Na een laatste fotoshoot besloot hem bij een kennis op de wei te zetten om hem nog een paar maanden te laten genieten en hem daarna weg te brengen naar de slacht.
[RIJ-ITP] De Sjiem met de lange jas,afscheidsfoto's.
Na een paar weken ging hij steeds beter lopen en besloot ik hem weer eens voor de lol te rijden.Dit ging best aardig,hoewel hij de eerste keer niet zo heel aardig was...
Ik liet hem gewoon een beetje pony-achtig lopen en reed recht toe recht aan.
Toen verhuisde ik hem naar een andere wei,dit is een grote zandwei,want hij was te goed voor de slacht.Ik wilde hem echter niet meer binnen hebben,
dit werkt blijkbaar goed voor hem.De ijzers waren er al af en hij genoot van zijn grote kudde door regelmatig op de merries te zitten...
Toen kwam de vorst en hij ging steeds gevoeliger lopen,kreupel echter nog niet.Dus ik dacht dat hij misschien meer stram was door de kou.
Er was op de foto's immers artrose gevonden.Maar in december liep hij ineens op 3 benen.
Ik besloot maar eens naar de smid te gaan,het leek namelijk op een hoefzweer.
Allebei zijn voorvoeten waren flink gekneusd vd harde grond en hij moest weer op een ijzer.
Hij heeft toen met wat bute 3 weken s'nachts op stal gestaan om de voeten wat rust te geven.
Het wonder geschiedde!Hij ging weer lopen als een trein.Ik durfde stiekum weer wat wedstrijden op te geven.
Maar echt goed rijden durfde ik niet.Ik reed maar 3 x in de week.Was al blij dat ik er weer op zat.
Op 29 januari zou ik hem weer eens ZZ zwaar starten bij de Kroo in Nieuw en st joosland.
Een week daarvoor kwam de vorige eigenaresse (waar ik hem voor gereden heb en uiteindelijk gekregen) eens kijken naar het rijden.
"Dit gaat um niet worden zo,je moet hem echt meer aan het werk zetten!" kreeg ik te horen.
Dus 4 x voor de wedstrijd maar eens dieper ingesteld en wat achterbeen gevraagd.
Plafond weer van dichtbij gezien,maar het ging al beter.Had zelfs bijna winst:59,35%!
Daarna maar lekker echt aan het werk gegaan.Hij is er nog niet,maar gaat met sprongen vooruit.
Afgelopen zaterdag in Roosendaal 62,71% gereden,en hij was echt heel braaf!
Weet zeker dat hij zich weer goed voelt want hij is super heet.
Vandaag heb ik in Oirschot gereden,2 proeven vd keer en in de 1ste proef was ik 2de met 62,74%!
In de 2de proef kreeg hij het een beetje in zijn bol en werd hij zo heet dat ik bij de serie om de 4 wel 36 wissels heb laten zien.
Toch nog 60% gereden en me rot gelachen natuurlijk,hij heeft er zo'n lol in!
Met deze resultaten heb ik genoeg punten om over te mogen naar de prix st george.
Dit gaan we dan ook zsm doen,je weet maar nooit hoe lang hij het nog blijft doen!
Het is even wennen om in het donker s'morgens vroeg je paard te moeten zoeken op de wei en ik denk dat het misschien
wel het 1ste lichte tour paard is wat 24/7 buiten staat,maar als het werkt voor hem hoor je mij niet klagen!
Wie had dat ooit gedacht?Niets geen afscheidsfoto's dus!
De Sjiem is back!

Maar je ziet:de aanhouder wint!
Geweldig dat je hem weer zo hebt opgepakt en dat hij er zoveel plezier in heeft. Heerlijk