. Donnie Imladris
vm. Naro
Geb. datum: 10.05.1998
Stokmaat: 1.48m

Nibs dekseizoen is vorige week weer begonnen, en dit was gelijk weer te merken met het rijden. Hij is veel feller, sneller zijn aandacht kwijt maar heeft meer temprament om zwaardere oefeningen te doen. Inmiddels is hij alweer een beetje afgekoeld, en kan ik weer lekker rustig met een touwtje om zn nek door de bak hobbelen. Na een tip van kelly_taco@Bokt zijn Nib en ik begonnen met een Vaquera stang (met 2 teugels eraan) te rijden, dit pakt hij enorm goed op en hij loopt nu veel meer ontspannen en over z'n rug! :D

Afgelopen zaterdag hebben we ook een springwedstrijd op stal gehad, we deden mee met de 70cm, en ik had geen idee hoe Nib zou reageren. Overal stonden natuurlijk speakers met hele foute carnavalsmuziek, vlaggetjes, ballonnen en natuurlijk ook hindernissen. :') Maar mijn stoere Haflinger ging zonder enige twijfel over alle hindernissen en we waren foutloos en met de snelste tijd! :D Uiteindelijk 2de geworden omdat we niet verkleed waren. Ook hebben we meegedaan met de hoogtesprong, daarmee hebben we de 1.25 gehaald, ik super trots natuurlijk! :D

Nouja, hier dan maar de foto's + filmpje!
Eerst nog een paar foto's gemaakt door E_Nalanta@Bokt.

1. Lekker koppie :+:
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Soms geeft Nib mij een beetje rare energie. :+
Afbeelding

Het filmpje! Allemaal verzamelde beelden, sommige van afgelopen week en ook een paar van vorig jaar.
Woensdag ga ik eindelijk laarzen halen, dus commentaar op schoenen is niet nodig! :)

5.
Afbeelding

Wat er in de toekomst met ons gaat gebeuren weet ik niet, we zullen zien.
Tot die tijd geniet ik volop van Nibbit. :)

upendo

Re: Haflinger Almnebel Imladris *Sterretje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:35

Leuk dier.. :)

Maar wat ik me steeds afvraag als zijn topics voorbij komen..
Loopt hij niet goed op een gewoon bitje? De stangen die erin worden gehangen lijken steeds zwaarder te worden. :=

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 14:38

Dankjewel! :)

Ooh hij heeft nu nog dezelfde stang als voorheen, alleen nu zit er een tweede teugel aan, en dan gebruik je hem als Vaquera-stang, dus nu heb je een hefboomwerking, en een gewone werking. :) Nou opzich, ik kan hem wel op een trensje rijden, maar Nib is enorm voorwaarts en als hij zijn massa er in zet, heb ik eigenlijk niet zoveel te vertellen op een trensje. :+ Maar als je het graag wilt uitproberen op een trensje, you're welcome. :)

Edit: Ik vraag me toch een beetje af welke stangen je bedoelt? Hij loopt altijd al op deze stang, enkel 1 keer van kleur gewisselt. :j

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:46

Oh mijn God! Wat is Nibbit een gaaf paard! Echt knap wat je allemaal met hem hebt bereikt, respect!
En soms heb je inderdaad een stang nodig bij zo'n tank, ik kan er over meepraten....

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:49

Nibbit!!

Aan de ene kant kan ik je heel goed begrijpen wat betreft bit (heb hetzelfde 'probleem' bij Daims) maar ander zijds zou hij gewoon moeten luisteren.. Helaas begrijpen die blonde gevallen dat niet zo goed :)
Maar wel fijn dat je nu ook op n stang kan gaan rijden zonder hefboomwerking, en als het moet toch net effe strenger kan zijn.

Maar hij blijft <3

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:49

Wat een beer!!! :wow:

Arm duts, met al die sterretjes :P

Veel plezier met hem, jullie hebben duidelijk een geweldige band!

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:59

Pfft kan mij weinig schelen wat voor stang in zijn mond hangt of wat voor schoenen je aan hebt ... geweldig paard (haflingers hebben in mijn boekje echt geen extra leuk punten dus dat zegt wat) en jouw ruiter-kwaliteiten ... even filmpje bekeken van jullie tweetjes ... ik kan niks anders zeggen dan ... RESPECT _/-\o_ en ga zo door. Toppie

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 15:05

@corinne1981: Dankjewel! :D Ja een tank is het juiste woord!

@Gothic_TeZZy: Dankje! :D Ja die blonde gevallen.. Hopeloos soms. :') Maar opzich Nib luistert wel op een gewoon D-trensje (zie je ook stukjes van in het filmpje) en dan heeft hij dagen dat hij daarop de sterren van de hemel loopt. Maar helaas, is Nib soms een hormonenbol die ineens kan ontploffen, en dan vind ik het wat fijner een rem te hebben die direct reageert ipv. eentje met vertraging. :+ En die Vaquera-stang is nu dus een soort van 2 in 1. Loopt hij goed, heb ik de stang teugel losje erbij, en heb ik hem op een (bijna) gewone werking, maar krijgt hij het even te pakken, dan kan ik even de tweede teugel erbij pakken, en even snel weer loslaten. Ideaal dus! :j

@webster543: Dankjewel! :) Haha hij vind zichzelf heel stoer met die sterretjes volgens mij! :')

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:06

ja zo heb ik Daims ook op de Pelham..
Waarom blijf je trouwens in het Hafjes topic? We missen je :P

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:08

Hij is zo gaaf!! Echt een leuk filmpje ook om te kijken.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:09

Wat een lekkere vent :9 Daar zou ik ook blij mee zijn, ziet er goed uit jullie samen!

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 15:09

Asjemenauw schreef:
Pfft kan mij weinig schelen wat voor stang in zijn mond hangt of wat voor schoenen je aan hebt ... geweldig paard (haflingers hebben in mijn boekje echt geen extra leuk punten dus dat zegt wat) en jouw ruiter-kwaliteiten ... even filmpje bekeken van jullie tweetjes ... ik kan niks anders zeggen dan ... RESPECT _/-\o_ en ga zo door. Toppie

Aah daar weet ik niet zo heel veel op te zeggen..
Dankjewel, echt heel leuk om te horen! :D

@Tessa: Als het maar goed gebruikt word, waar ik bij jou niet aan twijfel! :)
Nou, ik heb de laatste tijd enorme stress weken op school gehad dus heb Bokt even omlaag moeten zetten..
Na de vakantie heb ik nog een paar toetsen, en daarna heb ik eindelijk meer tijd om weer volop mee te kletsen! :D

@spokie79: Dankjewel!! :D

@enny: Hihi ik ben ook super blij met hem! :) Bedankt!

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:13

Inderdaad :) Oke, da's een geldig excuus :P

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:16

Wat een waanzinnig dier! Echt heel veel respect wat je er allemaal mee doet en kunt. Echt heel gaaf!!

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:20

Nibbit <3
Geweldig team zijn jullie, echtwaar! :j

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:30

Wauw, wat een paard <3
Jullie zijn echt super! :j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:32

Nibbit staat er weer goed op Lisa!
Ik heb nu vakantie dus kom je deze week x bij Olivier kijken? :oo

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:30

Wauw. bijna geen woorden voor wat een extreem mooi geweldig pracht paard heb jij zeg! _/-\o_
Echt een enorm mooi beest!! <3

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:36

wat een supergaaf beest <3
Die manen en zijn body, pff, wat een knapperd.
Jammer dat je niet verkleed was haha, waarom niet? :')

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:40

Paard was al verkleed als sterren in het heelal.....

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:43

Hij blijft gaaf :D

Ik heb dat probleem ook gehad, met het doorlopen en niet terug kunnen nemen, maar door heeel veel oefenen is het nu stukken minder :D Ik gebruikte vooral ongebroken trensjes en eens een scholingsbit, heel erg vriendelijk in de mond ook nu rijd ik op een dubbelgebroken bitje.. maar het is en het blijft een Haflinger haha! :Y)

Ga zo door, Geniet erg van jullie foto's en filmpjes!

*P.s kun je niet wat van zijn looks aan Manchester geven :P*

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:51

Wat een prachtig dier zeg! jeetje!
En ook veel respect voor jou, die band tussen mens en paard is bij jullie zó sterk!

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 16:53

@smeetjoew: Dankjewel! :D In ons VD-topic kwam net een prachtige foto van jou langs trouwens, heel mooi! _/-\o_

Dankjewel Romana & Bernadet! :+:

@xLauwterd01: Dankjewel! :)

@_Lisaa_: Haha ik zou het hem doorgeven, dankjewel! :D

@Inney: Bedankt! :D Haha nou.. Ik had die week ervoor een paar grote toetsen, dus ik heb helemaal geen tijd gehad iets voor te bereiden, dus maar gewoon voor het springen gegaan! :)

@jamiroquai: Haha dat kan ook nog ja!

@DDW1190: Bij Nib is het juist zo moeilijk omdat hij soms ineens van die ontplofbuien heeft. Want als hij gewoon 'normaal' is, komt hij keurig terug en reageert gewoon netjes. Dus daarom is het ook moeilijk om met hem erop te trainen, omdat hij de ene keer wel normaal reageert en als hij niet normaal reageert is hij gelijk weer extreem. Haflingers, nooit aan beginnen! :') Dankjewel! :D Haha ik heb wel wat plukken liggen die ooit een keer zijn manen uitgevallen zijn? Ongeveer 90cm lang, en 10 cm breed, misschien is dat iets voor 'm?

@moelly: Bedankt! Dat is echt fijn om te horen! :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:55

Wat een super power heeft je paard in de galop, aan het begin van je filmpje echt super gaaf en wat een draf en zijn vrije schouder/voorbeengebruik echt gaaf! Hij kan springen, dressuren en vrijheidsdressuur en die manen - wow! Ben helemaal niet zo van de haflingers maar dit is echt een prachtexemplaar!

En is er iets onzeker in de toekomst dat je daarmee afsluit?

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 17:09

fargo schreef:
Wat een super power heeft je paard in de galop, aan het begin van je filmpje echt super gaaf en wat een draf en zijn vrije schouder/voorbeengebruik echt gaaf! Hij kan springen, dressuren en vrijheidsdressuur en die manen - wow! Ben helemaal niet zo van de haflingers maar dit is echt een prachtexemplaar!

En is er iets onzeker in de toekomst dat je daarmee afsluit?

Dankjewel zeg! :D Die power klopt zeker, zeker net voor een hindernis ofzo, dan zet hij alles op alles!
Nou, over ongeveer 2 jaar moet de stal waar Nib momenteel staat tegen de grond, en Nib is zeg maar voor 99% van mij en ik wil hem eigenlijk niet weg hebben uit de groep paarden waar hij nu tussenstaat, omdat hij daar gewoon thuis is en zijn plek heeft. :j Hij staat nu voor mij zeg maar compleet kostenloos op een stal. Hij staat nu voor mij op 3 kwartier fietsen, en als hij nóg verder komt te staan weet ik niet of ik het wel red hem te blijven doen ivm school. En ik heb ook niet de mogelijkheid hem dichterbij te zetten op een pensionstalling, want dan moet ik zelf de stallingskosten betalen en ik ben maar een arme vakkenvuller en mijn ouders hebben echt helemaal niks met paarden helaas. Dus hopelijk komt de hele groep paarden niet verderweg te staan en kan Nib lekker tussen zijn merries blijven staan. :)