17 januari ben ik voor het eerst met dit paard op wedstrijd geweest, in de klasse B. Er zijn toen foto's gemaakt en die wil ik graag met jullie delen.
Eerst even wat achtergrond informatie natuurlijk.
Zovidia is 6 jaar ondertussen. Toen ze 4 was is ze ingereden en naar de keuring gegaan, waar ze keur werd (springrichting). Op haar 3e heeft ze een veulentje gehad, net als op haar 5e en 6e jaar. Nadat ze naar de keuring is geweest heb ik haar een tijdje gereden, maar dat ging nog niet zo goed. Ze was overal bang van. Na een maandje of 2 ging dat veel beter. Aangezien ze super kan springen, en ik niet zo'n springheld ben, is ze toen naar een springruiter gebracht die haar in het springen zou gaan uitbrengen. Dit was in september ongeveer. Op het begin ging dit heel goed en ze heeft ook een aantal wedstrijdjes gesprongen. Ineens was daar het moment dat ze niet meer wilde en dat ze je aanviel als je in de buurt kwam. Ik denk dus dat ze een beetje overvraagd is. Toen is ze teruggekomen naar ons. Hier heeft ze toen haar veulen gekregen en ongeveer 10 maanden op de wei gestaan. Dit is heel goed voor haar geweest. Toen wilde ik er weer mee beginnen, want mijn andere paard is al een tijd kreupel. Dit ging allemaal niet zonder slag of stoot. Ze kon namelijk ineens helemaal in paniek raken en dan ging ze rennen met de nodige hoge sprongen erbij, die meestal niet uit te zitten waren. Nu gaat het stukken beter en zijn we dus maar eens op wedstrijd gegaan.
De 1e proef waren we 3e met 183 punten en de 2e proef waren we 1e met 188 punten. Ik was dus ook zo trots! Ze liep redelijk lekker, met wel 3 bokken in totaal. Gelukkig maar 1 bok en dan weer normaal, maar het was ook allemaal zo spannend! Ondertussen hebben we nog 2 wedstrijden gestart en nog 4 winstpunten verzameld. Nu zijn we dus B+6. Nog even voor de duidelijkheid, ze is niet van mij maar ik mag ermee rijden.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

Commentaar mag, maar houdt het vriendelijk!