Dag Kick Waarom Moest Het Zo Gaan!!!Waarom!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miran_da

Dag Kick Waarom Moest Het Zo Gaan!!!Waarom!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:06

Hallo bokkers

ik moet dit even van me afschrijven want zit er behoorlijk mee slaap er ook niet lekker van...

Vrijdagmiddag 4 uur was klaar met werken en kom bij me ouders thuis..
vriend had de pony's ffies gedaan.. en kreeg van hem om half 5 in ene te horen ja al die meiden zijn op stal..

Kick GAAT WEG!!! en ik had echt zoiets kick gaat weg nu meteen..dus ik belde zijn verzorgster op D en zij nam op en vropeg gaat kick weg en ze begint heel erg te huilen en zegt ja hij wordt opgehaald nu door een man uit limburg..
ze vroeg aan me of ik ook plies naar stal kon komen want ze had het niet meer...
maar ik wou weggaan en me vader en me vriend begonnen te zeuren dat ik eerst wat moest eten dus snel wat gegeten en D weer gebeld en toen was de man er al en ze zei je moet opschieten de man is er al en kick staat al in de trailer... dat was een halfuurtje erna ;(

Ik als de sodemieter dus naar stal geraced en dat ik op de dijk reed zag ik al dat hij weg was want er stond geen trailer meer...
dat ik dus eenmaal aankwam heb ik D weer gebeld want alle meiden zaten binnen tot ze allemaal komen en begon spontaan zelf te huilen mijn shet Polly die stond samen met kick in de paddock en ze komt naar me toe en geeft me zo een lik over me gezicht om te troosten dat vond ik zoooo lief en ze ging naar het hek en ze begon keihard te hinneken waarop ik zeg sorry poll je vriendje komt niet meer terug...
al die meiden had ik dus om me heen en troosten en toen kwam het verhaal want ik wilde weten hoe dit zo allemaal had kunnen gebeuren en zo snel/..

was als volgt gegaan.. :

hij stond op MP en er was donderdag 10/2/11 nog niks aan de hand was nog geen bod op reactie geweest en vrijdag is de eigenaresse weer gaan kijken en toen was er een bod van 250,- gedaan.. er is dus gebeld met die man omdat hij ze email niet door wilde geven..

hij wilde kick dus voor nog minder want hij zei dat hij is heel eigenwijs en hij is ondeugend en hij moest een trailer huren en moest helemaal uit limburg komen.. heeft de eigenaresse gezegt voor 200 euro mag je hem meenemen en niet minder..
dat hij dus aankwam de trailer was niet schoon.. die man kwam alrokend uit ze auto zag er niet verzorgt uit werd verteld en had een raar gebit met een lange tand..
de meiden R & D gingen dingen vragen aan de man van :

voor wie word kick? toen zei die voor me dochter..
en hoe oud is u dochter? toen moest hij nadenken met uuhm uuhmm 15 of 16
dat ze zeiden van ja maar dat kan helemaal niet op kick hij zakt al door ze beentjes bijna met een meisje van 55 kilo terwijl hij dat makkelijk kon tillen...
waarom de man zegt nou ze is heel dun hoor dat past makkelijk...
en ze vroegen van :
en mogen we dan wel komen kijken bij kick als hij bij u staat?? hij zei Ja maar het is wel heel erg ver hoor

en kick is toen ingeladen en is weggegaan..
ik vroeg meteen van of iemand geen foto had van ze auto enz en van ze kenteken...
waarop de dochter van de eigenaresse zegt ja ik heb dat en het kenteken kon je duidelijk zien...

dus ik ging kijken op me iphone maar helaas dat programma deed het niet meer :) :') kon wel huilen
maar thuis heb ik het toch ff gecheckt en het was een blauwe opel astra 3 deurs en kreeg het kenteken van een opel vectra een paarse...

ik vind dit allemaal zoooo vreemd en raar en wilde dit even met jullie delen want ik ben bang gewoon dat we hem niet meer terug zien of wat van hem horen terwijl dit beestje zooo ziek kan worden als hij niet goed verzorgt gaat worden |(

Kick is een ex hoefbevangen paardje en heeft ook nog is suikerziekte daarom als hij op- een land komt is dit het einde voor hem...

er is wel gister tegen D gezegt dat kick was aangekomen want ze had een sms gehad van de man dat hij was aangekomen maar ik heb zo iets dat kunnen ze ook gewoon zeggen om ons gerust te stellen..

maar ik vertouw die verhaal helemaal niet en wil eigenlijk weten hoe jullie dit vinden en of er mensen zijn die misschien tips of wat dan ook hebben...

laat het hier weten wat je hier van vind...

vriendelijk Groet

Miranda en D

geerke

Re: Dag Kick Waarom Moest Het Zo Gaan!!!Waarom!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:17

wat ik hier van vindt?...niet eerlijk tegenover het paard.
Als ex hoefbevanger en IR patient kun je er donder op zeggen dat hij ,zonder daar rekening mee te houden weer binnen een mum bevangen staat.
Ik vindt dat de vorige eigenares hier vreselijk tekort in is geschoten....je hoort op z'n minst te kijken waar je dier terecht komt.
Nu staat hij vermoedelijk bij een handelaar,binnen een aantal dagen weer op MP enzo...
Arm beest!

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:37

ja daar ben ik dus ook bang voor ik zal ook een foto plaatsen van hem...

vind dit zo stom en zo oneerlijk en ik zou ook kijken waar mijn paardje terecht komt maar zij niet want ze is er nu vanaf zo wordt er gedacht en ik kan dat niet over me hart halen ...

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:25

Ik vind het zielig voor KICK.
hebben jullie geen adres of plaatsje of telefoon nummer ofzo?
dan kun je tenminste contact proberen te maken! ;)
ben wel benieuwd naar een foto,
lijkt me een mooiee pony! <3

xxmeisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:26

DominoLiefde schreef:
Ik vind het zielig voor KICK.
hebben jullie geen adres of plaatsje of telefoon nummer ofzo?
dan kun je tenminste contact proberen te maken! ;)
ben wel benieuwd naar een foto,
lijkt me een mooiee pony! <3

hee

ik ben de oude verzorgster van kick in het verhaal genoemd d
adres en telefoonnummer maar die wil de oude eigenares niet geven
ik heb het geprobeerd maar ze wil het niet geven

dit is een fot misschien herkennen jullie hem
laat alsjeblieft wat weten want we missen hem zo erg :'(

Afbeelding

kiwiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 16:59

Wat een leuke naam Kick, maar het is niet zo kick dattie nu ineens weg is ;(

xxmeisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:00

neee
we wille graag tips
en we willen graag weten of het goed met hem gaat

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 18:46

Alle tips enz zijn welkom er komt nog een advertentie bij gezochte pony's

Maar wilde dit ff kwijt omdat het gewoon een heel raar en vaag en gemeen verhaal is
We hopen hier wat meer info te krijgen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 19:44

Dat het een handelaar is lijkt me wel duidelijk- heel banketstaaf van de eigenaar dat ze zo'n paard aan zo iemand doorverkoopt, want als dat klopt van HB en IR dan gaat het niet lang duren voordat hij ziek wordt.

Maar wat wil je eigenlijk ? hem terugkopen ?

xxmeisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:02

Mist schreef:
Dat het een handelaar is lijkt me wel duidelijk- heel banketstaaf van de eigenaar dat ze zo'n paard aan zo iemand doorverkoopt, want als dat klopt van HB en IR dan gaat het niet lang duren voordat hij ziek wordt.

Maar wat wil je eigenlijk ? hem terugkopen ?

terug kopen zou ik wel willen
maar ik heb het geld niet
we willen gewoon ons verhaal kwijt
en weten dat het goed met hem gaat

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 07:43

Ja het was een heel raar en vaag verhaal en we hopen gewoon dat we op deze manier wat meer weten over kick want het is heel snel gegaan allemaal..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:31

arme Kick..En arme nieuwe eigenaar die mogelijk een hele penny-brigade achter zich aan krijgt....!

xxmeisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:37

vind jij een handelaar zielig :(

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:45

Ik vind niet dat de eigenaresse juist heeft gehandeld. En sowieso, je kijkt toch wel waar je de pony aan verkoopt? Helemaal als hij 'exhoefbevangen' enzovoorts is geweest. Grote kans dat het een handelaar is en je hem nooit meer terugziet. Sorry dat ik het zo 'hard' zeg, maar het is vaak wel de waarheid.

Edit: Een handelaar hoeft niet zielig te zijn, er zijn zat handelaren waar de pony's wel goed behandeld worden. Laten we dat vooropstellen.

xxmeisjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:20

we hopen gewoon dat we hem ooit een keer terug zien dat heb ik ook aan hem beloofd
en we hopen gewoon meer info te krigjen
maar heel erg bedankt voor jullie reacties alvast

kick ik mis je ventje

cyn23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 18:30

ik woon in limburg kun je wat meer vertellen over de pony ken wat handelaren meschien kan ik je helpen

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 19:03

ik stuur je ff een pb cyn23 :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:14

ik woon ook in limburg
maar wat wil je bereiken met dit topic?
Verkocht is verkocht .

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 19:36

@shilady als je toch zo reageerd waarom reageer je uberhaupt wij willen alleen weten of hij goed terecht is gekomen of niet omdat er veel dingen niet klopte en de eigenaresse wilde alleen maar snel van hem af zijn en voor de rest boeit het haar niet...

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:50

Sterkte ermee, ik ken een persoon die dat paardje ook kende en die was er ook stuk van.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:01

Willen jullie alsjeblieft wel een beetje pas op de plaats maken als het gaat om namen rond te strooien? De pony is door de eigenaresse verkocht en dat is haar keuze geweest. Ik kan me goed voorstellen dat het niet leuk is als het anders gaat dan je zelf zou doen, maar probeer wel een beetje redelijk te blijven.
Zouden jullie alsjeblieft ook je schrijfstijl in de gaten willen houden? Gebruik van punten, komma's en hoofdletters maakt dat je teksten een stuk fijner te lezen zijn voor iedereen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:06

Miran_Heidi schreef:
@shilady als je toch zo reageerd waarom reageer je uberhaupt wij willen alleen weten of hij goed terecht is gekomen of niet omdat er veel dingen niet klopte en de eigenaresse wilde alleen maar snel van hem af zijn en voor de rest boeit het haar niet...

Dan moet je advertentie op marktplaats en speurders zetten en hier op bokt bij opsporing
bereik je meschien meer mee .

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 08:08

@shilady dat gaan we ook nog doen maar wilde dit ook even kwijt omdat het me niet lekker zat dus en dat mag...

want je mag je verhaal doen hier op bokt..

_Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 08:30

jaa daarom ditis vvdd en daar mag je alles neerzetten! ;)
meidd als dit oplucht, ik snap je helemaaal! <3

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 13:08

Dank je wel lisette