Tristan @ hengstenkeuring Groninger Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Tristan @ hengstenkeuring Groninger Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 14:35

Afgelopen zaterdag met Tristan een clinic gegeven op de hengstenkeuring van het Groninger Paard.
Tristan staat ingeschreven in het NeWP boek en is geruind maar nog wel beschikbaar via diepvries.
Samen met Kim en Orbaldo II hebben we wat dingen omtrent de opleiding van het dressuurpaard laten zien 'Van groen tot Z'.

Onze voorbereiding was niet optimaal, na de vorstperiode niet zo veel kunnen rijden omdat ik het idee had dat mijn zadel niet helemaal fijn lag.
Dit is vorige week vrijdag opgelost dus toen kon ik weer een beetje aan de bak!
Ben zelf nog druk op zoek naar m'n balans, verval weer in mijn oude gewoon van m'n rug hol trekken :') . Tijdens de les en als ik heel geconcentreerd aan het rijden
ben lukt het me wel om dit goed voor elkaar te krijgen, maar zaterdag was ik drukker met zorgen dat het gehijg in de headset binnen de perken bleef :+ .
En multitasken is niet mijn allersterkte punt, dus naast vertellen en rijden bleef er weinig concentratie over voor mijn zit }:0
Ga binnenkort ook met de flexchair aan de gang, ben heel benieuwd hoe dat me gaat helpen :j!

Foto's gemaakt door Esmee Blom en Alike Bakker *-:) , waarvoor complimenten want het zijn weer super plaatjes geworden!

<3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Druk aan het vertellen en wat meer sluiten;
Afbeelding

En natuurlijk ook weer wat weg daarna;
Afbeelding

Afbeelding

Was weer super trots op binkie dat hij zich zo voorbeeldig heeft gedragen, hoe meer mensen en hoe meer aandacht, hoe knapper hij wordt *D !

bromfiets

Re: Tristan @ hengstenkeuring Groninger Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:37

Ziet er super uit :D Wat aandacht aan je rug schenken en dan is het plaatje compleet, knap paard :))

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:39

Wat leuk Mirjam!
Hij ziet er goed uit! :j

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:41

Ziet er netjes uit Mirjam!!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:46

knappe foto's hoor:) Kan rij-technisch er niks over zeggen, want heb nog lang dat niveau niet.

Wat ik mij wel afvroeg, hoe zit jouw singel? Heb zoiets nog nooit eerder gezien? Ik dacht eerst dat het maar 1 singelstoot was, maar zag een paar foto's later dat je been voor de andere singelstoot lag.
Is het voordeel van het zo ver uit elkaar liggen dat de druk meer verdeeld wordt of heeft het een andere reden dat je het zo hebt zitten?
Gewoon even uit nieuwsgierigheid eigenlijk.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:48

Wow, dat ziet er goed uit! <3

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:48

Judith_H schreef:
knappe foto's hoor:) Kan rij-technisch er niks over zeggen, want heb nog lang dat niveau niet.

Wat ik mij wel afvroeg, hoe zit jouw singel? Heb zoiets nog nooit eerder gezien? Ik dacht eerst dat het maar 1 singelstoot was, maar zag een paar foto's later dat je been voor de andere singelstoot lag.
Is het voordeel van het zo ver uit elkaar liggen dat de druk meer verdeeld wordt of heeft het een andere reden dat je het zo hebt zitten?
Gewoon even uit nieuwsgierigheid eigenlijk.

Je bent me voor :)
Ik ben ook wel benieuwd

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:51

Ik heb ook een vraag over de singel. Mijn paard heeft altijd drukplekken, bontjes, gevormde singel, gel, neopreen niks helpt, hij blijft kale plekjes en drukking hebben :\

Super paard trouwens :))

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:52

Wat een mooi paard!! Ziet er netjes uit. :j Alleen idd wat Bromfiets zegt, je rug wat minder hol maken, dat zou het plaatje nog beter maken.
Leuke combi zijn jullie!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 14:53

Thanks!

Zooist schreef:
Wat leuk Mirjam!
Hij ziet er goed uit! :j

Hij mag nog wel iets meer coupe du sport hoor, hij is wél op dieet _O-!

Judith en Amies, ik heb een Wow zadel in combinatie met een H-singel. Het zadel bleef naar voren schuiven, nu zit er een voorsingelsysteem op waardoor
de voorste singelstoot helemaal naar voren kan. Hierdoor kan de stoot recht naar beneden naar de juiste singelplaats waardoor het zadel niet meer schuift. Maar toen ging
'ie een beetje klapperen achter. Daarom is de achterste stoot verder naar achteren geplaatst, zodat die daar vandaan naar beneden komt. Stoten zitten dan ver uit elkaar en met een gewone singel trek je ze weer naar elkaar toe, wat het effect teniet doet. Daarom zit er een H-singel bij.

http://www.flair.uk.com/wow/wowaccessories.htm

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:56

Hier ook nog een keer, wat een enorme knapperd is Tris...je rijdt hem echt superfijn

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:56

Duidelijk!
Weer wat geleerd:) Dankjewel.
Veel succes verder nog, ziet er voor de rest goed uit!

susje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 14:57

Hey Mir, leuk om weer eens wat foto's voorbij te zien komen!

Gaaf dat je dit soort clinics doet! Lijkt me idd wel een opgave om dan ook nog eens een evt. zwak punt (zoals je rug) in de gaten te houden. Ziet er verder echt fantastisch uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:00

Mirjam wat liep er hij mooi bij.
Ik vond je uitleg van het skala ook zeer intressant.
Jij en Tristan zijn voor mij echt een voorbeeld en ik koester steeds weer positieve energie uit de momenten dat ik jullie weer voor bij zie komen in een topic.
Gelukkig mocht ik jullie nu in het echt bewonderen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:01

Leuke plaatjes Mirjam!

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:10

Ik moet ook zeggen dat ik super trots ben op de mooie combinatie :j <3
Het blijft leuk om naar te kijken ook al kan ik ze iedere dag zien rijden als ik wil }:0

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:32

Ilegra schreef:
Jij en Tristan zijn voor mij echt een voorbeeld en ik koester steeds weer positieve energie uit de momenten dat ik jullie weer voor bij zie komen in een topic.

Amen ! _/-\o_ Jullie zijn een ontzettend leuk team om naar te kijken :j Leuk dat Tristan zo groeit als hij voor publiek loopt he ? :D
Ik kom m gauw een keer bewonderen hoor :j :D <3

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:36

Je moet hem eens zien lopen als er publiek uitzinnig applaus geeft :j dan wordt hij zo trots als een pauw en dan zweeft hij _/-\o_

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:49

woowwww wat is de oom van eowyn toch een knappert!!
Ziet er super uit.

Maarrreee je bent toch een vrouw??? :D
die kunnen toch multi-taske.... _O-

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:59

Hele mooie plaatjes Remember, Tris ziet er ook goed gezond uit :D. Maar je hebt m zo voor fijn elkaar, en dat met zo'n demonstratie, petje af!

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:41

Normaal kan ze dat ook heel goed hoor eowyn ha ha maar nu werd t net effies te veel allemaal :+

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:17

tellom schreef:
Normaal kan ze dat ook heel goed hoor eowyn ha ha maar nu werd t net effies te veel allemaal :+

:D :D

Kijk, wij vrouwen snappen dat! :j ;)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 17:41

Ilegra schreef:
Mirjam wat liep er hij mooi bij.
Ik vond je uitleg van het skala ook zeer intressant.
Gelukkig mocht ik jullie nu in het echt bewonderen.

obelix schreef:
Ilegra schreef:

Amen ! _/-\o_ Jullie zijn een ontzettend leuk team om naar te kijken :j

:o, dat zijn toch complimenten waar ik even heel stil van word....
De insteek van de clinic was wat gewaagd, want wist niet in hoeverre het publiek op deze info zat te wachten ;) , maar volgens mij werd het erg leuk ontvangen!

eowyn04 schreef:
Maarrreee je bent toch een vrouw??? :D
die kunnen toch multi-taske.... _O-

Jaja, was het maar zo'n feest _O-! Vond het al multitasken genoeg; linkerbeen links houden, rechterbeen rechts, geen onzin uitkramen en hijgen in bedwang houden :D _O-!

Aliki1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:43

Wauw wat een prachtig paard :D Vind groningers echt geweldig, is hij ook een groninger? (ik denk het wel :P )

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:50

Nou hij is niet helemaal gronings hoor, hij staat in het NeWp boek bij het stamboek van het groninger paard.
Zijn vader is de slask genaamd Test voor velen wel bekend en zijn moeder is een nabuur/rigoletto :)