Shetje in trailer,3e week.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Shetje in trailer,3e week.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:14

n.a.v. van mijn vorige topic (16-01-2011) [VVDD] shetlander opgesloten in trailer.
Hier de quote van mijn OP,onder de quote vindt je de rest van mijn verhaal
FlorisSam schreef:
Ik was vandaag bij een paard waar ik af en toe eens heen ga om hem wat extra aandacht te geven.
De eigenaar heeft meerdere pony's (ook ezels/koeien/kippen).
Het paard gedroeg zich wel wat vreemd,een beetje ongeduldig (is hij normaal nooit) en af en toe happerig,ik heb er niks op uit gedaan,het beestje is nl. nog wat jong (hij is 4). Toen we weg liepen (we gingen een stukje door de wei lopen) hoorde ik ineens een felle hinnik. Hmm,misschien een van de pony's uit de wei,al klonk het wel te dicht bij. Maar goed,we zijn gewoon gaan lopen. Toen we terug waren weer zo'n felle hinnik,nouja,misschien weer een pony uit de wei. Goed,ik heb zijn halster afgedaan en hem beloond. Hoor ik wéér zo'n felle hinnik. Het klonk nu echt té dichtbij,het kon gewoon niet een pony uit de wei zijn. Dus ik ging kijken (ik dacht dat er een pony ontsnapt was) toen ik naast de trailer stond en riep hoorde ik de hinnik uit de trailer komen. Ik kon niet geloven dat daar een pony in stond (de trailer stond afgekoppeld en was nogal een krot wat nooit gebruikt wordt),er zaten normaal wel konijntjes in,maar een pony?! Dus ik op een hek geklommen en over de laadklep de trailer in gekeken. Ik kon het niet geloven,er stond gewoon een shetlander in! Dus ik heb hem het halster van het paard omgedaan (Touwhalster,kan ik van maat xfull naar een shetmaat knopen) en hem even uit de trailer gehaald. Ik heb een stukje met hem gewandeld door de wei en hem gras laten eten,wat was hij blij! Uiteindelijk werd het donker en heb ik hem maar terug gezet in de trailer met een grote berg hooi en schoon water (Water had hij wel,hooi was op) met pijn in mijn hart. Ik heb er nog heel lang over liggen denken. Ik ga morgen met de eigenaar praten waarom die pony in 's hemelsnaam in een trailer staat.

Ik moest mijn verhaal even kwijt.
Heeft er iemand nog tips voor morgen?
Bedankt voor het lezen :)
edit:
De pony mankeert niets,hij was slechts wat mager,de eigenaar heeft me laatst verteld dat hij onbeperkt hooi zou krijgen.
De trailer was max. 2 bij 3.
De pony is een jong mini shetje (ik schat hem/haar 1 jaar en 80 cm)

N.a.v. een paar reacties van bokkers dat hij daar in geval van stalnood (leek mij niet zo,maar het kan natuurlijk altijd) in de trailer stond,of bijv. ziek was heb ik besloten het even te laten rusten.
Zo gezegd zo gedaan.
Na ruim 3 weken was ik toch wel benieuwd of de Shetlander (ik noem hem/haar hier even het) nog in de trailer stond.
Dus vandaag even wezen kijken,ik hoorde geen hinnikje of ander geluid van uit de trailer komen,dus ik kreeg goede hoop dat het er al uit was. Toch besloten even te gaan kijken om het zeker te weten,het beestje kon immers inmiddels overleden zijn.
Ik schrok me rot,het stond nog steeds in een trailer! Het is er helemaal niet uitgeweest (dat weet ik 100% zeker,ik heb niks gezien,de aanwonenden (niet de eigenaar) hebben het er ook niet uit gezien. Ik kwam om de andere paarden even een appeltje te brengen,(ik heb toestemming om de paarden/pony's te voeren en om hier op het erf te lopen! ;) ) Ik heb het shetje meteen even 1 appeltje gegeven (ik weet dus ook niet of het eten heeft gehad in die tijd,het lijkt mij wel,maar dit weten we niet zeker.)
Ik ben echt van slag hiervan,ik kan er ook echt niet tegen,het beestje staat in een te kleine trailer,die afgekoppeld staat,verrot is en met touwen aan elkaar vast zit. Het is een enorm lief dier,doet geen vlieg kwaad en is ook nog eens een echte schoonheid!
Ik wil met de eigenaar gaan praten,maar die heb ik al een tijd niet gezien (heb het momenteel behoorlijk druk).
Ik weet niet waar de eigenaar woont,ik heb alleen een telefoonnummer ('t is een 06-nummer) die niet opgenomen wordt.
Ik wil in ieder geval vragen waarom de shet in de trailer staat. Als dit in geval van stallingsnood is (dat lijkt me niet zo) dan wil ik aanbieden het shetje tijdelijk op te vangen (als het een merrie of ruin is) zodat het in ieder geval lekker buiten komt (ik heb genoeg ruimte over om er een (tijdelijk) bij te nemen) Ik heb eerder 2 merries van hem bij ons gehad,dat ging goed met mijn shetlander.

Ik moest toch even mijn verhaal kwijt,ik ben er echt van geschrokken.
Bedankt voor het lezen :)

Anoniem

Re: Shetje in trailer,3e week.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:17

Oh wat heftig zeg!
't arme diertje... kan je niet bij de eigenaar van dat erf gaan vragen? of heb ik verkeerd gelezen en is dat ook de eigenaar van dit diertje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:19

_Dotty schreef:
Oh wat heftig zeg!
't arme diertje... kan je niet bij de eigenaar van dat erf gaan vragen? of heb ik verkeerd gelezen en is dat ook de eigenaar van dit diertje...

De eigenaar van het erf is het eigenaar van het shetje.
De eigenaar woont "ergens" in het dorp,ik weet echt niet waar.
De buren (de mensen die naast de weide wonen) weten ook niet waarom het in de trailer staat.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:25

Jeetje die arme pony , als hij echt wekelijk al die weken al in de trailer staat !

Mischien anders toch de dierenbescherming bellen (Als ze dit keer is in actie willen komen)

Waarvoor heeftie uberhaupt die pony dan gekocht als hij stallen tekort heeft.
Hoop dat je wat voor het beestje kan doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:00

dravergekkie schreef:
Jeetje die arme pony , als hij echt wekelijk al die weken al in de trailer staat !

Mischien anders toch de dierenbescherming bellen (Als ze dit keer is in actie willen komen)

Waarvoor heeftie uberhaupt die pony dan gekocht als hij stallen tekort heeft.
Hoop dat je wat voor het beestje kan doen :)

Het staat er echt al 3 weken.
meneer staat onder toezicht van de AID,DB doet niks,het beestje heeft water en krijgt wat voer,dus ze kunnen niks.
Het is een verzamelaar(ik heb het in het vorige topic helemaal uitgelegd.) hij koopt gewoon alles wat een beetje goedkoop is,
er zijn met regelmaat andere (oudere) mannen die kijken welke pony's ze willen (Dat vosje,het bontje,e.d. niks heeft een naam) en die ruilen ze dan of ze kopen er wat. Het zijn allemaal papierloze HTK Shetlanders. Er staan ook 3 D-pony's en 1 E-pony bij.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:03

Haal dat dier eerst maar eens uit de trailer om eens lekker de benen te kunnen strekken..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:04

wat sneu, dikke kans dat als je die shet weghaalt hij weer een nieuwe koopt en daar neerzet, maar ja dat beestje daar laten staan is ook sneu...In gesprek gaan met die man lijkt me, bel en sms hem zovaak als je kunt denk ik

en inderdaad haal dat arme beestje er gewoon maar af en toe uit

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:06

Of maak er een schuilstal van met een hekwerkje om de trailer zodat het beestje tenminste nog kan kiezen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:06

Ondanks dat het sneu is kán je niet 100% zeker weten dat het diertje er niet uit is geweest, of sta jij en de buurt 24/7 te posten?
Weten buurtbewoners niet waar de eigenaar woont? en anders gewoon de AID inschakelen.
Zulke verhalen kunnen soms raar lopen hoor, was hier in de regio ook jáaaren geleden. Liepen 2 graatmagere honden in een huis, eigenaar werd voor oud vuil en al uitgemaakt, toen de politie een inval deed bleek de eigenaar dood in zn bed te liggen... tja...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:07

even benadrukken: Hoe meer je zelf gaat klooien om het dragelijker voor het beestje te maken, hoe minder de AID/DB kan... Pas daar dus mee op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:09

Het kan er amper uit komen,laadklep is verrot,daar durf ik het echt niet op te laten lopen,bovendien kreeg ik die ook niet open.
Via het zijdeurtje is het een behoorlijke sprong voor het kleine ponytje.
Ik hoop dat ik de eigenaar morgen tref.
Moet nog wel bedenken hoe ik hem ga vertellen dat ik die shet daar zag staan.
Ik heb hem de 16e er wel uitgekregen.

Er heeft in die 2 jaar dat ik er kom nog nooit een pony in die trailer gestaan. :n
er staan wel 2 ezels al ruim een half jaar tot drie kwart jaar in een oude schuur die bijna niet uitgemest wordt,het ezelhengstje is best agressief tegen de eigenaar,maar tegen anderen is hij lief,het merrietje houd zich achterwege.

Ik heb er aan zitten denken een bod op de shet te doen,alle pony's van hem zijn te koop (heeft hij gezegd) maar ik ben bang dat er een enorm prijskaartje aan hangt (meneer weet dat ik erg van paarden houdt en al snel wat zielig vindt,dan speelt hij daarop in en probeert hij me het voor veel geld te verkopen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:11

stef schreef:
Ondanks dat het sneu is kán je niet 100% zeker weten dat het diertje er niet uit is geweest, of sta jij en de buurt 24/7 te posten?
Weten buurtbewoners niet waar de eigenaar woont? en anders gewoon de AID inschakelen.
Zulke verhalen kunnen soms raar lopen hoor, was hier in de regio ook jáaaren geleden. Liepen 2 graatmagere honden in een huis, eigenaar werd voor oud vuil en al uitgemaakt, toen de politie een inval deed bleek de eigenaar dood in zn bed te liggen... tja...

ik woon er erg dichtbij (Weiland is tegenover) en ook de naastwonende buren (2 oudere mannen rond de 70 en 1 van ong. 45) heb ik ingelicht,die zijn altijd thuis en hebben de pony er niet uitgezien. meneer komt tussen 3 en 5 's middags,altijd.
Buurtbewoners weten het adres niet,AID houdt hem in de gaten. Meneer is er laatst geweest,maar toen moest ik helaas weg (werken) aangezien ik laat was kon ik hem toen niet spreken.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:15

Die arme pony!

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:32

jeetje, wat sneu voor dat arme beestje!

kan je niet zorgen dat je er rond half 3 bent en wacht tot hij komt? dan kan je hem aanspreken?! En ik zou gewoon zeggen tegen hem, wat je hier ook postte, dat je gehinnik hoorde en even ging kijken :)

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:51

Otjuh schreef:
jeetje, wat sneu voor dat arme beestje!

kan je niet zorgen dat je er rond half 3 bent en wacht tot hij komt? dan kan je hem aanspreken?! En ik zou gewoon zeggen tegen hem, wat je hier ook postte, dat je gehinnik hoorde en even ging kijken :)

succes!

Dat is wel een idee,helaas moet ik morgen tot 4 uur naar school,
Zal ik zeggen "Goh is er misschien een pony ontsnapt? Ik liep lang *naam paard* en hoorde zoveel gehinnik,het leek op een shetje" ?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:04

Goed dat je actie wilt ondernemen.
Maar als je de eigenaar hiermee gaat confronteren zal ik wel even aan je ouders/verzorgers vragen of ze even met je mee gaan, aangezien je nog maar 13 bent.
Gewoon even voor de zekerheid!

Succes