Drama op regiokampioenschap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_bloempje_

Drama op regiokampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 00:43

Zoals de titel al zegt, had ik vandaag echt een drama.
Via de selectiewedstrijden heb ik mij weten te selecteren voor de regiokampioenschappen.

Ik heel de middag druk in de weer met Wozzeck en ruim een uur in de auto naar stad aan het haringvliet.
Daar aangekomen fanatiek losgereden en mijn proef gereden. Op een paar kleine foutjes na, deed wozzeck erg zijn best.

Maar toen....ik ben bij de trailer wozzeck zijn deken aan het op doen en plotseling staat er ineens een man achter me met mijn boekje.
Die weet mij doodleuk te vertellen, doordat er geen schets in mijn boekje zit van woz dat ik ben gediskwalificeerd.Zijn chip werd gecontroleerd en entingen waren in orde, maar door deze fout mocht ik niet meedoen.

Het leek wel of er iemant een klap midden in mijn gezicht gaf, ik had dus voor niks zo mijn best gedaan. Ik baal van deze fout en ook dat deze fout niet eerder door een jury is gezien, als je je boekje moet inleveren.
Maar ik snap niet dat ze mij eerst de proef laten rijden....en het dan pas doodleuk komen vertellen...

Iemant dit ook wel is meegemaakt?

Mijn punten waren 189, wat had betekend dat ik op een gedeelde 3e plek was gekomen...ik ben dus erg trots op mijn paardje.

Maar ik hoop op meer ervaring hiermee, want ik snap niet dat ze je eerst laten starten en het dan pas vertellen.

djuulsie

Re: Drama op regiokampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:21

Geen ervaring mee, maar meis wat vervelend! Wel super knap 189 *\o/*

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:26

Ik heb hier geen ervaring mee.. zelf heb ik vorige week gestart, maar ik geloof ook niet dat mijn paard een schets in zijn paspoort heeft.. Niks over gehoord.

Echt enorm balen zeg..

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:28

Volgens mij zitten er in mijn boekjes ook geen schetsen! (maar heb vorig jaar tijden de kamp, niets gehoord)Ik zou voor de zekerheid even het KNHS bellen als ik jou was.

Ze contoleren inderdaad pas vaak achteraf vanwege de drukte. Daarom moet je ook je boekje inleveren, zodat ze er tijd voor hebben.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:30

Ik heb even m'n boekje erbij gepakt en je bedoelt de schets op blz 5?
Ontbreekt deze blz in je boekje of is dit niet ingevuld?
Bij mij is deze ook niet ingevuld terwijl ik wel kampioenschappen heb gereden en dit
altijd is gecontroleerd.
Wel zuur :(:)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 09:33

jaa die bedoel ik.
Plus daar had de sticker moeten zitten die ook op de eerste blz zit, volgens mij is die van zijn chip.

Bedankt voor jullie reacties. Ik baal er wel van...maarja er is niets meer aan te doen. Vind het wel zonde dat ik die selecties en alles uiteindelijk toch een beetje voor niks heb gedaan...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:34

Zou toch even de KNHS bellen, vind dit maar een raar verhaal!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 09:36

Ik denk dat ik dat dan inderdaad vandaag maar even ga doen.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 09:37

Want op blz 4, staat wel dat die kleine kol heeft etc.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:38

Mijn schets is inderdaad echt niet ingevuld. Wel de kentekenen, op het blaadje daarvoor. Overigens heb ik wel een wat ouder paspoort, weet niet of dat verschil maakt.
De stickers waar je het over hebt begrijp ik niet helemaal, ik heb geen stickers gezien..?

djuulsie

:? raar!

Misschien een slimme manier van uitschakelen van tegenstanders ;) nee, geen leuke grap! Sorry

djuulsie

_Diesel schreef:
Mijn schets is inderdaad echt niet ingevuld. Wel de kentekenen, op het blaadje daarvoor. Overigens heb ik wel een wat ouder paspoort, weet niet of dat verschil maakt.
De stickers waar je het over hebt begrijp ik niet helemaal, ik heb geen stickers gezien..?

Sticker met t nummer van de chip erop...

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:40

Die heb ik ook niet dan :')

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 09:41

Nou dan heb jij enorm geluk gehad!
Ika ga eerst even het kwpn bellen nu, want hij zal is mij verteld een nieuwe schets moeten krijgen alsnog.

Dus ik ben benieuwd

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:43

Nou ik vraag me af of jij niet gewoon keihard pech hebt gehad.. ik heb nu voor de 2e keer gestart op het regiokampioenschap, 2x mijn paspoort ingeleverd en nooit wat gehoord. Lijkt me stug dat ze er 2x overeen kijken? Daarbij weet ik dat mijn pony met zijn vorige eigenaar ook op de regio en dergelijke heeft gestart, dat is dus al meer dan 2x.
Ik heb geen paspoort van het KWPN, geen idee of die aparte verplichtingen hebben ofzo?

Ik zou er zeker een telefoontje aan wagen bij het KNHS.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:46

Die schets moet volgens mij alleen worden ingevult als je naar het buitenland gaat.
Zit zelf op een secretariaat van een vereniging maar wij controleren daar ook niet op!

Mijn paard heeft ook geen ingevulde schets!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:47

Ik heb ook mijn paspoort er op nagekeken, de schets is ook niet ingevuld, de aftekeningen zijn wel opgesomd (niet eens geheel correct :+) raar verhaal. dit is wel heel zuur. ik zou zeker even bij de knhs nagaan hoe dat zit.

Ik dacht ook aan die stickers met het streepjesnummer van de chip. die waar ze een stempel overheen zetten als je de chip laat registeren.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:48

Ik heb ook geen sticker op blz 5.Wel is op blz 4 alles ingevuld incl. plaats en datum.
Ik zou ind KNHS even bellen of je wel daarop gediskwalificeerd mag worden?
Ik heb hier nooit wat over gehoord en toch veel kampioenschappen gereden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:48

heb je het niet nagevraagd ter plekke?
Ik weet even niet of je nog protest kunt indienen, maar volgens de Eu verordening hoeft de schets niet ingetekend te zijn als het paard een transponder heeft.
Daarnaast MOET de official de identiteitscontrole vermelden in het paspoort.

Citaat:
Afwijking van de invulling van sectie I van het identificatiedocument
Indien er een transponder is geïmplanteerd overeenkomstig artikel 11 of indien er een individueel, onuitwisbaar en zichtbaar alternatief herkenningsmerk is aangebracht overeenkomstig artikel 12, hoeven, in afwijking van artikel 5, lid 2, de gegevens in sectie I, deel A, punt 3, onder b) tot en met g), en in de punten 12 tot en met 18 in de schets in sectie I, deel B, van het identificatiedocument niet te worden ingevuld of mag een foto of afdruk worden gebruikt waarop voldoende details zichtbaar zijn om de paardachtige te kunnen identificeren, in plaats van de schets in te tekenen.

bron: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 032:NL:PDF
sectie I B = de pagina waar de aftekening ingetekend kunnen worden in het paspoort.

Greetje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:49

@ ponyparadijs: voor zover ik weet heb je gelijk. De schets hoeft alleen maar ingevuld te zijn als de pony naar het buitenland gaat.
@ TS: ik ben benieuwd hoe dit afloopt! Ik hoop voor je dat het rechtgezet wordt!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 09:54

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het zeker uitzoeken en jullie horen het nog van mij.
Jaa ik heb het gevraagt aan die man, verder nog naar de mensen van de regio gelopen, maar dat wilde allemaal niet baden.
Was echt een rare situatie, had liever gelijk rechtsomkeerd gemaakt, dan eerst rijden vervolgens ook nog goed gereden hebben....haha dat maakt het eigenlijk nog wat vervelender.

valiantS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:57

Dat is flink balen !! :(:)
Ik was zelf met mijn dochter en haar pony op de betreffende wedstrijd, ik heb nog nooit zoveel
diskwalificaties gezien op een kampioenschap.
In onze rubriek werden alle pony's gecontroleerd op hun chip.
Ik denk niet dat de oorzaak ligt in de schets want die hebben wij ook niet in het boekje
(zelfde controleur) maar op het ontbreken van de sticker met chipnummer.
Bij de ponys was er een meisje ( die dus best heel goed had gereden) gediskwalifiseerd
omdat het chipnummer van haar paspoort niet overeen kwam met het nummer van haar startkaart...
...foutje van het KNHS maar als ruiter wordt jezelf verantwoordwoordelijk geacht voor de controle hiervan.
Zelf heb ik daar nog nooit naar gekeken eerlijk gezegd , heel onterecht vind ik !

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:59

TS schrijft dat die man gezegd heeft dat ze gediscwalificeerd is, doordat er geen schets inn haar paspoort stond... en dat is het rare...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:04

Dat is wel heeeeeeel raar. Een schets hoeft niet Meer, zelfs Niet meer bij export. Ik heb dat afgelopen jaar nog nagevraagd ivm export van 2 paarden.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:06

_-:(