Hier de quote van mijn OP,onder de quote vindt je de rest van mijn verhaal
FlorisSam schreef:Ik was vandaag bij een paard waar ik af en toe eens heen ga om hem wat extra aandacht te geven.
De eigenaar heeft meerdere pony's (ook ezels/koeien/kippen).
Het paard gedroeg zich wel wat vreemd,een beetje ongeduldig (is hij normaal nooit) en af en toe happerig,ik heb er niks op uit gedaan,het beestje is nl. nog wat jong (hij is 4). Toen we weg liepen (we gingen een stukje door de wei lopen) hoorde ik ineens een felle hinnik. Hmm,misschien een van de pony's uit de wei,al klonk het wel te dicht bij. Maar goed,we zijn gewoon gaan lopen. Toen we terug waren weer zo'n felle hinnik,nouja,misschien weer een pony uit de wei. Goed,ik heb zijn halster afgedaan en hem beloond. Hoor ik wéér zo'n felle hinnik. Het klonk nu echt té dichtbij,het kon gewoon niet een pony uit de wei zijn. Dus ik ging kijken (ik dacht dat er een pony ontsnapt was) toen ik naast de trailer stond en riep hoorde ik de hinnik uit de trailer komen. Ik kon niet geloven dat daar een pony in stond (de trailer stond afgekoppeld en was nogal een krot wat nooit gebruikt wordt),er zaten normaal wel konijntjes in,maar een pony?! Dus ik op een hek geklommen en over de laadklep de trailer in gekeken. Ik kon het niet geloven,er stond gewoon een shetlander in! Dus ik heb hem het halster van het paard omgedaan (Touwhalster,kan ik van maat xfull naar een shetmaat knopen) en hem even uit de trailer gehaald. Ik heb een stukje met hem gewandeld door de wei en hem gras laten eten,wat was hij blij! Uiteindelijk werd het donker en heb ik hem maar terug gezet in de trailer met een grote berg hooi en schoon water (Water had hij wel,hooi was op) met pijn in mijn hart. Ik heb er nog heel lang over liggen denken. Ik ga morgen met de eigenaar praten waarom die pony in 's hemelsnaam in een trailer staat.
Ik moest mijn verhaal even kwijt.
Heeft er iemand nog tips voor morgen?
Bedankt voor het lezen
edit:
De pony mankeert niets,hij was slechts wat mager,de eigenaar heeft me laatst verteld dat hij onbeperkt hooi zou krijgen.
De trailer was max. 2 bij 3.
De pony is een jong mini shetje (ik schat hem/haar 1 jaar en 80 cm)
N.a.v. een paar reacties van bokkers dat hij daar in geval van stalnood (leek mij niet zo,maar het kan natuurlijk altijd) in de trailer stond,of bijv. ziek was heb ik besloten het even te laten rusten.
Zo gezegd zo gedaan.
Na ruim 3 weken was ik toch wel benieuwd of de Shetlander (ik noem hem/haar hier even het) nog in de trailer stond.
Dus vandaag even wezen kijken,ik hoorde geen hinnikje of ander geluid van uit de trailer komen,dus ik kreeg goede hoop dat het er al uit was. Toch besloten even te gaan kijken om het zeker te weten,het beestje kon immers inmiddels overleden zijn.
Ik schrok me rot,het stond nog steeds in een trailer! Het is er helemaal niet uitgeweest (dat weet ik 100% zeker,ik heb niks gezien,de aanwonenden (niet de eigenaar) hebben het er ook niet uit gezien. Ik kwam om de andere paarden even een appeltje te brengen,(ik heb toestemming om de paarden/pony's te voeren en om hier op het erf te lopen!

Ik ben echt van slag hiervan,ik kan er ook echt niet tegen,het beestje staat in een te kleine trailer,die afgekoppeld staat,verrot is en met touwen aan elkaar vast zit. Het is een enorm lief dier,doet geen vlieg kwaad en is ook nog eens een echte schoonheid!
Ik wil met de eigenaar gaan praten,maar die heb ik al een tijd niet gezien (heb het momenteel behoorlijk druk).
Ik weet niet waar de eigenaar woont,ik heb alleen een telefoonnummer ('t is een 06-nummer) die niet opgenomen wordt.
Ik wil in ieder geval vragen waarom de shet in de trailer staat. Als dit in geval van stallingsnood is (dat lijkt me niet zo) dan wil ik aanbieden het shetje tijdelijk op te vangen (als het een merrie of ruin is) zodat het in ieder geval lekker buiten komt (ik heb genoeg ruimte over om er een (tijdelijk) bij te nemen) Ik heb eerder 2 merries van hem bij ons gehad,dat ging goed met mijn shetlander.
Ik moest toch even mijn verhaal kwijt,ik ben er echt van geschrokken.
Bedankt voor het lezen